• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۵G ایرانسل در کیش فعال شد

  • کد خبر : 21453
  • 20 اسفند 1399 - 17:57
۵G ایرانسل در کیش فعال شد

پس از تهران و شیراز، ایرانسل در جزیره کیش سایت ۵G برای استفاده‌ی عمومی راه‌اندازی کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، ظهر روز سه‌شنبه ۱۹ اسفند، اینترنت نسل ۵ با همکاری شرکت ایرانسل با حضور دکتر ستار هاشمی معاون فناوری و نوآوری وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات ، بیژن عباسی آرند مدیرعامل شرکت ایرانسل، جفعر آهنگران سرپرست منطقه آزاد کیش و جمعی از مسئولان محلی به بهره برداری رسید.

به گفته بیژن عباسی آرند، جزیره کیش به‌دلیل دارا بودن زیرساخت مناسب و با وجود فیبر‌ و دکل‌های استاندارد می‌تواند به شهر هوشمند تبدیل شده و شرکت‌ها و صنعت‌ها ، خدمات خود را با سرعت بالا در بستر نسل ۵ اینترنت ارائه دهند .

مدیرعامل شرکت ایرانسل بیان کرد: اینترنت نسل ۵ دارای سه ویژگی اصلی سرعت بسیار بالا ، حجم بالای ارتباطات پایدار و امن و اتصال بی تاخیر است.

وی گفت: بحث تبدیل شدن نسل ۴ به ۵ نیست بلکه زیرساخت ارتباطات هوشمند و صنعت هوشمند خواهد بود .

عباسی آرند عنوان کرد: بعد از تهران شهرهای شیراز ، کیش و در ادامه مشهد، اصفهان و تبریز را هم در برنامه داریم که به نسل پنجم اینترنت متصل کنیم.

وی افزود: در جزیره کیش نیز در حدود ۴۰ سایت برای نسل ۴ وجود دارد و برای پوشش کامل جزیره به نسل ۵ ، باید این سایت‌ها نیز مجهز گردند.

سرپرست منطقه آزاد کیش گفت: متصل کردن جزیره کیش به نسل ۵ اینترنت برای یک ارتباط پایدار گامی بزرگ بود، ولی برای جزیره که می‌خواهد شهر هوشمند گردد کفایت نمی‌کند.

آهنگران بیان کرد: باید نگاه ویژه‌ای به جزیره داشته باشیم و من از طرف همکارانم قول مساعد داده تا بتوانیم پایگاه نسل ۶ اینترنت را در جزیره راه اندازی کنیم.

انتهای پیام/ ملیحه ذاکر رضوی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21453
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.