• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

مهار آتش سوزی کانکس یکی از شرکت ها در جزیره کیش

  • کد خبر : 4222
  • 30 فروردین 1396 - 10:42

مهدی اسدی گفت : پس از اطلاع ،نیروهای آتش نشانی به سرعت در محل حاضر شده و از سرایت آتش به ۲۵ کانکس مستقر دیگر که در این محل برای سکونت کارگران کارگاه در نظر گرفته شده بودند جلوگیری کردند .

مهدی اسدی زنوز روز چهارشنبه در مورد علت وقوع آتش سوزی صبح امروز در کانکس کارگری گفت : به علت روشن ماندن اجاق گاز در یکی از کانکس ها و سرایت آتش به شلینگ گازی که پاره بوده سبب وقوع آتش سوزی شد.
وی افزود : پس از اطلاع ،نیروهای آتش نشانی به سرعت در محل حاضر شده و از سرایت آتش به ۲۵ کانکس مستقر دیگر که در این محل برای سکونت کارگران کارگاه در نظر گرفته شده بودند جلوگیری کردند .
اسدی خسارت ناشی از این حادثه را مالی عنوان کرد و گفت : بسیاری از لوازم این کانکس در آتش سوختند اما خوشبختانه هیچ فردی در کانکس حضور نداشت .
وی به وقوع آتش سوزی در یک واحد مسکونی دیگر در منطقه آب و برق در روز گذشته اشاره کرد و گفت : علت این حادثه نیز روشن ماندن اجاق گاز و نشستی بوده است که بر اثر این آتش سوزی واحد مسکونی دچار دود گرفتگی شده بود.
اسدی با بیان اینکه با تلاش ماموران ،دود حاصل تخلیه شد گفت : در این حادثه به کسی آسیبی نرسیده و تنها خسارت مالی بوده است.
اسدی زنوز اعلام کرد : بر اثر اتصالی اسپیلت ( کولر گازی) در یک واحد مسکونی دیگر چهار نفر دچار دود گرفتگی شدند که با حضور ماموران آتش نشانی افراد گرفتار شده در دود نجات یافتند و دود حاصل از آتش سوزی از ساختمان تخلیه شد.
هفته گذشته نیز بر اثر اتصالی سیم هود یک آشپزخانه در طبقه پنجم یک واحد مسکونی در بهاران صدف و سرایت آتش به کابینت ها واحد مذکور دچار دود گرفتگی شد که ساکنان آن که سه دختر دانشجو بودند به سرعت از محل بیرون آورده شدند.
وی به ساکنان جزیره کیش توصیه کرد : با توجه به فرا رسیدن فصل گرما و پیش از استفاده از کولرهای گازی با بهره مندی از از یک تعمیر کار متخصص و ماهر کولرها و اتصالات آن را بازبینی کنند.
رئیس آتش نشانی کیش با هشدار به غیر استاندارد بودن برخی از سیم های اسپلیت ها گفت : خانواده ها قبل از استفاده دائم از کولر گازی از استاندارد بودن اسپیلت ها و سیم کشی های آن اطمینان حاصل کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم .
اسدی زنوز به کیشوندان توصیه کرد تا ساختمانهای خود را بیمه آتش سوزی کنند تا در صورت بروز حادثه ضرر جبران ناپذیر متوجه آنان نشود.
وی تاکید کرد : نیروهای کارشناس آتش نشانی کیش آمادگی دارند تا در زمینه های آموزشی و کارشناسی داخل منازل به ساکنان جزیره کیش خدمات آموزشی ارائه کنند .
یکی از شایع ترین موارد آتش سوزی در کیش غیر استاندارد بودن سیم کشی برخی از اسپیلت ها (کولر گازی ) است که بیشتر بر اثر دو تکه بودن سیم (کابل ) برق بوجود می آید که برق اصلی را به پنل متصل می کند .
اصطلاح کانکس برای اتاقک های پیش ساخته به کار می رود و به اتاقک های آماده که جنس آنها از مواد اولیه با کیفیت بالا و بسیار سبک است ، گفته می شود.
کانکس ها جایگزین مناسب و سریعی برای داشتن یک محل اسکان است و با توجه به تنوع زیاد محل اسکان برای یک فرد، انواع متفاوتی دارند، کانکس های اداری، مسکونی، کارگاهی از انواع آن است .

منبع:ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=4222
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.