• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امنیت و آرامش محصول مشارکت مردم

  • کد خبر : 18415
  • 27 اسفند 1398 - 5:02
امنیت و آرامش محصول مشارکت مردم

امروزه ایران اسلامی دارای امنیت مثال زدنی است که در سایه الطاف الهی و مشارکت و همکاری مردم عزیزمان حاصل شده است.

یادداشت | سرهنگ علی اصغر جمالی “فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش”

امنیت و آرامش حاکم در جامعه برگرفته از مشارکت عمومی و درایت های حکیمانه رهبر عزیزمان بوده و علی رغم هجمه های دشمنان و تلاش های آنان کشور عزیز ما در سایه زعامت فرماندهی معظم کل قوا و دعای خیر امام عصر (عج) در عرصه تأمین نظم و امنیت موفق بوده است.

فرزندان سبز پوش ایران اسلامی با درایت و بهره مندی از ظرفیت های به موقع دستگاه های همکار در تأمین امنیت هیچ گاه غافل نبوده و با همکاری مردم موفق عمل کرده اند.

جزیره کیش به عنوان یکی از نقاط شاخص این سرزمین کهن برابر اعلام مرکز مدیریت اطلاعات جغرافیایی و معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد با مساحت ۹۱/۶ کیلومتر مربع و جمعیت ۴۴ هزار نفری سالیانه میزبان بیش از ۲ میلیون نفر بوده که در یک نگاه عمومی و توجه ویژه امنیت مثال زدنی آن قابل لمس است.

اگر فقط نیروی انتظامی بخواهد امنیت ایجاد کند قطعاً نمی تواند بدون مشارکت مردم موفقیت چندانی به دست آورد، از این رو مشارکت اجتماعی شهروندان در امنیت جامعه و چگونگی ایفای نقش های آنان می تواند به ارزیابی استحکام و ثبات انضباط اجتماعی کمک چشمگیری کند.

ایجاد امنیت اجتماعی و نیز هموار ساختن زمینه های رشد و تعالی جامعه  برای شهروندان ضروری است و چنانچه مردم اقدامات پلیس در اجرای طرح امنیت اجتماعی را و پیوند با منافع عمومی خود ارزیابی کنند مشارکت آنان در اجرای طرح افزایش خواهد یافت.

هر چه سطح دانش و آگاهی شهروندان از ایجاد امنیت بیشتر باشد احتمال همکاری و مشارکت مردم با نیروی انتظامی نیز بیشتر خواهد شد چرا که دانش، آگاهی و حس مسئولیت شهروندی و شایستگی را افزایش خواهد داد.

هر گاه مردم فکر کنند که فعالیت و همکاری آنان در امری با اهمیت بوده و می تواند منشاء تغییرات شود  سعی در مشارکت و ایجاد تغییرات آن دارند که این امر نشان دهنده مهم بودن این موضوع برای فرد دارد .

 مردم این خطه از ایران اسلامی از اقوام مختلف هستند که با فعالیت در واحدهای صنفی، سازمان ها، نهادها و سایر اقشار اجتماعی با افتخار تمام همیشه در راستای حفظ نظم و امنیت پیشگام هستند.

رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی، نبود چراغ قرمز و رعایت قانون بوق زدن ممنوع و توجه به محیط پیرامونی و تلاش برای حفظ نظم و امنیت از دیگر شاخصه های مردم این جزیره زیبا است.

از شاخصه های دیگر در حوزه فرهنگ ترافیک دقت در رانندگی و توجه به قانون حداکثر سرعت ۶۰ کیلومتری بوده که لذت رانندگی و استفاده از مواهب الهی جزیره کیش را دو چندان می کند و بخشی از فشارهای هزینه های سنگین زندگی معمولی را تسکین و کاهش می دهد.

برابر اعلام معاونت گردشگری جزیره کیش ماهیانه میزبان ۱۵۰ هزار گردشگر است و کارکنان پرتلاش نیروی انتظامی به ویژه در بخش های پلیس فرودگاه و پایگاه دریابانی از بدو ورود افتخار خدمت به این عزیزان را دارند.

آب و هوای مطلوب در فصول معین، دریای زلال و مرجانی، سواحل نیلگون و مردمان مهربان و صمیمی حضور چشم گیر گردشگران را دو چندان می کند.

فرهنگ سازی از اولویت های کاری مسئولان منطقه ای است، فرهنگ سازی که با بهره مندی از ظرفیت رسانه ها و با مشارکت دستگاه های همکار در تقویت عرصه نظم و امنیت در این جزیره زیبای کیش کمک می کند. سبزپوشان ناجا هم به عنوان خدمتگزاران مردم انجام وظیفه می کنند.

علاقمندی و ارتباط موثر و دو سویه مردم با پلیس هم درکیش قابل توجه است به نحوی که اعتماد عمومی را دوچندان و بهره مندی از ظرفیت ها را برای تأمین نظم و امنیت سهل می کند.

جامعه سالم، خانواده سالم در سایه امنیت پایدار تحقق می یابد و این امنیت با مشارکت دسته جمعی حاصل می شود و وظیفه شناسی همراه با مشارکت پایدار تحقق می یابد که خوشبختانه در جزیره مرجانی کیش ملموس است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=18415
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.