• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

ابتلای مجموع ۳۴۷ نفر به کرونا در کیش/ ۲۲ بیمار در بیمارستان بستری هستند

  • کد خبر : 19270
  • 10 تیر 1399 - 22:19
ابتلای مجموع ۳۴۷ نفر به کرونا در کیش/ ۲۲ بیمار در بیمارستان بستری هستند

سخنگوی شورای سلامت کیش از ابتلای ۳۴۷ نفر به ویروس کرونا تا کنون در این جزیره خبر داد و افزود: در حال حاضر ۱۴ بیمار در نقاهتگاه حضور دارند و ۲۲ بیمار در بیمارستان کیش بستری داریم.

به گزارش کیشوندنیوز، دکتر رضانیا سخنگوی شورای سلامت کیش در رابطه با آخرین وضعیت بیماری کرونا در بیست و دومین جلسه شورای سلامت کیش گفت: توسط آزمایش‌هایی که روزانه انجام می شود از ابتدای شیوع ویروس کرونا در کیش تا شب گذشته تعداد ۳۴۷ مورد تست مثبت اعلام شده است، از این تعداد حدود ۳۵ تا ۴۰ درصد این افراد به‌صورت سرپایی درمان شدند، تا به امروز ۵ مورد فوتی داشتیم  که۲ مورد در مرحله اول و سه مورد هم در مرحله جدید اتفاق افتاده است.

وی افزود: در حال حاضر در بیمارانی که سرپایی درمان می‌شوند میزان بستری در حال افزایش است، یعنی ابتدا آنها بدون علامت هستند و بعد از چند روز نیاز به بستری پیدا می‌کنند.

 دکتر رضانیا اظهار داشت: در حال حاضر ۱۴ بیمار در نقاهتگاه حضور دارند، ۲۲ بیمار در بیمارستان کیش بستری داریم، خوشبختانه این افراد بدحال نیست، در دوهفته گذشته طبق پیش بینی ۱۸۱ نفر مبتلا به کرونا داشتیم، از ۱۴ روز پیش رو که ۴ روز از آن گذشته پیش‌بینی می‌شود تا پایان دوره دو هفته‌ای مجموع مبتلایان به ۵۵۰ نفر برسد.

وی عنوان کرد: با توجه به صحبت‌های دکتر نادعلی‌ ظرفیت ۸۰ نفر بستری همزمان را در بیمارستان کیش داریم، خط بحران را ۵۰ نفر در نظر گرفتیم و اگر به این وضعیت برسیم باید فکر اساسی کرد.

رضانیا گفت: در بیمارستان متوسط ۴۰ تا  ۶۰ نمونه در روز از افراد گرفته می‌شود، با توجه به کمبود کیت‌های آزمایشگاهی و با اعلام ستاد مبارزه با کرونا شرایط برای تست کرونا تغییر کرده است، تست رایگان مربوط به سه گروه شد؛ افرادی که در بیمارستان با علائم کویید بستری می‌شوند، بیماران علامت‌دار مشکوکی که پزشک تست پی سی آر آن را تجویز می‌کند، گروه سوم اطرافیان بیماران مثبت هستند و پرسنل شاغل در بیمارستان و مرکز توسعه سلامت نیز از این شرایط برخوردار هستند.

وی ادامه داد: مابقی افراد که قرار است غربالگری برای آنها صورت بگیرد باید برای تست کرونا هزینه بدهند،   درخواست ما ایناست که بیمه در منطقه آزاد کیش بتواند بخشی از هزینه‌های تست آزاد را پذیرا باشد.

سخنگوی شورای سلامت کیش افزود: در حال حاضر بیماری کرونا در کیش مستقر شده، به قشر خاصی مربوط نیست، بین کارمندان ادارات و شرکت‌ها، بانک‌ها و.. در حال گسترش است، از نظر تقسیم‌بندی موجود جزیره کیش در وضعیت قرمز است.

وی با عنوان اینکه از ۳۴۷ مورد ۵۴ نفر مربوط به دور اول هستند، گفت: تهاجم ویروس بیشتر شده، به‌نظرم در موج دوم بیماری هستیم، افراد خیلی سریع‌تر مبتلا می‌شوند، به‌علت تعداد بالای مریض و نظارت ضعیف بر قرنطینه، افراد مثبت رعایت نمی‌کنند و باید برای آن فکری کرد./ فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=19270
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.