• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

حماسه راهپیمایی اربعین نمایش قدرت عظیم جهان اسلام است

  • کد خبر : 13217
  • 27 مهر 1397 - 13:33
حماسه راهپیمایی اربعین نمایش قدرت عظیم جهان اسلام است

امام جمعه کیش با تاکید براینکه حضور دهها میلیونی مردم در حماسه بزرگ اربعین نمایش قدرت عظیم جهان اسلام است گفت: این راهپیمایی یک فرصت بزرگ، موهبت الهی و وحدت بخش جهان اسلام است.

به گزارش پایگاه خبری کیشوند نیوز از  کیش پرس، حجت الاسلام احمد حسن زاده امام جمعه کیش در خطبه های عبادی سیاسی این هفته نماز جمعه با توصیه به رعایت تقوی الهی در تمام شئون زندگی، تقوی و احسان را از راه های جلب حمایت های الهی برشمرد و اظهار کرد: دایره تقوی دایره همه محرمات و واجبات است و هر مسلمانی که به دنبال چتر حمایت الهی است باید در این دایره قرار گیرد.

وی با اشاره به حماسه بزرگ راهپیمایی اربعین که هرساله با حضور ملت های مسلمان جهان شکل می گیرد افزود: حماسه اربعین نمایش قدرت عظیم جهان اسلام است.

خطیب جمعه کیش با بیان اینکه شاید این حماسه بزرگترین اجتماع و محل برای معرفی شیعه و معرفی نهضت سرخ حسینی به جهانیان باشد متذکرشد: این راهپیمایی یک فرصت عظیم و یک موهبت الهی است.

وی با اشاره به اینکه حضور مسلمانان در این همایش بزرگ مذهبی نماد قدرت نرم شیعه و نماد وحدت مسلمانان در شرایط حساس کنونی است تاکید کرد: خداوند متعال اراده فرموده است که با این حرکت عظیم نشان بدهد کشتی نجات امام حسین(ع) که در طول ۱۴۰۰ سال تاریخ اسلام در حرکت بوده امروز با شتاب بیشتری در حال حرکت است.

امام جمعه کیش به حضور مردم بیش از ۴۰ کشور جهان در حماسه پیاده روی اربعین اشاره کرد و افزود: مردم در این حماسه بزرگ حضور دهها میلیونی و اعجاب انگیز  با تنوع مذاهب، نژاد، سن و مذهب و قومیت دارند.

وی در رابطه با حادثه تلخ و تروریستی پایگاه مرزی میرجاوه و ربوده شدن ۱۴ تن از مرزبانان این هنگ به شکل ناجوانمردانه نیز گفت: نفوذ در میان بسیجیان و بیهوش کردن و ربودن آنان عملی ناجوانمردانه است زیرا آنان حریف جوانان هوشیار بسیجی نبوده به همین دلیل از مسیرناجوانمردانه ای برای ربودن آنان استفاده کردند.

حجت الاسلام حسن زاده ادامه داد: این حادثه در ادامه حادثه تروریستی اهواز و به دستور آمریکا و دست نشاندگان آن ها برای بی ثبات سازی جمهوری اسلامی ایران شکل گرفته است زیرا آن ها در تلاش هستند تا ایران اسلامی را بی ثبات جلوه دهند.

وی تاکید کرد: این تلاش مذبوحانه دشمن با هدف گمراه کردن افکار مردم جهان از جنایت های آن ها در یمن، شکست سیاسی در عراق و رسوایی قتل روزنامه نگار سعودی صورت گرفته است.

امام جمعه کیش خطاب به مسئولان امنیتی کشور تصریح کرد: انتظار می رود مسئولان حفاظت و امنیت به ویژه در حراست از مرزهای جمهوری اسلامی با هوشیاری و دقت نظر بیشتری عمل کرده و نسبت به فعالیت های گروهک های تروریستی حساسیت بیشتری از خود نشان دهند زیرا امنیت خاک و شهروندان ایران اسلامی خط قرمز نظام و انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: در این راستا ملت بزرگ ایران اسلامی از نیروهای مسلح کشور انتظار دارند در اسرع وقت گوشمالی مناسبی به تروریست های جیش الظلم که عامل این حرکت تروریستی بوده اند داده و فرزندان ملت را از دست آن جنایتکاران نجات دهند.

خطیب جمعه کیش برگزاری جلسات مختلف تنظیم بازار از سوی مسئولان اقتصادی جزیره کیش را اقدامی مثبت ارزیابی کرد و افزود: برگزاری این جلسات نقطه امیدوار کننده ای برای مردم است و امیدواریم نتیجه این جلسات در شرایطی که مردم به ویژه اقشار ضعیف در تنگنای اقتصادی قرار دارند کنترل قیمت ها و نظارت بیشتر و جلوگیری از احتکار به ویژه در ارزاق عمومی مردم و کاهش قیمت ها باشد.

وی با تقدیر از برگزاری سومین یادواره شهدای مدافع حرم توسط بسیج دانشجویی و دانشجویان جزیره مرجانی کیش سالروز شهادت آیت الله مصطفی خمینی(ره) فرزند برومند امام راحل و ساروز رحلت عالم مجاهد آیت الله مهدوی کنی را تسلیت گفت.

نماز جمعه این هفته کیش به امامت حجت الاسلام حسن زاده و با حضور مردم مومن جزیره کیش در مصلا برگزار شد.

انتهای پیام/

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=13217
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.