• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

روز جهانی گردشگری مبارک

  • کد خبر : 936
  • 06 مهر 1395 - 17:12

روز جهانی گردشگری هر سال مصادف با بیست و هفتم سپتامبر است. این روز با هدف گسترش و تعمق آگاهی جوامع بین المللی از اهمیت صنعت توریسم و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت نام گذاری شده است. این رویداد جهانی به دنبال معرفی اهمیت صنعت توریسم و کمک های این صنعت برای […]

روز جهانی گردشگری هر سال مصادف با بیست و هفتم سپتامبر است. این روز با هدف گسترش و تعمق آگاهی جوامع بین المللی از اهمیت صنعت توریسم و ارزش اجتماعی، فرهنگی، سیاسی و اقتصادی این صنعت نام گذاری شده است. این رویداد جهانی به دنبال معرفی اهمیت صنعت توریسم و کمک های این صنعت برای مقابله با چالش های بین المللی است، چالش هایی که در نشست سازمان ملل با محوریت اهداف توسعه هزاره (سوم) تبیین شده است.

به گزارش کیشوند نیوز، تاریخ نام گذاری این روز به سومین نشست شورای عمومی سازمان جهانی گردشگری در سال ۱۹۷۹ باز می گردد. در این نشست تصمیم بر آن شد تا از سال ۱۹۸۰ روز ۲۷ سپتامبر به عنوان روز جهانی گردشگری انتخاب شود، اهمیت و دلیل انتخاب این روز به دلیل مصادف شدن آن با تصویب اساسنامه سازمان جهانی گردشگری در ۲۷ سپتامبر ۱۹۷۰ بود. تصویب این روز در واقع نقطه ی عطفی در صنعت گردشگری جهان به حساب می آید. سالانه هر کشور میزبان نشست سازمان جهانی گردشگری در روز جهانی گردشگری است و کشور ما، ایران نیز در سال ۲۰۰۱ میزبان این نشست بود.
با رسیدن این روز، مراسم ها و نمایشگاه های مختلفی در دنیا برپا می شود که اغلب شرکت کنندگان آنها شرکت های گردشگری هستند. صنعت گردشگری نه تنها راه را برای معرفی جاذبه های گردشگری هر کشور به جهان باز می کند، تاثیر به سزایی در اقتصاد کشور و اشتغال جوامع نیز می گذارد. با سرمایه گذاری درست روی این صنعت و تقویت زیر ساخت ها آن می توان انتظار یک پایه اقتصادی محکم برای جامعه را داشت. صنعت گردشگری در دنیا با تحت تاثیر قرار دادن جوانب بسیاری با رشد روز افزون روبرو است. این صنعت در ایران از ظرفیت‌های بسیار بالایی برای رشد و توسعه برخوردار است.

سایت کیشوند نیوز، با گرامی داشت روز جهانی گردشگری، این مناسبت را به تمامی فعالان صنعت گردشگری تبریک عرض می نماید.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=936
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.