• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

کشف ۱۰ هزار قرص متادون در کیش/ افزایش ۳۰۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۹۶

  • کد خبر : 5818
  • 05 مرداد 1396 - 14:25
کشف ۱۰ هزار قرص متادون در کیش/ افزایش ۳۰۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۹۶

جانشین پایگاه دریابانی کیش از توقیف یک فروند لنج حامل کالای قاچاق با ارزش تقریبی ۱۰ میلیارد ریال در آبهای این جزیره خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز ، سرهنگ علی اصغر جمالی روز پنجشنبه در بندرگاه کیش درباره کالاهای توقیف شده افزود: این کالاها شامل ۱۸۴ حلقه لاستیک، ۶۴ دستگاه تلویزیون، ۲۸ کارتن پارچه، ۱۲۸ کارتن پوشاک، ۱۸۴ جفت کفش، ۱۰۰ تن لوازم آشپزخانه، یک هزار و ۸۰۰ کیسه شکر ۵۰ کیلویی، ۲۰۰ کارتن ابزار فنی، ۵۵ قطعه خودرو و تعدادی پتو است که تمام این کالا تولید داخل دارد.
وی ادامه داد: با دستور مقام قضایی لنج توقیف شده به سمت بندر مقصد ‘بوالخیر’ روانه شد که برخورد قانونی با آن صورت خواهد گرفت.
بندر بوالخیر از توابع شهرستان تنگستان در جنوب بوشهر است .
این مقام نظامی گفت: ورود این نوع کالاها به چرخه اقتصادی کشور و اشتغال آسیب وارد می کند و عمده این کالاها در داخل تولید می شود.
وی با اشاره به تاکید رهبر معظم انقلاب در زمینه توقف جریان قاچاق به کشور و در راستای عمل کردن به فرامین معظم له و تحقق شعار سال مبنی بر ‘تولید و اشتغال ، اقدام و عمل ‘، افزود: دریادلان پاسگاه دریابانی کیش با تلاش شبانه روزی موفق شدند از ابتدای سال جاری تاکنون ۱۲ شناور و لنج حامل کالای قاچاق را که از بنادر مختلف به سمت جزایر غیرتخصصی استان بوشهر در حرکت بودند؛ توقیف کنند.
سرهنگ جمالی ارزش تقریبی کالاهای توقیف شده از این شناورها را حدود ۳۰۰ میلیارد ریال عنوان کرد.
وی گفت: در جریان توقیف این لنج ها تا کنون ۶۵ نفردستگیر شدند که تعدادی ناخدا و برخی خدمه بودند که با توجه به میزان جرم برخورد لازم با آنها صورت خواهد گرفت.
سرهنگ جمالی درخصوص حوزه تجاوزات مرزی و صید غیر مجاز نیز گفت : در این زمینه ۴ فروند شناور متجاوز مرزی که به آبهای حریم جمهوری اسلامی تجاوز داشتند توقیف و نفرات مرتبط با این موضوع دستگیر شدند که اقدام لازم قضایی در این زمینه صورت گرفته است .
وی تصریح کرد: نیروهای مرزبانی حریم مرزهای آبی را رصد و کنترل می کنند و اجازه هیچ تحرکی را به سودجویان نخواهند داد.

* کشف ۱۰ هزار قرص متادون از یک زوج جوان در کیش
سرهنگ جمالی همچنین از کشف تعداد ۱۰ هزار عدد قرص متادون از یک زوج جوان که از طریق لندینکرافت قصد ورود به جزیره کیش را داشتند خبر داد.
وی در خصوص جزئیات این کشف و دستگیری گفت: این دو نفر بدون داشتن مجوز پزشکی تلاش داشتند این تعداد قرص را وارد جزیره کیش کنند که با تلاش ماموران نیروی انتظامی و پاسگاه دریابانی شناسایی و قرص ها کشف شد.
این مقام نظامی به تلاش سوداگران مرگ برای وارد کردن مواد مخدر به جزیره کیش اشاره کرد و افزود : ماموران پاسگاه مرزی ساحلی بندر تجاری کیش در روزهای اخیر موفق به کشف پنج کیلو مواد مخدر و دستگیری شش نفر در این ارتباط شدند.
سرهنگ جمالی گفت: یکی از پرونده ها مربوط به پیرمرد ۶۰ ساله ای است که تلاش داشت ۵۰۰ گرم شیشه را به صورت بلع معده ای وارد جزیره کیش کند که با هوشیاری ماموران و درایت مرزبانی فرد مورد نظر شناسایی و دستگیر شد .
جانشین پایگاه دریابانی پرونده دیگر را مربوط به کشف ۳ کیلوگرم مواد مخدر جاسازی شده در کیف لپ تاپ ، ۵۰۰گرم هروئین داخل کفش و همچنین یک کیلوگرم هروئین جاسازی شده در زیرلباس عنوان کرد و افزود: دراین ارتباط ۳ سودا گر مرگ شناسایی و دستگیر شدند .
وی با بیان اینکه پرونده قضایی مرتبط با این کشفیات تشکیل شده است ،اظهار کرد : متهمان برای طی مراحل به مقامات قضایی معرفی شدند.
جانشین پایگاه دریابانی کیش تاکید کرد که ماموران پاسگاه بندرگاه با تلاش شبانه روزی اجازه نخواهند داد که عده ای با توزیع و ورود موادمخدر به کیش فضای پاک جزیره را آلوده کنند.

*افزایش ۳۰۰ درصدی کشف کالای قاچاق در سال ۹۶
وی در پاسخ به این سئوال که از ابتدای سال جاری تا کنون پلیس کیش چه میزان و چند درصد افزایش کشفیات داشته است؟افزود: با برنامه ریزی ها و اقدامات ویژه پاسگاه مرزی ساحلی بندر تجاری کیش از ابتدای امسال تاکنون و نسبت به مدت مشابه سال قبل ۳۰۰ درصد افزایش کشفیات داشته ایم.
سرهنگ جمالی درمورد نصب دستگاه ایکس ری در مبادی ورودی کیش گفت : متولیان این امر پیگیر نصب دستگاه هستند و طی سال جاری موضوع محقق خواهد شد.
جزیره کیش با وسعت حدود ۹۱٫۵ کیلومتر مربع در ۱۸ کیلومتری سرزمین اصلی در آب های نیلگون خلیج فارس واقع شده است.

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=5818
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.