• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

  • کد خبر : 2456
  • 11 دی 1395 - 7:29
مراسم تودیع و معارفه رئیس پردیس بین‌الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف برگزار شد

در مراسمی حکم انتصاب علی سلک غفاری به سمت ریاست پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر فتوحی، ریاست دانشگاه صنعتی شریف، قرائت و به وی اهداء شد. در این مراسم از زحمات دکتر علی اصغر مظفری، رئیس سابق پردیس تشکر و قدردانی شد.

در مراسمی با حضور مشاور ریاست جمهوری، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، اعضای هیات امنا و امام جمعه جزیره کیش، حکم انتصاب علی سلک غفاری به سمت ریاست پردیس بین الملل کیش دانشگاه صنعتی شریف توسط دکتر فتوحی، ریاست دانشگاه صنعتی شریف، قرائت و به وی اهداء شد، در این مراسم از زحمات دکتر علی اصغر مظفری، رئیس سابق پردیس تشکر و قدردانی شد.

محمود فتوحی فیروزآبادی، رئیس دانشگاه صنعتی شریف در  معارفه رئیس پردیس بین الملل این دانشگاه در کیش هدف از ایجاد مناطق آزاد را اشتغالزایی ،ایجاد درامد،جلب سرمایه وسرمایه گذار عنوان کرد و افزود : یکی از عوامل مورد نیاز که می تواند به این اهداف جامعه عمل بپوشاند وجود مراکز آموزش عالی در منطقه است که هم از بعد تربیت نیروی انسانی و هم از نظر انجام فعالیت های تخصصی مورد توجه است .

وی اظهار کرد : برای افزایش مهارت های مختلف در این مناطق نیازمند شکل گیری مراکز آموزش عالی و تحقیقاتی هستیم که پردیس بین الملل شریف کیش در راستای تحقق همین ماموریت و تربیت نیروی انسانی با همکاری منطقه آزاد کیش از سال ۱۳۸۳ فعالیت های خود را آغاز کرده است .

فتوحی با بیان اینکه تلاش دانشگاه افزایش ارتباطات بین المللی است گفت : این ارتباط می تواند به نحوی از خروج دانشجویان داخلی به خارج از کشور جلوگیری کند.

رئیس هیات امنای پردیس بین الملل صنعتی شریف وجود این دانشگاه را یک ظرفیت ارزشمند خواند و گفت : بیش از ۷۰۰ دانشجو در مقاطع مختلف در این دانشگاه تحصیل می کنند و۱۳ آزمایشگاه آموزشی و ۳ آموزشگاه مرجع در آن فعالند که وجود آنها در منطقه آزاد کیش بسیار موثر است .
وی گفت : معتقدیم که پردیس بین الملل صنعتی شریف کیش باید به نحوی مکمل فعالیت های دانشگاه مادر در تهران باشد ، برخی فعالیت هایی همچون برگزاری کنفرانس های بین المللی علمی و سمینارها در دانشگاه کیش برگزار می شود که به نوعی انجام آن در مرکز ممکن نیست .
فتوحی افزود :با برگزاری برنامه های مشترک با دانشگاه های خارجی ، برپایی دوره های آموزشی کوتاه مدت برای مدیران تلاش شده تا پردیس بین الملل کیش به نوعی ارتقا داده شود.
وی گفت : علاقه مندیم با کمک مسئولان منطقه پژوهشکده و مراکز تحقیقاتی مرتبط با نیاز منطقه ایجاد کنیم.
فتوحی حفظ و اعتلای برند دانشگاه شریف را بسیار مهم دانست و گفت : یکی از نکاتی که دانشگاه همواره بر آن تاکید داشته این بوده که فعالیت پردیس کیش در راستای اعتلای آن باشد ، رعایت قوانین و مقررات علمی دانشگاه ،رعایت تعهدات میان منطقه و دانشگاه و اجرای توسعه برنامه های مختص منطقه از نکاتی است که باید بدان توجه شود .

در ادامه علی اصغر مونسان، مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش، ضمن تاکید بر اهمیت علم و دانش در طول تاریخ بشری گفت: در طول تاریخ بشری علم و عالمان جایگاه ویژه ای را بسته به درک و پیشرفت جوامع داشته اند لذا تکریم این بخش از جمله مسائلی است که همه جوامع بر آن تاکید دارند و تبلور آن را می توان در دانشگاه ها دید.

