• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

۳۰ درصد کیش‌ایر وارد بورس می‌شود

  • کد خبر : 17850
  • 25 دی 1398 - 0:14
۳۰ درصد کیش‌ایر وارد بورس می‌شود

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش از ارائه ۳۰ درصد سهام شرکت هواپیمایی کیش در بورس خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز، معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش در نشست خبری از ارائه سهام بخشی از شرکت هواپیمایی کیش در بورس خبر داد و افزود: سازمان خصوصی سازی مکاتبات فراوانی را برای واگذاری کیش ایر به بخش خصوصی انجام داده است، در صورت موافقت با این طرح باید ۱۰۰درصد مالکیت از کنترل منطقه آزاد خارج می‌شد و معلوم نبود چه آینده‌ای برای آن رقم می‌خورد که آن زمان اتفاق نیافتاد.

وی ادامه داد: سازمان خصوصی‌سازی در ابتدای سال ۹۸ نیز مکاتباتی را مجدداً انجام داد مبنی بر اینکه سازمان منطقه آزاد کیش موظف است کیش ایر را واگذار کند، پیشنهاد دادیم که ۳۰ درصد شرکت را از طریق فرابورس ارائه دهیم.

ناصر آخوندی افزود: وارد کردن شرکتی از یک منطقه آزاد به بورس کار بسیار سختی است و برای آن الزاماتی وجود دارد، این کار با تلاش شبانه روزی همکاران در سازمان و دبیرخانه مناطق آزاد محقق شد.

وی گفت: قرار شد کیش ایر اصلاح ساختاری بدهد، همچنین بعد از ارزیابی دارایی‌ها سرمایه کیش ایر از ۱۰۵ میلیارد تومان به ۱۱۰۰ میلیارد تومان افزایش داده شد.

معاون اقتصادی سازمان منطقه آزاد کیش اظهار داشت: با قرار گرفتن ۳۰درصد سهام کیش ایر در بورس، مبالغ هنگفتی به دست این شرکت می‌رسد که می‌تواند در نوسازی ناوگان خود هزینه کند.

وی در پایان عنوان کرد: باید بگویم که در سال‌های قبل شرکت‌های هواپیمایی مشابه ۱۴۰ میلیارد تومان سود خالص داشتند اما کیش ایر سوددهی نداشته است، طبیعتاً وقتی شرکتی وارد بورس می‌شود، نظارت‌ها بیشتر می‌شود و سوء مدیریت‌ها در اداره شرکت‌ها کم می‌شود و مدیرعاملی که نتواند سوددهی مناسبی داشته باشد تغییر می‌کند./فارس

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=17850
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.