• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کسری ۱۶ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی

  • کد خبر : 18677
  • 24 فروردین 1399 - 16:04
کسری ۱۶ هزار میلیارد تومانی تأمین اجتماعی

رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی گفت: با توجه به مصوبات دولت، کسری سازمان تأمین اجتماعی در سه ماه آینده به ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد.

علی دهقان کیا رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری فارس، در باره میزان افزایش حقوق بازنشستگان و تأمین حقوق این افراد اظهار داشت: با توجه به شیوع ویروس کرونا دولت مصوباتی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ داشته است که موجب کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی شده است.

وی بیان داشت: در حال حاضر طی سه ماهه نخست سال جاری کسری بودجه سازمان تأمین اجتماعی به ۱۶ هزار میلیارد تومان می‌رسد و این در حالی است که کسری فروردین ماه این سازمان حدود ۶ هزار میلیارد تومان بوده است.

رئیس کانون بازنشستگان کارگری سازمان تأمین اجتماعی اظهار داشت: با توجه به این که دولت اعلام کرده بعضی از مشاغل از جمله رانندگان تاکسی‌های درون شهری، اصناف و شرکت‌ها تا سه ماه معاف از پرداخت حق بیمه هستند، همین موضوع موجب شده است که این سازمان با کسری بودجه مواجه شود و در آینده قطعا در پرداخت مطالبات خود با مشکلاتی مواجه می‌شود.

دهقان کیا بیان داشت: در حال حاضر راهکار این است که دولت بخشی از بدهی‌های سازمان تأمین اجتماعی را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ پرداخت کند تا بتواند نسبت به همسان‌سازی حقوق بازنشستگان و تأمین منابع مالی خود اقدام کند، ولی متأسفانه انگار دولت قصد ندارد از خواب بیدار شود و وضعیت بزرگ‌ترین سازمان بیمه گر کشور را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ببیند.

وی اضافه کرد: با این وضعیت تنها بازنشستگان و افرادی که ممات و حیاتشان به این سازمان بستگی دارد را‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ زجر می‌دهند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18677
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. نتیجه مکاتبه با دفتر مقام معظم رهبری چی شد ؟
    تا وقتی رییس سامان تامین منتصب دولته همیه که هست
    کانونها چرا فراخوان اعلام نمیکنن برای اعتراض به حقوق و معیشت بازنشستگان تامین اجتماعی؟