• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

اسکان کارگران کیش در بندرآفتاب/ زمین با کاربری تجاری در جزیره کیش واگذار نمی‌شود

  • کد خبر : 17988
  • 06 بهمن 1398 - 14:39
اسکان کارگران کیش در بندرآفتاب/ زمین با کاربری تجاری در جزیره کیش واگذار نمی‌شود

مظفری گفت: بحث ما در رابطه با اسکان خارج از جزیره جدی است، از بندر آفتاب بازدیدی داشتیم، باید منازل و اقامتگاه‌هایی را خارج از جزیره بسازیم.

به گزارش کیشوند نیوز، مدیرعامل سازمان منطقه ازاد کیش به همراه معاونین و مدیران خود از پروژه بزرگ تجاری و تفریحی میکامال بازدید کرد.

غلامحسین مظفری در حاشیه این بازدید عنوان کرد: خوشحالیم که با همه فراز و فرودها کار با سرعت و کیفیت خوب درحال پیشرفت است، کیش نیاز به چنین پروژه‌های بزرگ و متفاوت دارد.

وی با اشاره به سخنان نادر کشتکار مدیرعامل شرکت پارس میکای کیش گفت: این صحبت‌ها نشان می‌دهد سازمان نتوانسته ارتباط جدی و دقیق‌تری با بخش خصوصی داشته باشد، به جد پیگیر مسائل پروژه‌های بخش خصوصی و مشکلاتشان هستیم،

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در کنار شما هستیم، میکامال یکی از بزرگترین پروژه‌ها در کیش و کشور است، صرفاً یک پروژه تجاری نیست بلکه تفریحی هم هست.

وی ادامه داد: در حال آسیب شناسی و اصلاح آیین نامه‌ها و شیوه‌نامه‌ها هستیم که احتمالاً تا آخر سال ارائه شود، تاکنون ۱۲ شیوه نامه اصلاح شده، ۶ الی۷ مورد در حال اصلاح هست که کار با سرعت پیش برود و گیر نباشد.

مظفری عنوان کرد: سازمان بطه‌ور طبیعی باید درکنار این مجموعه‌ها باشد، بحث ملی و فرا ملی در این پروژه‌ها مطرح است، یک جهاد بزرگ اقتصادی و یک بحث جدی است که باید همه دست به دست هم بدهیم، برای این منظور ستادی برای رفع موانع و جذب سرمایه گذاری شکل دادیم.

وی در ادامه در رابطه با اسکان کارگران و افراد با درآمد پایین‌تر در خارج از جزیره گفت: بحث ما در رابطه با اسکان خارج از جزیره جدی است، از بندر آفتاب بازدیدی داشتیم، با کمک بخش خصوصی برای افرادی که در جزیره توان مالی ندارند باید منازل و اقامتگاه‌هایی را خارج از جزیره بسازیم.

این مقام مسئول ادامه داد: خود سازمان منطقه آزاد کیش برای نیروهایش می تواند آغاز کننده این کار باشد، اگر به آنها نرسیم به‌طور جدی آسیب پذیری دارد.

وی با بیان این که در بندرآفتاب زیر ساخت های مناسبی ایجاد شده است افزود: برای آغاز می‌توانیم  ۱۰۰۰ واحد مسکونی با شرایط و امکانات مناسب در بندر آفتاب ساخته و به متقاضیان واگذار کنیم که خود می تواند به‌عنوان یک سرمایه برای آنان لحاظ شود.

غلامحسین مظفری تأکید کرد: واگذاری زمین با کاربری تجاری نخواهیم داشت و با توجه به استراتژی‌های تعریف شده در سازمان منطقه آزاد کیش به درخواست سرمایه گذاران برای تغییرکاربری‌ها اقدام خواهیم کرد.

مظفری همچنین پیشنهاد داد که در پروژه‌های بخش خصوصی از بومیان و افرادی که چندین سال در جزیره ساکن هستند، به‌کار گرفته شود و برای این کار قرار شد بانک اطلاعات در اختیار پروژه‌ها تا بتوانند از این افراد استفاده کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17988
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.