• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

نخستین آموزشگاه دریافت گواهینامه موتورسیکلت در کیش راه اندازی شد / موتورهای فاقد گواهینامه توقیف می شوند

  • کد خبر : 6777
  • 22 شهریور 1396 - 11:25
نخستین آموزشگاه دریافت گواهینامه موتورسیکلت در کیش راه اندازی شد / موتورهای فاقد گواهینامه توقیف می شوند

سرهنگ جهانبخش در مراسم افتتاح اولین آموزشگاه رانندگی با موتور سیکلت اعلام کرد که موتورهایی که فاقد گواهینامه باشند را توقیف می کند.

به گزارش کیشوند نیوز از پایگاه اطلاع رسانی کیش پرس، سرهنگ رحیم جهانبخش فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش در حاشیه افتتاح آموزشگاه رانندگی موتور سیکلت هدف از افتتاح ای مرکز را قانونمند سازی استفاده از این وسیله نقلیه عنوان و اظهار کرد: با توجه به اینکه موتور سیکلت نیز به عنوان یکی از وسایط نقلیه به شمار می رود استفاده از این وسیله نیز باید در چارچوب رعایت قوانین راهنمایی و رانندگی صورت گیرد.

وی با بیان اینکه موتورهای شارژی اغلب در سطح شهر با برخوردهای قانونی پلیس راهور روبرو شده و به دلیل اینکه فاقد گواهینامه رانندگی بودند با اعمال قانون مواجه می شدند افزود: در جزیره کیش از موتورهای شارژی به عنوان یک وسیله نقیله برای تردد استفاده می شود و با در نظر گرفتن اینکه نمی توان استفاده از خودرو را به عنوان وسیله نقلیه به صورت اجبار برای مردم در نظر گرفت تصمیم بر این شد که با احداث آموزشگاه رانندگی موتور سیکلت، علاوه بر اینکه راکبان موتور سیکلت گواهینامه دریافت می کنند تردد در سطح شهر به صورت قانونمند صورت گیرد.

جهانبخش در خصوص برنامه آینده پلیس در ممنوعیت ورود موتورهای شارژی به جزیره کیش نیز تاکید کرد: تصمیم گیری در خصوص صدور مجوز یا ممنوعیت ورود موتورهای شارژی در آینده به جزیره کیش موضوعی است که باید توسط شورای ترافیک تصمیم گیری شود و پلیس راهور به تنهایی نمی تواند در این مورد تصمیم گیری نماید.

وی افزود: آنچه هم اکنون در اولویت قرار دارد این است که تعدادی از موتورهای شارزی در حال حاضر در سطح شهر تردد می کنند و باید تلاش کنیم تا تردد آنان به صورت قانونی صورت گیرد.

فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش همچنین در رابطه با دریافت گواهینامه پایه یک در کیش خاطر نشان کرد: با توجه به تردد خودروهای سنگین  به ویژه خودروهای ۶ چرخ که از گذشته در کیش در حال فعالیت هستند ضرورت صدور گواهینامه پایه یک در کیش احساس می شود که در این خصوص نیز پلیس راهور در حال رایزنی برای برگزاری دوره های آموزشی و آزمون پایه یک در جزیره می باشد.

علی میرزایی مدیر آموزشگاه رانندگی آلاء کیش نیز در خصوص احداث این آموزشگاه به خبرنگاران حاضر گفت: با توجه به همکاری فرمانده نیروی انتظامی ویژه کیش، رئیس پلیس راهور کیش و مدیریت شورای ترافیک مجوز تاسیس آموزشگاه رانندگی موتور سیکلت در کیش صادر شد و از امروز با افتتاح این آموزشگاه، متقاضیان می توانند با مراجعه به این مرکز ثبت نام کرده و گواهینامه دریافت کنند.

وی در رابطه با شرایط شرکت در دوره آموزش و آزمون رانندگی موتور سیکلت اظهار کرد: متقاضیان می توانند با در دست داشتن اصل شناسنامه، اصل کارت ملی و اصل کارت پایان خدمت به آموزشگاه مراجعه کرده و ثبت نام کنند.

میرزایی با بیان اینکه گواهینامه صادر شده در این آموزشگاه ملی و قابل استفاده در تمام کشور است ادامه داد: متقاضیان از فردا می توانند پس از ثبت نام در دوره یک هفته ای آموزش آیین نامه شرکت کرده و پس از قبولی در آزمون مقدماتی آیین نامه که توسط آموزشگاه برگزار می شود یک هفته بعد در آزمون شهر که توسط کارشناس راهور برگزار می شود حاضر شده و در صورت قبولی گواهینامه خود را پس از ۱۵ روز دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه دوره آموزشی آیین نامه به مدت یک هفته هر روز عصر و ۲ ساعت در روز برگزار می شود افزود: به دلیل کمبود مربی آموزش موتور، دوره آموزشی تنها در بخش آیین نامه برگزار می شود و برای دوره شهر تنها آزمون درآموزشگاه برگزار شده و دوره آموزشی نداریم.

هزینه ثبت نام و دریافت گواهینامه موتور سیکلت به گفته مدیر آموزشگاه رانندگی موتور سواری با احتساب ۳۳ هزار تومان هزینه خزانه و ۱۱۲ هزار تومان هزینه آموزشگاه ۱۴۵ هزار تومان است.

میرزایی با بیان اینکه اعتبار گواهینامه موتورسیکلت دریافتی ۱۰ ساله است خاطر نشان کرد: بانوان براساس قانون نمی توانند گواهینامه موتور سیکلت دریافت کنند.

آموزشگاه رانندگی آلاء کیش در منطقه درخت سبز خیابان صنعت چهار پلاک ۳۳ واقع شده و تنها آموزشگاه فعال در کیش است .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=6777
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.