وی افزود: ما در سازمان منطقه آزاد کیش نیز همواره سعی کردیم که از فعالیت های دانشگاهی حمایت کنیم تا کیش به عنوان مرکز علم، فرهنگ و هنر دیده شود کما اینکه امروز نیز با وجود پتانسیل های موجود کیش به عنوان مرکز فعالیت های دانشگاهی شناخته می شود.

دکتر مونسان درادامه با اشاره به حمایت های این بخش از دانشگاه ها گفت: ما همواره سعی کرده ایم که در بخش های مختلفی نظیر تخفیفات در عوارض ساخت و ساز، ارائه زمین ارزان و عدم اعمال هیچگونه فشاری برای پرداخت از جانب دانشگاه ها از آنان حمایت کنیم اما بنا داریم که بر مبنای تاکیدات دبیر شورای عالی مناطق آزاد، در سال آینده بخشی از هزینه های دانشگاه ها را برای ساخت و ساز در دهکده دانشگاهی تقبل کنیم و کمک کنیم که این دانشگاه ها در دهکده دانشگاهی حضور پیدا کنند.

مونسان ضمن ابراز امیداوری از رشد جهشی دانشگاه های حاضر در کیش گفت: امیدواریم که با رفع شدن موانع مختلف از جمله مشکلاتی که پیش روی بین المللی شدن دانشگاه ها وجود داشت، شاهد حضور دانشجویان خارجی در کیش باشیم لذا امیدواریم که برند دانشگاه صنعتی شریف همچنان در کیش پررنگ و با کیفیت تر از قبل باقی بماند. در این راستا ما نیز همه حمایت های لازم را جهت افزایش و ارتقای کیفیت این بخش خواهیم داشت.

حجت الاسلام علیدادی، امام جمعه کیش نیز با تاکید بر اهمیت علم و دانش دردین مبین اسلام ونظام جمهوری اسلامی گفت: انسان به عنوان گل سر سبد عالم ملک و هستی به شمار می رود که اوج رشد و کمال او را می توان در علم اندوزی جستجو کرد.

وی افزود: دانشگاه محل فرهیختگان و پرورش استعدادهای درخشانی است که هر کدام در علم وفن خاصی حرف نخست را می زنند به خصوص که در دوران پس از انقلاب اهمیت این بخش بیش از پیش چهره نشان داده است لذا لازم است که از زحمات ریاست سابق این مجموعه جناب آقای دکتر مظفری تقدیر کنم و از انتخاب شایسته دکتر سلک غفاری که به خوبی تمام ابعاد کیش و پتانسیل های آن را می شناسند، تشکر کنم.

دکتر سلک غفاری

سوابق دکتر سلک غفاری:

دکتر سلک غفاری از اردیبهشت ماه ۱۳۹۵ مسئولیت ریاست دانشکده مهندسی و علوم دانشگاه صنعتی شریف را برعهده دارند. ایشان از مهرماه سال ۱۳۸۸ بعنوان عضو هیات علمی همکاری خود را با دانشگاه صنعتی شریف در پردیس بین الملل شروع نمودند. ایشان تا کنون مسئولیتهای اجرایی متعددی در دانشگاه را برعهده داشته اند. از سال ۱۳۸۹ تا ۱۳۹۲ بعنوان مدیر روابط عمومی و بین الملل دانشگاه، و از سال ۱۳۹۲ تا ۱۳۹۴ در معاونت آموزشی و پژوهشی در دانشگاه مشغول فعالیت بوده اند. ایشان در حال حاضر عضو هیات علمی گروه مهندسی مکانیک و مکاترونیک بوده و زمینه های پژوهشی مورد علاقه ایشان سیستم های میکروالکترومکانیکی، رباتیک، رباتهای توانبخشی و افزایش توان میباشد. ایشان بیش از ۲۰ پایان نامه کارشناسی ارشد را راهنمایی و بیش از ۶۵ مقاله علمی را در مجلات و کنفرانسهای بین المللی منتشر نموده اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2456
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.