• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

تکدی گری اینترنتی با استفاده از تصاویر نوزادان بیمار

  • کد خبر : 16907
  • 16 مهر 1398 - 9:44
تکدی گری اینترنتی با استفاده از تصاویر نوزادان بیمار

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش از کشف پرونده تکدی گری اینترنتی با استفاده از تصاویر فرزندان مردم در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز، سرهنگ ” محمدرضا رضایی ” در تشریح جزئیات این خبر گفت: کارشناسان پلیس فتا طی رصد فضای مجازی درشبکه های اجتماعی پیامی را تحت عنوان تامین افراد نیازمند کمک های مالی را مشاهده و برای صحت و سقم موضوع اقدامات فنی خود را آغاز کردند.

وی ادامه داد: این پیام حاوی تصاویر کودک و مدارک پزشکی بود،که فرد انتشار دهنده خود را پدر کودک، معرفی و از عکس یک نوزاد بیمار سوء استفاده نموده و درخواست کمک به بهانه تامین هزینه های درمان را نموده بود و در متن پیام اظهار داشته که برای اینکار به پلیس فتا و دادستانی مراجعه و مجوز انجام اینکار را دریافت نموده ام و علاوه برآن تعداد زیادی مدارک جعلی پزشکی به نام بیمار تهیه و به همراه عکس کودک به جهت تحریک احساسات کاربران پیوست نموده بود.

این مقام انتظامی با اشاره به مشکوک بودن این پیام، پس از بررسی های بیشتر پدر کودک شناسایی و موضوع از وی پرس وجو گردیده و اظهارداشت شخصی به نام ن- س از تصاویر کودکم سوء استفاده و به نام فرزندم در حال جمع آوری مبالغی از مردم است واین در حالی است که اصلا” این شخص رانمی شناسیم.

سرهنگ رضایی در ادامه به اشاره به اینکه فضای مجازی بستری امن برای شیادان نخواهد بود، گفت: متهم توسط کارشناسان این پلیس شناسایی و پس از تشکیل پرونده تحویل مقام قضایی گردید.

رئیس پلیس فتا کیش در پایان به همه کاربران فضای مجازی توصیه نمود: به تبلیغات وپیام های ارسال شده درفضای مجازی بی توجه بوده واگر قصد وتصمیم کمک به خیریه، موسسه و یا افراد کم بضاعت را دارند، این اقدام خداپسندانه را حتما” از طریق موسسات معتبر انجام دهند تا کمک انجام شده به دست نیازمند واقعی برسد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16907
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.