• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

ورود آبشیرینکن پیشرفته تولید داخل به کیش + تصاویر

  • کد خبر : 21462
  • 21 اسفند 1399 - 9:28
ورود آبشیرینکن پیشرفته تولید داخل به کیش + تصاویر

یک واحد آبشیرینکن MED ساخت شرکت دانش‌بنیان فرآذرآب با ظرفیت اسمی ۲۵۰۰ مترمکعب در روز، توسط شرکت آب و برق کیش خریداری شد که با بهره‌برداری از این واحد، ظرفیت تولید آب این شرکت ۱۰ درصد اضافه خواهد شد.

معاون تولید آب شرکت آب و برق کیش در گفتگو با خبرنگار کیشوندنیوز عنوان کرد: به‌طور متوسط روزانه ۲۲ هزار مترمکعب آب شیرین از دو روش تقطیری (MED) و روش غشایی (RO) در این شرکت تولید می‌شود.

وی افزود: دستگاهی که امروز وارد شد از نوع تقطیری است و فرق آن با دستگاه‌های موجود در جنس فلز استفاده شده است که بالاترین سطح در ایران را دارد، این دستگاه از جنس استنسل استیل دابلکس است و ضمانت‌نامه ۲۵ دارد، در حالی که دیگر دستگاه‌ها از جنس کربن استیل است و ضمانت‌نامه ۱۵ ساله دارند.  

مهندس سعید مرادی ادامه داد: حدود ۱۵ سال است که ساخت آبشیرینکن در کشور بومی سازی شده و شرکت فرآذرآب پیشتاز صنعت آبشیرینکن تقطیری در کشور است.

وی بیان داشت: قرار است طی مدت ۶ ماه عملیات نصب این واحد انجام شود و به بهره برداری برسد، پیش بینی ما این است که حداکثر تا شهریور ۱۴۰۰ این دستگاه به‌بره‌برداری خواهد رسید که با این کار ظرفیت تولید آب در شرکت ۱۰درصد افزایش خواهد یافت.

مرادی اظهار داشت: با توجه به رشد جمعیت و افزایش مصرف آب در جزیره کیش، افزایش ظرفیت تولید یک ضرورت به‌حساب می‌آید و این دستگاه می‌تواند در آینده کمک شایانی در تأمین آب آشامیدنی کیشوندان و گردشگران داشته باشد.

وی در رابطه با میزان آمادگی شرکت در بخش تولید و توزیع آب برای میزبانی از گردشگران نوروزی گفت: تعمیرات دوره‌ای واحدها انجام شده و آمادگی کامل برای ایام نوروز را داریم و از این بابت جای هیچ نگرانی نیست، در حال حاضر ۲۳هزار ۵۰۰ متر تولید روزانه آب داریم و بیش از ۴۰هزار مترمکعب نیز آب در مخازن ذخیره داریم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21462
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.