• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جزیره را نمی‌شود با سرپرست اداره کرد/ از جوانان مومن و انقلابی کیش استفاده شود

  • کد خبر : 23615
  • 13 آذر 1400 - 11:13
جزیره را نمی‌شود با سرپرست اداره کرد/ از جوانان مومن و انقلابی کیش استفاده شود

امام جمعه کیش گفت: جزیره را نمی‌شود با سرپرستی اداره کرد، وقتی مدیری حق امضا ندارد چطور می‌تواند مسائل مهم شهر را به حرکت در بیاورد؟ توقع ما از دبیر شورایعالی مناطق آزاد این است که به سرعت وضعیت مدیریت کیش را تثبیت کند.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه کیش با اشاره به حضور نماینگان کشورمان در مذاکرات وین عنوان کرد: هفتمین دور مذاکرات وین و اولین دور مذاکرات دولت سیزدهم هست که از هشتم آذر آغاز شده و در حال برگزاری است.

وی افزود: تمام تلاش آمریکا و اروپا این است که این مذاکرات را هسته‌ای جلوه دهد، اما ایران در مقابل این عملیات روانی محکم ایستاده و معتقد است مذاکرات برای رفع تحریم‌هاست.

امام جمعه کیش با ذکر اینکه در این مذاکرات از سوی نمایندگان کشورمان دو هدف عمده دنبال می‌شود افزود: اولین هدف حذف کامل و تضمین شده تحریم‌های ظالمانه علیه مردم ایران است، حذف روی کاغذ و در گفتار را قبول نمی‌کنیم.

وی گفت: دومین هدف این است که کشور ما از دانش صلح آمیز هسته‌ای بهره‌مند شود که این حق قانونی مردم ایران است.

حسن زاده بیان داشت: نماینگان ایران باید مواظب باشند که استباهات گذشته به هیچ وجه نباید تکرار شود و از اشتباهات گذشته درس عبرت بگیرند.

وی به تحلیل‌های مغرضانه علیه مذاکره کننده‌ها نیز گلایه کرد و گفت: باید نسبت به این مذاکرات منصفانه قضاوت کرد، متأسفانه در این روزهای اخیر گاهی اوقات حواشی به‌وجود می‌آورند که منصفانه نیست.

خطیب نماز جمعه کیش افزود: افرادی نقد می‌کنند که چرا هیئت ایرانی با تعداد بالا به وین رفته است، آنها باید بدانند که در مقابل دشمن حیله‌گر و با سابقه بالای مذاکرات، باید با تمام قد جلو رفت تا خدایی نکرده کلاه سرمان نرود.

وی عنوان کرد: ایران عزیزمان هیچ گاه تسلیم تهدید نظامی و تحریم اقتصادی نمی‌شود، بحمدلله ساختار تحریم‌ها درهم شکسته شده و مانند گذشته تحریم‌ها کارایی ندارد.

حجت‌الاسلام حسن زاده در ادامه از حکم سرپرستی برای آقای نوایی لواسانی در سازمان منطقه آزاد کیش گلایه کرد و گفت: ما مردم کیش از دبیر محترم شورایعالی مناطق آزاد انتظار داریم به سرعت وضعیت مدیریت جزیره را تثبیت کند، جزیره را نمی‌شود با سرپرستی اداره کرد.

وی افزود: وقتی مدیری حق امضا ندارد چطور می‌تواند مسائل مهم اقتصادی، اجتماعی و سیاسی شهر را به حرکت در بیاورد؟ توقع ما این است که به سرعت وضعیت مدیریت جزیره کیش را تثبیت کنید.

حسن زاده به عدم استفاده از نیروهای جوان و انقلابی کیش در انتصاب‌های اخیر سازمان انتقاد کرد و گفت: انتظار می‌رفت که اکثریت انتصابات از درون جامعه محلی کیش باشد، متأسفانه نه‌تنها تا الان این اکثریت محقق نشده است، بلکه انتصابات حداقلی را در جزیره شاهد نبودیم.

وی ادامه داد: البته چند چهره انتقلابی و متدین در این بین هستند، اما باید از مدیران جوان جزیره استفاده بشود متأسفانه هیچ توجهی به جوانان و نخبگان کیش نشده است.

امام جمعه کیش اظهار داشت: در برنامه ریزی‌ها باید اولویت را به جامعه محلی کیش بدهیم، هنگامی گردشگری را می‌توان تقویت و رونق داد که ساکنان کیش دارای یک زندگی حداقلی باشند.

وی افزود: وقتی ساکنان کیش درمان، آموزش و پرورش، بهداشت و مسکن و… درست و حسابی ندارد و از حداقل‌ها محروم باشند، آنوقت نمی‌توان توقع رونق گردشگری داشته باشیم، اولویت را باید برای مردم جزیره کیش بگذاریم تا بتوان فضایی برای رونق گردشگری ایجاد شود.

حسن زاده نبود پیوست‌های مختلف فرهنگی، دینی و…  را یکی از مشکلات طرح‌ و برنامه‌های جزیره عنوان کرد و گفت: یکسری از مجوزها صادر می‌شود در حالی که فاقد پیوست فرهنگی، مذهبی  است که باید برای صدور هر مجوزی، این پیوست‌ها باید در نظر گرفته شود.

وی افزایش معتادان متجاهر را از دیگر معضلات شهری کیش عنوان کرد و گفت: معتادان متجاهر چهره کیش را خراب کرده اند، گفته می‌شود که در بهترین نقاط گردشگری کیش و در زیر درختان معتادان در حال مصرف مواد مخدر هستند، باید برای آنها برنامه ریزی کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=23615
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.