• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تشریح چگونگی جذب ۶۵۰ نفر در آموزش و پرورش استان هرمزگان

  • کد خبر : 16654
  • 23 شهریور 1398 - 17:14
تشریح چگونگی جذب ۶۵۰ نفر در آموزش و پرورش استان هرمزگان

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان نحوه جذب و استخدام ۶۵۰ نیروی جدید در این اداره کل را تشریح کرد.

به گزارش کیشوند نیوز، موسی دادی زاده در گفت و گو با خبرنگار فارس در خصوص چگونگی جذب ۶۵۰ نفر در آموزش و پرورش استان هرمزگان اظهار داشت: بنا بر اعلام وزارت آموزش و پرورش و سازمان سنجش مقرر شده است آموزش و پرورش استان حدود ۶۵۰ نفر نیروی جدید از طریق آزمون استخدام کند.

وی افزود: آموزش و پرورش استان هرمزگان با توجه به نیازهای خود، در رشته های مختلف شامل رشته های فنی، نظری، امور تربیتی، مشاوره، تربیت بدنی و آموزش ابتدایی از طریق آزمون ورودی و از میان داوطلبان دارای مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد اقدام به جذب نیرو خواهد کرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان با اشاره به این نکته که این افراد شامل ماده ۲۸ می شوند گفت: ماده ۲۸ دانشگاه فرهنگیان این اجازه را به وزارت آموزش و پرورش داده است که برای جبران کسری نیروی انسانی، از میان افراد دارای مدرک کارشناسی رشته های آزاد و از طریق آزمون، دانش آموختگانی که صلاحیت علمی و حرفه‌ای دارند را استخدام کند.

وی ادامه داد: پس از برگزاری آزمون و اعلام نتایج، افرادی که پذیرش می شوند به مدت ۱ سال و در قالب دو ترم در دانشگاه فرهنگیان آموزش های لازم جهت تدریس، مهارت های سنج و اندازه گیری و مهارت های تربیتی را خواهند دید و پس از گذراندن این دوره یک ساله از مهرماه سال ۹۹ مشغول به فعالیت و تدریس خواهند شد.

دادی زاده اظهار داشت: تنها تفاوت پذیرفته شدگان این آزمون با دانشجویان دانشگاه فرهنگیان این است که جذب دانشجوی دانشگاه فرهنگیان از مدرک دیپلم است اما در این آزمون و ماده ۲۸ از میان دانش آموختگان دارای مدرک کارشناسی صورت خواهد گرفت و این افراد پس از گذراندن دوره یکساله در دانشگاه فرهنگیان و دریافت گواهی صلاحیت حرفه ای می توانند از سال آینده تدریس کنند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا در جذب این ۶۵۰ نفر نیروی جدید، افرادی که پیش تر سابقه تدریس داشته اند و به صورت حق التدریس، مربی پیش دبستانی، معلم نهضت سواد آموزی و معلم پاره وقت فعالیت کرده اند اولویت خواهند داشت، گفت: شرایط این دسته از افراد فرق دارد و آموزش و پرورش استان از تیرماه برنامه دیگری برایشان داشت. 

مدیرکل آموزش و پرورش استان هرمزگان افزود: از تیرماه سال جاری به افرادی که تا سال ۹۱ سرباز معلم بوده اند یا دو دوره در نهضت سوادآموزی فعالیت کرده اند و یا به صورت حق التدریس مشغول بوده اند و یا مربیان پیش دبستانی که حقوق از دولت دریافت کرده اند و سابقه تامین اجتماعی دارند اعلام شد برای جذب به آموزش و پرورش مراجعه کنند. 

وی گفت: از میان افرادی که مراجعه کردند حدود ۱۳۱۹ پرونده مورد تایید وزارت آموزش و پرورش قرار گرفت و به کارگیری خواهند شد و سایر افرادی که نقص پرونده داشته اند هم ابن امکان را دارند با تکمیل پرونده به صورت پاره وقت در آموزش و پرورش به کارگیری شوند. 

موسی دادی زاده تفاوت جذب این افراد با جذب ۶۵۰ نفر نیروی جدید را در نوع قرارداد عنوان کرد و بیان داشت: مربیان پیش دبستانی، سرباز معلم ها و معلم های نهضت سواد آموزی به صورت پاره وقت در آموزش و پرورش جذب می شوند اما افرادی که در آزمون استخدامی شرکت می کنند و پذیرفته می شوند به استخدام پیمانی در خواهند آمد. 

وی افزود: البته افرادی که سابقه تدریس در آموزش و پرورش را داشته اند هم می توانند در آزمون پیش رو شرکت کنند و در صورت قبولی قرارداد آنها به صورت پیمانی تغییر وضعیت داده خواهد شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=16654
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. کیش و رونمایی از یک «ژن خوب» جدید