• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پلاژ بانوان جاذبه‌ گردشگری منحصر به‌فرد در جزیره کیش

  • کد خبر : 12058
  • 07 مرداد 1397 - 7:30
پلاژ بانوان جاذبه‌ گردشگری منحصر به‌فرد در جزیره کیش

پلاژ بانوان کیش یکی از پایه‌ها و نقاط قوت جذب و حضور توریسم در کیش است و پتانسیل ساحل و دریا اساس حرکت پایدار جهت افزایش اقامت گردشگران در کیش را رقم می‌زند.

یادداشت | بهمن عبدالهی روزنامه نگار

پلاژهای ساحلی آقایان و به‌خصوص ‌بانوان اهمیت بسیار بالایی بر حوزه گردشگری کیش دارد که هرگونه اقدام و تصمیم برای اداره امور و مدیریت آن می‌بایست از پشتوانه تخصصی و تفکر و اندیشه‌ای متمرکز و کارشناسی شده برخوردار باشد و با همفکری افرادی کاردان در حوزه‌های گردشگری و ورزشی و اقتصادی و حتی جامعه شناسی مورد نقد و بررسی و قانون‌گذاری در تمام ابعاد مالی و خدماتی قرار گیرد، البته اگر هدف واقعی و تکلیفی توسعه گردشگری پایدار و اصولی در کیش باشد.

موقعیت و پتانسیلی که تمرکز و تاکید منحصر بر ابعاد مالی آن مجموعه شکستی است بزرگ بر اندک سرمایه و مخاطب مهم گردشگری کیش.

برابر تحقیقات صورت گرفته، گردشگران بیشماری هستند که استفاده از این پتانسیل (آفتاب  و ساحل و دریای زیبا) تنها هدف و برنامه سفری خود به کیش است و بس، و برای رسیدن به همین امکانات هزینه و وقت و زمان صرف می‌کنند، آمار ورود گردشگران به پلاژ بانوان از آمارهای بسیار قابل توجه و چشم‌گیری است که حوزه‌های مختلف گردشگری کیش از این حضور منتفع می‌شود.

آمار ورود و حضور روزانه بیش از ۳ هزار نفر در ایام نوروز به پلاژ بانوان کیش نشان از اهمیت و قابلیت این مرکز است، آماری بسیار چشمگیر و قابل توجه که قابلیت سرمایه‌گذاری بیش از پیش توسط متولیان امر را می‌طلبد.

در این‌ بین بر چگونگی مدیریت و اداره امور این مرکز توریستی تهدیدها و فرصت‌هایی وجود دارد، از دست دادن فرصت و مخاطب و بی‌توجهی به پتانسیل موجود با صرف تفکر به ابعاد مادی و عدم ارایه و ایجاد امکانات و سرویس‌های لازم و ضروری و حتی فوق العاده از جمله این تهدیدها است، و فرصتی است مغتنم و قابل توجه برای بالا بردن راندمان و اقبال گردشگران و تبلیغاتی مثبت و اثربخش توسط قشر بزرگ و محترمی چون بانوان کشورمان که البته با افزایش امکانات و خدمات بهتر در جهت رفاه و آسایش و راحتی هر چه بیشتر گردشگران و چه بسا فراتر از آن ارایه سرویس‌های به مراتب خلاقانه و ایده‌آل، می‌توان به این فرصت رونق بیشتری بخشید.

سود حاصل از حضور گردشگران با همین هدف که اکثراً به‌صرف استفاده از پتانسیل دریا و ساحل در کیش حضور پیدا می‌کنند، قابل توصیف است و شامل حال کلیه مجموعه‌های خدماتی کیش از جمله ایرلاین‌ها، هتل‌ها، حمل و نقل، رستوران‌ها، بازارها و… می‌گردد.

البته شایان ذکر است، متولی و مدیر این مجموعه هزینه‌هایی را متحمل می‌گردد که بخشی از آن توسط گردشگران با پرداخت ورودی و بخشی از دریافت اجاره بهای غرفه‌هایی که ارایه خدمات می‌دهند، تامین می‌گردد، ولی بعضاً به دلایلی درآمدها پاسخگوی هزینه‌ها نیست و به‌جهت همین فشارهای مالی تصمیماتی اخذ می‌گردد که موجبات نارضایتی و گلایه گردشگران و مخاطبین را فراهم می‌سازد.

در این بین متولی امور و مدیریت پلاژها جهت برطرف نمودن برخی مشکلات و تأمین نیازهای ضروری از جمله تهیه و نصب دستگاه ایکس ری که خواسته اکثر مخاطبین بوده است، تعمیر و تعویض برخی امکانات از جمله دوش ها و تامین آب شیرین روزانه در جهت رفاه گردشگران، در دست اقدام و تهیه است.

در نتیجه توجه بیش از پیش مدیران محترم سازمان منطقه آزاد کیش به‌خصوص معاونت محترم گردشگری و مدیریت محترم مرکز ورزش و تفریحات سالم کیش به ریشه و اصل ماجرا و توجه ویژه به اهمیت این پتانسیل بی بدیل می‌تواند ماندگاری و افزایش اقامت گردشگران در کیش را که یکی از اهداف اصلی توسعه پایدار گردشگری در کیش است را فراهم سازد و برخی هزینه‌ها می‌تواند سرمایه‌گذاری مهم و ریشه‌ای برای آینده‌ای بهتر باشد.

بحث تکریم و حراست از گردشگران و مراجعه‌کنندگان با دادن امکانات و سرویس‌های مناسب و جذاب بسیار مهم است تا مخاطب تبدیل به مشتری وفادار گردد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=12058
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.