• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

امام جمعه کیش: پیروزی حزب الله اولین نشانه صدور گفتمان انقلاب اسلامی

  • کد خبر : 679
  • 22 مرداد 1395 - 15:46

امام جمعه کیش: پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه اولین نشانه صدور گفتمان انقلاب اسلامی بود. امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه با تبریک دهه کرامت، سالروز ورود آزادگان به کشور و گشایش مجلس خبرگان رهبری برای بررسی قانون اساسی به مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل اسرائیل غاصب اشاره کرد […]

امام جمعه کیش: پیروزی حزب الله در جنگ ۳۳ روزه اولین نشانه صدور گفتمان انقلاب اسلامی بود.

امام جمعه کیش در خطبه های نماز جمعه با تبریک دهه کرامت، سالروز ورود آزادگان به کشور و گشایش مجلس خبرگان رهبری برای بررسی قانون اساسی به مقاومت مردم فلسطین و لبنان در مقابل اسرائیل غاصب اشاره کرد و  گفت: پیروزی حزب الله لبنان در جنگ ۳۳ روزه با شکست رژیم صهیونیستی نشان داد که گفتمان مقاومت اسلامی با الهام از انقلاب اسلامی ایران سرلوحه کشورهای آزادی خواه و ظلم ستیز شده است.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی افزود: لبنان با جمعیت ۵ میلیونی در بین مسلمانان با جمعیتی بیش از یک میلیارد نفر در جنگ هایی که رژیم صهیونیستی در غزه و لبنان راه انداخت توانست با غلبه بر این رژیم منحوس به مرکز مقاومت در جهان اسلام تبدیل شود.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به شکل گیری مبارزات سیاسی ائمه با دستگاه جور و ستم اشاره کرد و گفت: بعد از واقعه عاشورا عمده مبارزات ائمه به سمت مبارزات سیاسی سوق یافت که اوج آن در زمان امام رضا(ع) به وقوع پیوست.
خطیب جمعه کیش بیان کرد: امام رضا (ع) با تدبیر خاص خود در دستگاه خلافت عباسیان ۲  هدف عمده را دنبال کرد که در وهله اول هدفی حداقلی با موضوع جلوگیری از انحرافات و تک روی ها را دنبال کرد.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی افزود: امام رضا علیه السلام در هدفی کلی در پی آن بود که بعد از حکومت علوی امام علی علیه السلام حکومت علوی دیگری را راه اندازی کند.
وی به سالروز کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲ هم اشاره کرد و گفت: کودتای ۲۸ مرداد کودتایی انگلیسی آمریکایی بود که با هدف به قدرت رساندن دوباره محمد رضا شاه رخ داد و بسترهای فرهنگی و سیاسی خاصی هم دلیل آن بود.
امام جمعه کیش افزود: نقش و دخالت سفارت های بیگانه به خصوص امریکا و انگلیس در امور کشور، تاثیر مطبوعات وابسته و خود فروخته برای آماده کردن افکار عمومی، کم تحرکی و ناتوانی دولت مصدق در کنترل کودتا و جدایی بدنه دولت از روحانیت از مهمترین عوامل به وقوع پیوستن این کودتای ننگین بود.
حجت الاسلام والمسلمین علیدادی بر میزبانی جزیره کیش از در حرمین عسکریین تاکید کرد و از شهروندان خواست تا در ساخت و تکمیل این در مشارکت کنند تا به عنوان یادگاری از مردم ولایتمدار جزیره کیش راهی سامرا شود.
خطیب جمعه کیش نفاق را مهمترین عامل دشمنی در جوامع اسلامی برشمرد و با مقایسه نفاق و کفر گفت: در برابر کفار جهاد واجب می شود اما چون منافقان در بین خود مسلمانان هستند بیشتر می توانند به اصل و ارزش ها ضربه وارد سازند و به همین دلیل همه مسلمانان با بصیرت و آگاهی باید از دسیسه ها و نیرنگ های منافقان آگاه باشند و آنان را خنثی سازند.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=679
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.