• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
9

زمان انتظار گردشگران برای پیگیری شکایات در نوروز ۹۷ به صفر می رسد

  • کد خبر : 9832
  • 15 اسفند 1396 - 18:24
زمان انتظار گردشگران برای پیگیری شکایات در نوروز ۹۷ به صفر می رسد

با تدوین طرح نظارتی و انجام تمهیدات لازم زمان انتظار گردشگران برای پیگیری شکایات در نوروز ۹۷ به نقطه صفر می رسد

به گزارش روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، علی امیدی دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش با اعلام اینکه رسیدگی سریع به شکایات گردشگران مهم ترین اولویت این کمیته است اظهار داشت: با تدوین طرح نظارتی، تقسیم وظایف در حوزه های مختلف و ابلاغ آن به مسئولان بخش های متعدد و جوامع تلاش می کنیم تا به لحظه، پاسخگویی شکایات گردشگران باشیم و مسافران نوروزی بتوانند به محض ارائه شکایت پاسخ اولیه مناسب را دریافت کنند.

علی امیدی با بیان اینکه عملکرد کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات در دو بخش نظارت و تنظیم بازار دسته بندی می شود اظهار داشت: در بخش نظارت، با فعال کردن جوامع صنفی مرتبط با هر حوزه کیفیت نظارت را ارتقاء دادیم.

وی با اشاره به اینکه نظارت در بخش مواد غذایی و اقلام مصرفی ضروری ساکنان و گردشگران در سوپر مارکت ها، فراورده های دامی، میوه و خشکباربر عهده دبیرخانه کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات است تصریح کرد: نانوایی ها، خدمات اسکان و مراکز اقامتی و پذیرایی، اماکن ورزشی و تفریحی، کلوپ های تفریحات دریایی، و مراکز تجاری و بازارها بخش های مختلفی هستند که نظارت آنها را به ترتیب معاونت فرهنگی و اجتماعی و معاونت گردشگری سازمان، مدیریت تفریحات سالم و نظارت بر اماکن ورزشی، جامعه کلوپ داران و تفریحات دریایی و جامعه بازاریان و بازرگانان بر عهده دارند.

 دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش با اعلام اینکه از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین همکاران ما از طریق سامانه ۱۲۴ هر روز از ۸ صبح تا ساعت ۱۲ نیمه شب پاسخگوی شکایات گردشگران در زمینه نرخ کالا و خدمات خواهند بود گفت: گردشگران نوروزی می توانند از طریق این سامانه شکایات خود را اعلام کنند. همکاران ما نیز می کوشند تا از طریق ارتباط با مسئولان هر بخش در کوتاهترین زمان ممکن پاسخگو باشند.

وی در بخش تنظیم بازار با بیان اینکه ذخیره سازی مواد غذایی و اقلام ضروری ساکنان و گردشگران با توجه موقعیت خاص جزیره کیش و امکان بارندگی های طولانی و یا طوفان اهمیت خاصی دارد افزود: با تامین کنندگان اقلام ضروری از جمله فراورده های پروتئینی، میوه و آب آشامیدنی در جزیره کیش جلسات متعددی برگزار شد و با همکاری سازمان منطقه آزاد کیش از اول اسفند انبارهای مجهزی جهت ذخیره سازی این اقلام در اختیار تامین کنندگان عمده قرار گرفت تا گردشگران با خیال آسوده در جزیره کیش اقامت کنند.

مدیر بازرگانی سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه برخی اوقات در تعطیلات نوروز شاهد افزایش قیمت میوه در سرزمین اصلی هستیم افزود: اگرچه امسال ستادتنظیم بازار نظارت موفقی داشته و شاهد افزایش نرخ میوه نخواهیم بود، اما با توجه به اینکه قیمت میوه در جزیره کیش هم از سرزمین اصلی تاثیر می پذیرد، امسال با برخی تامین کنندگان عمده میوه در سرزمین اصلی هماهنگی های لازم انجام شده تا در صورت افزایش تقاضا بسرعت میوه مورد نیاز جزیره کیش تامین و از افزایش نرخ پیشگیری شود.

وی همچنین از پیگیری های مکرر کمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات جهت تسریع در روند تردد خودروهای سنگین حامل سوخت و یا اقلام ضروری مصرفی ساکنان و گردشگران خبر داد و افزود: برای تامین گاز مایع مورد نیاز نیروگاه های جزیره کیش در ایام نوروز مکاتبات لازم انجام شده و می توان گفت با برنامه ریزی مناسب در این خصوص هم با مشکلی مواجه نخواهیم شد.

دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش افزود: پس از بررسی مشکلات نوروزی سنوات قبل دریافتیم که تمرکز فروشگاه های عرضه اقلام ضروری در نقاط خاص شهری و بی اطلاعی گردشگران از این نقاط، یکی از عمده ترین مشکلات گردشگران بوده است.

 امیدی افزود: امسال با ایجاد یک بانک اطلاعاتی جامع از فروشگاه های عرضه اقلام ضروری از جمله نانوایی ها و حتی محل استقرار واحد های سیار تعمیرگاهی و ارائه این اطلاعات به ستاد نوروزی، گردشگران می توانند به سرعت به اطلاعات ضروری دسترسی داشته باشند.

وی با اشاره به بکارگیری اپلیکیشن IKISH با هدف تسهیل و تسریع در روند اطلاع رسانی به گردشگران گفت: تمامی اطلاعات ضروری برای مسافران نوروزی در این اپلیکشین موجود است وبدون شک استفاده از آن، اقامت در کیش را بسیار آسان تر خواهد کرد.

دبیرکمیته نظارت بر نرخ کالا و خدمات ستاد نوروزی کیش همچنین از نظارت گسترده بر روند عرضه ماهی در بازار ماهی فروشان جزیره کیش خبر داد و افزود: بدلیل افزایش ورود گردشگران، تقاضا برای خرید ماهی در تعطیلات نوروز افزایش می یابد که با هماهنگی اداره شیلات جزیره کیش تمهیدات لازم در جهت نظارت بر کیفیت وقیمت ماهی انجام شده است.

وی در پایان با بیان اینکه ۲۷ تن از  همکاران دبیرخانه کمیته نظارت بر نرخ خدمات از ۲۵ اسفند تا ۲۰ فروردین در چند نوبت گشت های نظارتی را فعال کرده و در تمام روزهای تعطیل و غیر تعطیل فعالیت خواهد داشت ابراز امیدواری کرد نوروز امسال با تعامل گسترده و برنامه ریزی اصولی بتوانیم میزبانی شایسته برای گردشگران جزیره کیش باشیم.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9832
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.