• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

افزایش ۷۶ درصدی جرائم سایبری در کیش

  • کد خبر : 23503
  • 29 آبان 1400 - 19:19
افزایش ۷۶ درصدی جرائم سایبری در کیش

فرمانده انتظامی ویژه کیش گفت: طی ۸ ماه اول سال جاری میزان جرایم سایبری ۷۶درصد افزایش داشته که با انجام طرح‌های مختلف، ۱۰۰درصد پرونده‌ها به نتیجه رسیده است.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ علی اصغر جمالی فرمانده انتظامی کیش در نشست خبری با اصحاب رسانه با عنوان اینکه طی ۸ ماه اول سال ۱۴۰۰ تعداد ۹۳۵ طرح مختلف برای برخورد با مجرمین در جزیره اجرا شده، افزود: اجرای این طرح‌ها باعث کاهش ۵درصدی سرقت، و افزایش ۵۷درصدی کشفیات مواد مخدر و انهدام ۱۰ باند تهیه و توزیع شده است.

وی افزود: کشفیات کالای قاچاق در این مدت ۱۰۰درصد افزایش داشته است که ارزش آنها حدود ۸۰۰میلیارد تومان برآورد شده است، همچنین ۳۰ فروند قاچاق سوخت در این مدت کشف . ضبط شده است.

ور در رابطه با آمار حوادث رانندگی در ۸ ماهه نخست سال جاری اظهار داشت: در این مدت ۲۳درصد فوتی‌ها و ۱۲ درصد مجروحان ناشی از تصادفات کمتر شده، اما با توجه به افزایش تصادفات، فرهنگ رعایت مقررات رانندگی پایین آمده است.

وی به تشریح آمار جرایم سایبری در این مدت پرداخت و گفت: میزان جرایم سایبری ۷۶درصد افزایش داشت است که با انجام طرح‌های مختلف، ۱۰۰درصد پرونده‌ها به نتیجه رسیده است، نیاز هست کیشوندان به‌ویژه جوانان و نوجوانان هشدارهای پلیس فتا را جدی بگیرند.

وی از بازداشت ۱۸ نفر از جرمین اقتصادی حرفه‌ای در کیش با ارزش جرائم ۱۶۵ میلیارد تومان خبر داد و افزود: با دستگیری این افراد شاهد افزایش ۵ درصدی کشفیات پرونده های کلاهبرداری و جعل هستیم.

وی با اشاره به بخشی از خدمات پلیس کیش در ۸ ماهه ابتدای سال ۱۴۰۰ به ۵۷ هزار مورد خدمات ارائه شده اشاره کرد و افزود: ۱۶ هزار فقره از خدمات پلیس در حوزه پلیس نظارت و اماکن، ۵ هزار فقره در حوزه پلیس راهور و ۳۵ هزار مورد نیز مراجعه به کلانترهای صورت گرفته است.

به گفته جمالی، بیش از ۳۰ هزار تماس با فوریت های پلیس ۱۱۰ و ۱۲۰ پلیس راهور، بیش از ۴۵۰ تماس با سامانه ۱۹۷ ( ۶۵ درصد تقدیر و تشکر از اقدامات پلیس، ۳۳ درصد ارائه پیشنهادات و راهنمایی و ۳ درصد انتقاد ازنحوه عملکرد پلیس)، ۵۰۸ ارائه عدم سوء پیشینه و بالغ بر۱۴۰۰ مورد خدمت حضوری در فرودگاه و بندگاره به مسافران توسط پلیس و ۵۷ هزار خدمت به خودروها در مبادی ورودی وخروجی کیش در ۸ ماهه گذشته انجام شده است.

وی با اشاره به اهمیت توجه به مواردی که آسیب های اجتماعی را در پی دارد بر همراهی مردم و مسئولان با پلیس و دستگاه قضا برای ایجاد امنیت بیشتر و برخورد با متخلفان و مجرمان تاکید کرد.

نزاع و درگیری، افسردگی، سگ گردانی، کم توجهی به فرهنگ رانندگی، پوشش نامناسب، پرسه زنی، سرقت، خانه های شبانه، تخلفات در فضای مجازی از مواردی است که فرمانده انتظامی ویژه کیش توجه به آن ها را بسیاری ضروری عنوان کرد و افزود: خانواده ها باید در این موارد هشیار بوده و مراقبت بیشتری از فرزندان خود داشته باشند .

وی حضور افراد مجرد درجزیره کیش به بهانه اشتغال را یکی از مهمترین آسیب های اجتماعی برشمرد که در نهایت منجر به ایجاد افسردگی و افزایش جرائم در فضای جامعه می شود و از مسئولان درخواست کرد تا با ایجاد کارگاه ها و کارگروه های مشاوره و روانشناسی در کاهش این فضا از گسترش جرائم در جامعه پیشگیری کنند.

وی راه اندازی سیستم های پایش تصویری و دوربین های چهره خوان در مبادی ورودی را از مهمترین درخواست های پلیس برای برقراری امنیت بیشتر و پایدارتر در جزیره کیش خواند وافزود: این موارد از مطالبات جدی پلیس است که از سال های پیش مطرح شده و امیدواریم با حضور مدیرعامل جدید وعده های سازمان در این رابطه محقق شود.

فرمانده انتظامی ویژه کیش در خصوص اتفاق اخیر و آتش زدن دو خوردو به دلیل اختلافات شخصی نیز از دستگیری سه مجرم در این رابطه در کمتر از ۲۴ ساعت با تلاش های پلیس خبرداد و از شاکیان درخواست کرد که فیلم های مواردی اینچنینی را در فضای مجازی انتشار ندهند زیرا علاوه بر کاهش احساس امنیت در جامعه به روند پیگیری پرونده ها و دستگیری مجزمان خلل وارد می شود.

در این نشست از تلاش های اصحاب رسانه حاضر در نشست با اهداء گل و هدایایی از سوی فرماندهی انتظامی ویژه کیش تقدیر شد.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23503
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.