• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

غول‌های کیش در انزوا

  • کد خبر : 11302
  • 25 خرداد 1397 - 13:26
غول‌های کیش در انزوا

ورزش پرورش اندام در جزیره کیش و در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ مدال رنگین در مسابقات جهانی به خود اختصاص داده که شاید در مقام مقایسه با بسیاری از ورزش‌های مورد اهمیت، تعداد افتخارات بیشتری را به خود اختصاص داده است.

در سال‌های اخیر با رشد جایگاه بدنسازی و پرورش اندام کشور در سطح بین المللی و ایجاد شاخه های متعدد در حوزه پرورش اندام، میل حضور جوانان در این عرصه بیش از پیش بازار حضور در این رشته خاص را داغ و پر حرارت نموده است. در این میان عده‌ای نیز با ایجاد فضای وهم آلود از حواشی موجود در این رشته سعی در تخریب آن و پیوند با پدیده دوپینگ و داروهای نیروزا داشته‌اند که در سال‌های اخیر و با رشد علمی موضوعاتی از این دست ثابت گردیده که این رشته ورزشی در پاره‌ای از موارد منتصب به خود از بسیاری از رشته‌های ورزشی معروف و دارای اهمیت، سالم‌تر و موجه‌تر می‌باشد.

با این وصف رشته ورزشی پرورش اندام نه‌تنها در کشور بلکه در جزیره زیبای کیش که مدعی جزیره‌ای پاک و ورزش محور است بدون کمترین حمایت و صرفاً به‌همت خود ورزشکاران در عرصه‌های بین المللی شگفتی ساز گردیده و امروز جزیره کیش با دارا بودن نزدیک به ۱۰ باشگاه ورزشی و نزدیک به ۲ هزار ورزشکار در این رشته توانسته در میان بی اعتنایی مدیران ورزش جزیره کیش قهرمانان بزرگی را در عرصه ورزش جزیره و کشور معرفی نماید.

لازم به‌ذکر است که ورزش پرورش اندام در جزیره کیش و در ۱۲ ماه گذشته بیش از ۱۰ مدال رنگین در مسابقات جهانی به خود اختصاص داده که شاید در مقام مقایسه با بسیاری از ورزش‌های مورد اهمیت، تعداد افتخارات بیشتری را به خود اختصاص داده است.

این امر در حالیست که کمترین پوشش خبری و رسانه‌ای در این باب و در بیشتر مواقع هیچ پوشش خبری شایسته‌ای صورت نپذیرفته و ورزشکاران موفق ما در این حوزه در سکوتی سنگین پا به فرودگاه جزیره کیش گذاشته و هیچ مقام مسئولی حتی برای دقایقی کوتاه نیز به استقبال آنها نیامده است و حتی اخیراً نیز در جلسه تجلیل از ورزشکاران، خبری از نام آنها نبود.

در این میان باید یادآور شد که جزیره کیش در حال حاضر و به تنهایی، با داشتن ورزشکاران قدرتمند در سه رشته بادی بیلدینگ (هادی پور حسین ،رضا کاکاوند)، فیزیک کلاسیک (یوسف حمیدی ،حسین چاووشیان) و فیزیک (اکبر سرباز) می تواند در مقام تیم ملی دوم کشور و تنها با حمایت مختصر سازمان منطقه آزاد کیش، پرچم ورزش جزیره و پرچم مقدس جمهوری اسلامی ایران را در جهان برافراشته نموده و با حمایت از این رشته پرمخاطب، سهم قابل توجهی از گردشگری ورزشی را برای جزیره کیش به ارمغان آورد.

در حال حاضر ورزشکاران این رشته، برای شرکت در مسابقات بین المللی و تورنومنت‌های جهانی با هزینه های بالای آماده سازی پیش از مسابقات دست به گریبان بوده و در بخش تغذیه و تامین مکمل‌های ورزشی با مشکلات بسیاری دست به گریبان می‌باشند.

جزیره زیبای کیش در حال حاضر می‌تواند به عنوان قطب ورزش پرورش اندام کشور و منطقه، با راه اندازی مسابقات بین المللی به نام خود، به جذب حداکثری گردشگران پرتعداد این رشته از سایر کشورها مبدل گردیده که در کنار برگزاری این مسابقات به ویژه در ماه‌های کم تردد از نظر مسافر و گردشگر، انگیزه سفر ورزشکاران این رشته از داخل کشور جهت شرکت در این مسابقات و یا تماشای آن از نزدیک و در نتیجه ایجاد چرخه اقتصادی مطلوب در جزیره کیش را با خود به همراه داشته باشد. ایجاد نمایشگاه محصولات و دستآوردها و تولیدات این رشته با حضور برندهای معتبر ورزشی داخلی و خارجی، حضور قهرمانان بین المللی این رشته ورزشی و ایجاد کارگاه‌های آموزشی چند روزه در خلال این مسابقات قطعاً می‌تواند به ایجاد انگیزه سفر، ایجاد درآمد و تبلیغ جزیره کیش کمک شایانی نماید.

امید است با توجه ویژه مسئولین کلان جزیره کیش و حمایت‌های برندهای قدرتمند موجود در جزیره کیش و البته تلاش‌های بیشتر و تخصصی و مدبرانه هیئت پرورش اندام جزیره کیش، در روزهای آتی شاهد خروج غول‌های جزیره کیش از انزوا باشیم.

رامتین روشن

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=11302
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.