• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

فرمانده بسیج سپاه کیش: رسانه ها موتور محرکه توسعه کشور هستند

  • کد خبر : 681
  • 24 مرداد 1395 - 4:57
فرمانده بسیج سپاه کیش: رسانه ها موتور محرکه توسعه کشور هستند

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش رسانه ها را موتور محرکه توسعه یک کشور دانست و افزود : با انتقال اخبار مثبت امید به جامعه تزریق و سبب تحرک سایر مجموعه ها می شود . سرهنگ حسن صنعتکاران روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ، […]

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش رسانه ها را موتور محرکه توسعه یک کشور دانست و افزود : با انتقال اخبار مثبت امید به جامعه تزریق و سبب تحرک سایر مجموعه ها می شود .

سرهنگ حسن صنعتکاران روز شنبه در نشستی با اصحاب رسانه با گرامیداشت یاد شهید محمود صارمی و روز خبرنگار ، خبرنگاری را فعالیت جهادی عنوان کرد و افزود : این روز نمادین است و خون خبرنگاری در زمین جاری شده تا نهضت اطلاع رسانی در هیچ برهه ای از زمان متوقف نشود.
وی کار خبرسانی را با کار انبیا الهی مقایسه کرد و گفت : فرهنگ اطلاع رسانی و خبر همان فرهنگی است که انبیا الهی انجام می دادند و بدون واسطه ، دخل و تصرف و قضاوت آن را به مردم می رسانند و این کار برای بزرگترین امانت داران هم سخت است .
سرهنگ صنعتکاران به تعهد موجود در کار خبرنگاران به ویژه خبرنگاران ایرانی اشاره کرد و گفت : آنها علاوه بر رعایت اصول حرفه ای ، صداقت را در انتقال اخبار مورد توجه قرار می دهند .
وی یکی از اهداف انتشار اخبار را اصلاح جامعه عنوان کرد و گفت : این امر در فرهنگ امر به معروف و نهی از منکر وجود دارد .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان اینکه جامعه خبرنگاران بر خلاف رسانه های معاند که بدنبال ایجاد آشوب و یا براندازی حکومت ها هستند اظهار کرد : جامعه خبری در جمهوری اسلامی ایران به دنبال ایجاد امید به جامعه ، گسترش روحیه سازندگی و افزایش روحیه میان مردم و اعتلای فرهنگ جامعه هستند .
وی با تاکید بر اینکه خبرنگاران لحظات ناب و تمام شدنی در تاریخ را به ثبت می رسانند گفت: اتفاقات و جنایاتی که در جهان رخ می دهد اگر رسانه ای برای ثبت وقایع نباشد اعمال جنایاتکارانه در سکوت خبری گسترش و ادامه پیدا خواهد کرد .
به گزارش ایرنا ، سرهنگ صنعتکاران به ثبت وقایع فاجعه بار حلبچه توسط خبرنگاران اشاره کرد و گفت: این تلاش خبرنگاران و تصویر برداران بود تا با تصاویر و مستندات این جنایات بشری را به تصویر بکشند و اگر جنایات صدام در دوران دفاع مقدس علیه جمهوری اسلامی توسط خبرنگاران به گوش جهانیان نمی رسید برخی شهرهای بزرگتر کشور نیز آماج حملات آنان قرار می گرفت.
سرهنگ صنعتکاران با بیان اینکه با اطلاع رسانی ها برخی از مشکلات و معضلات جامعه پیگیری و حل می شود تصریح کرد : خبرنگاران قشر زحمت کشی هستند که با کمترین امکانات و دستمزدها سخت ترین کارها را انجام می دهند ، ممکن است در خط مقدم جنگ فرمانده حضور نداشته باشد اما خبرنگاران حضور دارند.
فرمانده سپاه کیش با تاکید بر اینکه جامعه خبری کیش با تعهد کاری و فعالیت های خود زبانزد بوده است افزود : این امر نشان از تخصص و امانتداری آنان دارد که اخبار را به درستی منتقل می کنند .
وی رسانه ها را موتور محرکه توسعه کشور دانست و افزود : زمانی که این موتور خوب حرکت می کند با انتقال نقاط مثبت ، امید هم به جامعه تزریق می شود و با برطرف شدن مشکلات و نقاط ضعف و تقویت نقاط قوت سایر مجموعه ها نیز به تحرک وادار می شوند .
سرهنگ صنعتکاران بر آموزش و تربیت نیروی انسانی متخصص در رسانه ها تاکید کرد و گفت : رسانه های کیش نیز باید تلاش کنند تا به عنوان مرجع خبری شناخته شود و خود قدرت تحلیل و تفسیر داشته باشند و در تصمیم گیری ها و اتفاقاتی که رخ می دهد نقش خود را ایفا کنند .
فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کیش با بیان اینکه اصحاب رسانه در کیش باید تحرک بیشتری داشته باشند اظهار کرد : به رغم وجود الگوهای خوب و توانمند در رسانه ،الگوها و برترین ها کمتر معرفی می شوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=681
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.