• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

تدوین شیوه‌نامه اجاره خانه‌های شبانه/ اخذ مجوز از سازمان/ جلب رضایت اعضای هیئت مدیره برج‌ها

  • کد خبر : 15935
  • 13 تیر 1398 - 16:30
تدوین شیوه‌نامه اجاره خانه‌های شبانه/ اخذ مجوز از سازمان/ جلب رضایت اعضای هیئت مدیره برج‌ها

در نشستی با حضور مدیر نظارت بر خدمات گردشگری ، سامان دهی و نظارت بر اجاره شبانه خانه های مسکونی در جزیره کیش بررسی شد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، در جلسه ای که با حضور علی ابراهیمی معینی مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان و دیگر مسئولان این حوزه ، مهیار ابراهیمی طریق، جانشین دادستان عمومی کیش، محمد علی ابراهیمی رئیس اداره اماکن عمومی و روح الله سلیمی نماینده پلیس امنیت عمومی کیش برگزار شد، طرح ساماندهی  اجاره شبانه خانه های مسکونی درکیش بررسی شد.

امنیت و رفاه گردشگران، ساماندهی خانه های شبانه براساس قوانین و مقررات بخش حاکمیتی، ایجاد بستر اقتصادی مناسب و همچنین فراهم کردن زمینه آرامش ذهنی گردشگران و ساکنان، حفظ و تضمین حقوق افراد جامعه، انواع جرایم در اماکن عمومی و خصوصی و شناسایی واحدهای اجاره شبانه از جمله موارد مطرح شده در این نشست بود.

مدیر نظارت بر خدمات و مراکز گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در خصوص چگونگی فعالیت مالکان خانه های استیجاری شبانه گفت: با توجه به ماده ۵ قانون منطقه آزاد ضوابط و مقررات سازمان باید در اینگونه موارد لحاظ شود. همچنان که در شیوه نامه صدور مجوز ها موضوع ماده ۱۱ قانون منطقه آزاد مطرح است به گونه ای که تمامی اشخاص حقیقی و حقوقی برای فعالیت در داخل منطقه باید مجوز های لازم را از طریق سازمان دریافت کنند.

وی افزود: خارج از بحث مالکیت اگر شخصی قصد فعالیت در بخش اجاره خانه های شبانه دارد، در صورت نداشتن مجوز تخلف کرده است و با متخلفان برخور می شود. از اینرو باید مجوز های لازم را از سازمان دریافت کند.

 علی ابراهیمی معینی تصریح کرد: در خصوص فعالیت های غیر مجاز در سایت ها نیز تا کنون ۱۱ سایت غیر مجاز شناسایی شده است  و برای غیر فعال شدن در دستور کار قرار گرفته است.

ابراهیمی مقوله امنیت را مهم ترین بخش در صدور مجوزعنوان کردو گفت: باید تعداد واحد های فعال در هر نقطه از جزیره  اطلاع رسانی شود و برای واحد های استیجاری در برج ها در راستای  رعایت قوانین و ضوابط آپارتمان نشینی ارائه تاییدیه رضایت هیئت مدیره برج های مسکونی ضروری است.

ابراهیمی بااشاره به اطلاع رسانی شفاف معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش در سایت IKISH گفت: علاوه بر اینکه مسافران و گردشگران می توانند خدمات مطمئن را از طریق این سایت دریافت کنند، سیستم های امنیتی نیز در جریان تمامی فعالیت ها قرار می گیرند.

همچنین مهیار ابراهیمی طریق جانشین دادستان عمومی کیش با بیان اینکه در روند اجاره منازل شبانه باید حقوق مالکیت رعایت شود گفت: ایجاد تعامل بین ساکنین برج ها و مجتمع های مسکونی در قالب تدوین منشور یا شیوه نامه های تعامل با ساکنان و توجه جدی به  نقش نهاد های حاکمیتی  بسیار حائز اهمیتی است .

وی افزود: پس از تدوین شیوه نامه، بستر سازی فرهنگی با احترام به حقوق افراد در جامعه  برای رعایت شئونات اخلاقی موثر است .

در پایان نیز مقرر شد تا پیشنویس شیوه نامه چونگی اجاره شبانه  منازل مسکونی تهیه شود و در اختیار مسئولان حاضر در جلسه قرار گیرد تا در صورت تایید و تصویب اجرایی شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=15935
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.