• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

خروج موقت ۲۱۳ خودرو از جزیره کیش

  • کد خبر : 5847
  • 07 مرداد 1396 - 8:35
خروج موقت ۲۱۳ خودرو از جزیره کیش

اقبالی مقدم اظهار کرد : از زمان اعلام آزاد سازی گذر موقت خودرو به سرزمین اصلی تا کنون ۲۹۰ درخواست ثبت شده و ۲۱۳ خودرو نیز از کیش خارج شده اند.
وی گفت : بر اساس قانون، هر فرد در طول یکسال می تواند یک بار خودرو خود را به مدت یک ماه از جزیره به صورت موقت خارج سازد.

به گزارش کیشوندنیوز از ایرنا ، مهدی اقبالی مقدم روز شنبه در مورد مراحل ورود موقت خودرو به سرزمین اصلی اظهار کرد : ساکنان جزیره کیش که قصد سفر با خودرو خود به سرزمین اصلی را دارند باید مدارک مورد نیاز شامل برگه اطلاعات خودرو ، نامه سازمان منطقه آزاد کیش ، کپی کارت ملی ، کپی کارت کیشوندی و داشتن نامه بانک برای رهایی خودروهای در رهن بانک را تهیه کنند.
وی در مورد مراحل انجام ورود موقت خودرو به سرزمین اصلی گفت : در مرحله نخست متقاضیان باید نامه ای از سازمان منطقه آزاد کیش اخذ کنند و پس از آن برای ثبت نام و دریافت کد رهگیری وارد سامانه گمرک ایران به نشانی اینترنتی www.irica.ir شوند و در صورت آشنا نبودن به مراحل کار به دبیرخانه گمرک مراجعه کنند.
اقبالی مقدم افزود: اخذ رمز و کد عبوری از سامانه اینترنتی گمرک ایران از طریق کد رهگیری و یا مراجعه به واحد آمار گمرک ، انجام عملیات دور اظهاری توسط متقاضی با مراجعه به سامانه دور اظهاری گمرک ایران به آدرس epl.irica.ir مراحل بعدی است که متقاضیان باید انجام دهند.
ارزیابی خودرو در گمرک ، تایید اطلاعات بانک ضامن توسط امور مالی گمرک ، دریافت نامه معرفی به بانک جهت دریافت ضمانتنامه بانکی از دبیرخانه گمرک ، اخذ ضمانتنامه توسط واحد مالی گمرک ، صدور پروانه الکترونیکی توسط کارشناس ورود موقت گمرک از دیگر مراحل انجام کار است که اقبالی بدان اشاره کرد.
مدیرکل کمرگ کیش دریافت رمز پروانه توسط متقاضی با مراجعه به سامانه دور اظهاری گمرک و مراجعه به اداره راهنمایی و رانندگی جهت دریافت پلاک با دردست داشتن رمز پروانه را از دیگر مراحلی دانست که متقاضیان ورود موقت خودرو به سرزمین اصلی باید آن را انجام دهند.
وی در خصوص آمار متقاضیان اظهار کرد : از زمان اعلام آزاد سازی گذر موقت خودرو به سرزمین اصلی تا کنون ۲۹۰ درخواست ثبت شده و ۲۱۳ خودرو نیز از کیش خارج شده اند.
اقبالی مقدم گفت : بر اساس قانون، هر فرد در طول یکسال می تواند یک بار خودرو خود را به مدت یک ماه از جزیره به صورت موقت خارج سازد.
به گزارش ایرنا ، خروج خودرو از جزیره کیش به سرزمین اصلی به صورت موقت ۲۱ تیرماه جاری آزاد اعلام شد.
این اقدام به دنبال درخواست جمعی از ساکنان جزیره کیش مبنی بر لغو ممنوعیت قانون خروج موقت خودرو از کیش به سرزمین اصلی، پیگیری ها و نامه نگاری های لازم توسط مسئولان منطقه و گمرک کیش با گمرک ایران انجام شد .
طبق بخشنامه اعلام شده خروج خودروهای بالای دو هزار و ۵۰۰ سی سی از جزیره ممنوع است و تنها خودروهای با حجم موتور دو هزار و ۵۰۰ سی سی و پائین تر اجازه تردد خواهند داشت .
در ایام نوروز نیز این قانون به منظور رفاه حال ساکنان جزیره کیش به مدت حدود یک ماه لغو شده بود.
مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش نیز این اقدام را توجه به درخواست های مردمی و تامین رفاه بیشتر شهروندان عنوان کرده بود .
بر اساس بخشنامه مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک جمهوری اسلامی ایران مورخ ۲۶ آبان‌ماه سال ۹۵ از گمرک های مناطق آزاد خواسته شده تا علاوه بر لغو دستورالعمل های قبلی در خصوص تردد خودروهای مناطق آزاد، از قبول هرگونه درخواست برای ورود موقت خودروهای مزبور به سرزمین اصلی خودداری کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5847
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.