• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

دهکده‌ای در ساحل خلیج فارس

  • کد خبر : 16668
  • 28 شهریور 1398 - 0:34
دهکده‌ای در ساحل خلیج فارس

پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس که در جنوب جزیره مرجانی قرار گرفته، بعد از گذشت ۶ سال رکود اکنون مشکلات را پشت سر گذاشته و در بعضی از قسمت‌ها به مرحله بهره‌برداری رسیده است.

به گزارش کیشوند نیوز ، طی نشست خبری که صبح روز سه شنبه ۲۶ شهریور ماه با حضور مهندس محمد احمدپور (رئیس هیئت مدیره شرکت سهامی تجار کیش) برگزار گردید، وی گزارشی از پیشرفت پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس ارائه داد و گفت: پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس یکی از بزرگترین پروژه‌های جزیره کیش است که مدت زمان طولانی به دلیل مسائل و مشکلات قضایی در رکود بود و بعد از واگذاری به شرکت سهامی تجار کیش پیشرفت قابل توجهی داشته است.

وی با بیان اینکه ما وارث پروژه ای با مشکلات فراوان شدیم ادامه داد: این پروژه سال ۸۲ آغاز و تا سال ۹۲ فعال بود اما از سال ۹۲ تا ۹۶ به دلایل قضایی متوقف بود و در سال ۹۶ از طریق وزارت نفت به بنده واگذار شد، در طی مدت این ۲٫۵ سال مشکلات پروژه از قبیل مسائل بانکی، طلبکاران شخصی و سازمانی اکثرا رفع گردید اعتماد سازی کاملی صورت گرفته است.

احمدپور با تاکید براینکه پروژه را درحالی تحویل گرفتم که با مشکلات مالی روبرو بود و طلبکاران بسیاری از جمله بانک‌های طرف قرار داد، پیمانکاران و سازمان داشت، ادامه داد: ساکنان زون یک مجموعه در شرایط سختی زندگی می‌کردند و با معضل قطعی آسانسور، آب و برق و مشکل مبلمان شهری و فاضلاب روبرو بودند که در گام نخست سعی کردیم این مشکلات را برطرف کرده و شرایط مناسبی برای آنان ایجاد کنیم.

وی با اشاره به اینکه زون ۲ با ۴۰۰ واحد مسکونی در حالی واگذارشده بود که تنها اسکلت و فندانسیون بود افزود: در زون ۳ هم بدون هیچگونه عملیات اجرایی بیش از یکصد واحد واگذار شده و خریداران از ۲۰ تا ۱۰۰ درصد هزینه واحدها را پرداخت کرده بودند درحالیکه هیچ کاری در پروژه انجام نشده بود.

این سرمایه گذار افزود: پروژه دهکده ساحلی خلیج فارس با مساحت بیست و یک و نیم هکتار در ۱۲۰ متری حریم دریا در جنوب شرقی جزیره کیش قرار دارد، از ۵ زون تشکیل شده است و در حال حاضر زون ۱ آن به طور کامل در حال بهره برداری، زون ۲ که متشکل از ۸ برج می باشد، ۲ برج ان تحویل داده شده و ۶ برج باقی به امید خدا تا از ماه آینده تا اخر سال تحویل صاحبان آنها می‌گردد.

دهکده ساحلی

احمد پور اظهار داشت: پروژه دهکده ساحلی یک پروژه شخصی است که بدون نیاز به وام بانکی و سرمایه گذار دیگر با توکل به خدا و تکیه بر توان داخلی در حال ساخت و تکمیل می باشد.

به گفته محمد احمدپور : میزان سرمایه ای که در این مدت صرف شده بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان می‌باشد و مصالح مصرفی اکثرا تولیدات درجه یک داخلی هستند که قابلیت صادرات نیز دارند.

رئیس هیئت مدیره تجار کیش گفت: برای این پروژه ۳۰ غرفه خدماتی، مسجد، مهدکودک، فضای آموزشی درمانی، ۵۰ هزار متر فضای ورزشی، سالن‌های چند منظوره، اسکله، مارینا، رستوران یخی و دیگر امکانات گردشگری بسیار مطلوب در نظر گرفته شده است.

مالک دهکده ساحلی خلیج فارس کیش با تقدیر از همکاری مدیرعامل و معاونت های سازمان منطقه آزاد کیش افزود: در گذشته کمتر مورد حمایت مسئولان قرار داشتیم اما هم اکنون شاهد تعاملات خوبی هستم و امیدواریم با توجه به اینکه تمام تلاش خود را صرف اتمام پروژه و واگذاری واحدها به خریداران و مردمی که سال ها در انتظار بازگشت سرمایه خود هستند کرده ایم این تعاملات بیش از گذشته ادامه یابد.

در پایان احمد پور گفت: قیمت هر متر مربع ۱۲ میلیون تومان در همکف شروع می‌شود و بسته به هر طبقه آن متغییر خواهد بود و قیمت‌ها از عرف قیمتی کیش تجاوز نخواهد کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16668
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.