• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

نوروزی در هنر جزیره ایجاد کنیم

  • کد خبر : 10061
  • 26 اسفند 1396 - 7:49
نوروزی در هنر جزیره ایجاد کنیم

در آستانه فرارسیدن نوروز قرار داریم و ما ایرانیان به تاسی از اجدادمان آغاز بهار و نو شدن طبیعت را با همین عنوان عید می خوانیم و جشن می گیریم. به واقع چه نام زیبا و پرمعنا و عمیقی بر عید ما نهاده شده است.

کوروش کشمیریدر آستانه فرارسیدن نوروز قرار داریم و ما ایرانیان به تاسی از اجدادمان آغاز بهار و نو شدن طبیعت را با همین عنوان عید می خوانیم و جشن می گیریم. به واقع چه نام زیبا و پرمعنا و عمیقی بر عید ما نهاده شده است.

هنر که از زیباترین جلوه ها و توانمندی های پروردگار است را طبیعت با آغاز بهار به رخمان می کشد و من معتقدم “هنر” مسیری برای رسیدن به کمال در وجود انسان و خدایی شدن بشر در زمین است که شاید آنجا که پروردگار می فرماید : “نفخت فیه من روحی ” هنر خداوند با همین روح در انسان دمیده شده باشد.

در جزیره زیبای کیش هنر می تواند مهمترین ابزاری باشد که در منطقه تحولی عظیم ایجاد نماید.

از دید بنده اگر به درستی بتوان مفهوم اقتصاد هنر را درک کرد و راهکارهای اجرایی برای ارتباط بین ایندو اندیشید. با ترکیب اقتصاد و هنر، صنعت گردشگری که یکی از مهمترین محورهای توسعه در جزیره می باشد متحول می گردد.

بیایید بررسی کنیم در سال های گذشته چه تعداد کنسرت هایی در شهرمان برگزار شده و استقبال گردشگران و ساکنین کیش از آنها و در پی آن درآمد بخش خصوصی از این کنسرت ها چه میزان بوده است. من معتقدم اگر در زمینه موسیقی بخواهیم برنامه ریزی درستی داشته باشیم بهتر است یک اتاق فکر متشکل از متخصصین این حوزه و دست اندرکاران اجرای موسیقی در جزیره کیش تشکیل شود تا با کمک این افراد در کنار هم برنامه ای جامع در زمینه اجراهای موسیقی و کنسرت ها، تدوین گردد. متاسفانه شاهد آن هستیم که جای مردان موسیقی ارزشی ایران و کسانیکه در دنیای موسیقی، نام ایران را به نام آنها می شناسند در این کنسرت ها اگر خالی نباشد بسیار کم است. امیدوارم در سال پیش رو این نقص جبران گردد.

در کنار موسیقی به سایر هنرها هم باید بها داده شود. در این حوزه باید بررسی شود چه تعداد هنرمندان با تجربه با پیشینه قوی به کیش آمده بودند که در سال و سال های گذشته به خاطر مشکلات و محدودیت های غالبا مالی از کیش رفته اند.

در آخر آنچه موکدا در جلسات مختلف در حضور صاحبان امر گفته و در اینجا تکرار می کنم اینست :” بیش از اینکه به فکر حمایت از هنرمندان باشیم باید از هنرمندان کمک بگیریم ” و امیدوارم در سال آینده راهکارهای مناسب تری برای کمک گرفتن از این سرمایه های اجتماعی جزیره برای پیشبرد اهداف عالی گردشگری در کیش اندیشیده شود و شاهد باشیم علاوه بر اینکه هنرمندان حاضر در جزیره را حفظ می کنیم هنرمندان صاحب نام کشور را ترغیب می کنیم که در جزیره به ارایه هنر خود بپردازند.

کوروش کشمیری نماینده حزب اراده ملت ایران (حاما) در کیش

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=10061
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.