• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش برگزار شد/ امام جمعه کیش: ترجمان شهید یعنی فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی (+تصاویر)

  • کد خبر : 9345
  • 20 بهمن 1396 - 13:32
مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش برگزار شد/ امام جمعه کیش: ترجمان شهید یعنی فداکاری، ایثار و از خودگذشتگی (+تصاویر)

به‌مناسبت گرامیداشت سی و نهمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی، مراسم غبارروبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش عصر روز پنجشنبه ۱۹ بهمن در مسجد امام حسن مجتبی (ع) برگزار شد.

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری کیشوند نیوز، حجت‌الاسلام حسن زاده در این مراسم با اشاره به اینکه در همه فرهنگ‌ها و با تمام خصوصیات کلمه شهید یک کلمه مقدسی است، گفت: حتی کسانی که هیچ دینی ندارند وقتی که فرهنگ لغت آنها را مطالعه می‌کنیم از این واژه و لغت به‌عنوان یک کلمه مقدس یاد می‌کنند.

وی ادامه داد: اما جای سوال اینجاست که آیا این تقدس و احترام مربوط به خود کلمه هست یا اینکه در پشت این لفظ و واژه یک معنای مقدسی وجود دارد که آن معنی و حقیقت باعث شده است که این واژه مورد احترام قرار بگیرد؟ قطعاً در ماهیت خود کلمه تفاوتی بین کلمه شهید و غیر شهید وجود ندارد و آنچه که باعث می‌شود واژه‌ها در فرهنگ‌ها تقدس پیدا کنند، معانی عمیقی است که این کلمات از آن معانی حکایت می‌کنند.

امام جمعه جزیره کیش با بیان اینکه برای فهم معنایی که به لفظ شهید تقدس داده است باید ترجمان شهید را خوب دقت کنیم، گفت: ترجمان شهید یعنی فداکاری، ایثار، از خودگذشتگی، یعنی همچون شمع از خود سوختن و نور دادن و خود را فدا کردن به‌طوری که دیگران در پرتو نور شهید از آن استفاده کنند. در واقع آنچه که کلمه شهید را مقدس کرده است، گذشت، ایثار، فداکاری و فدایی شدن برای دین، قرآن و مردم است.

حجت‌الاسلام والمسلمین حسن‌زاده با ذکر این نکته که شهدا به‌خاطر فداکاری‌، عظمت و عزت‌ خود، امروز جاودانه و ماندگار شده‌اند، گفت: رمز جاودانگی شهیدان در همین گذشت و ایثارشان است و ما هم اگر بخواهیم جاودانه شویم و نام‌مان برای همیشه در تارک انسانیت بماند، باید خود را فدای دین و قرآن و اسلام کنیم.

وی در پایان از تمامی نیروهای نظامی و انتظامی بسیجیان و مردم و مسئولین حاضر در جلسه تشکر کرد.

بعد از سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین حسن زاده حاضران برای غبارروبی مزار شهدای گمنام جزیره کیش به حیاط مسجد که محل دفن ۵ شهید گمنام دفاع مقدس است، رفتند و مراسم غبارروبی و عطر افشانی را برگزار کردند.











لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=9345
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.