• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

پدافند غیر عامل، صلح آمیز ترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است

  • کد خبر : 7848
  • 08 آبان 1396 - 11:27
پدافند غیر عامل، صلح آمیز ترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است

فرمانده انتظامی ویژه کیش با توجه به هفته پدافند غیرعامل گفت: پدافند غیر عامل مکمل دفاع عامل، صلح آمیز ترین و اثر بخش ترین روش دفاعی است که کاهش آسیب پذیری زیر ساخت های ملی و مراکز حیاتی، حساس، مهم و پایداری ملی را به عهده دارد.

به گزارش کیشوند نیوز به نقل از پایگاه خبری پلیس، سرهنگ “رحیم جهانبخش” گفت: ایران اسلامی طی سال های گذشته شاهد جنگ های مختلف در حریم مرز های خود بوده است و مقابله با انقلاب اسلامی جزء اهداف راهبردی استکبار جهانی است.

فرمانده انتظامی ویژه کیش اظهار داشت: تجارب حاصله از جنگ های گذشته موید این امر است که کشور های مستکبر جهان با خوی استعماری با تحمیل جنگ، انهدام منابع، سرمایه ها و مراکز حیاتی و حساس کشور های مظلوم را برای رسیدن به اهداف استعماری و به زیر سلطه کشاندن کشور مورد تهاجم دنبال می کنند.

سرهنگ “رحیم جهانبخش” گفت: پدافند غیر عامل که عبارت اند از مجموعه اقدامات غیر مسلحانه که موجب افزایش باز دارندگی، کاهش آسیب پذیری، تداوم فعالیت های ضروری، ارتقاء پایداری ملی و تسهیل مدیریت بحران در مقابل تهدیدات و اقدامات نظامی دشمن می باشد و از موضوعات مهمی است که بایستی مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: محور های دفاع غیر عامل شامل اعلام خبر، استتار، اختفا، تفرقه، پراکندگی، استحکامات و پناهگاه، تحرک، حیله و فریب، ایجاد سیستم های اطفاء حریق و کنترل خسارات می باشد.

سرهنگ جهانبخش در خاتمه با تشریح سیاست های کلان پدافند غیر عامل خاطرنشان کرد: توجه به پدافند غیر عامل در مقابله با تهدیدات و تقلیل خسارات ناشی از حملات کشورهای مهاجم، امری بسیار ضروری است و باید برای جلوگیری از آسیب های اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و امنیت مراکز مهم در کشور از قبیل پالایشگاه ها، نیرو گاه ها، بنادر، مجتمع های صنعتی، مراکز ارتباطی و قرارگاه های فرماندهی به دفاع غیر عامل روی آورد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=7848
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.