• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

آتش‌سوزی انبار یک داروخانه در کیش به‌علت اتصال سیم اسپلیت

  • کد خبر : 3977
  • 13 فروردین 1396 - 0:17

اتصالی سیم اسپلیت ( کولر گازی) در انبار یکی از داروخانه های کیش ، آن را طعمه حریق کرد.

رئیس آتش نشانی کیش شنبه شب در مورد علت این آتش سوزی گفت : این حادثه به علت اتصالی سیم اسپلیت در طبقه پائین یک ساختمان سه طبقه رخ داد که عصر امروز پس از اعلام به سامانه ۱۲۵، نیروهای ایستگاه شماره ۳ پس از سه دقیقه در محل حادثه حاضر شدند.
مهدی اسدی زنوز با تاکید بر اینکه گستردگی آتش به حدی بود که نیروهای ایستگاه مرکزی نیز در محل حادثه حضور یافتند، گفت: چیدمان دارو و وجود اسپری ها در قفسه های داروخانه انفجارهایی را به دنبال داشت که شدت آتش را افزایش می داد اما با تلاش آتش نشانان، آتش کمتر از ۴۵ دقیقه مهار شد.
وی اظهار کرد: با توجه به وقوع آتش سوزی در طبقه پائین این ساختمان سه طبقه، نیروهای مستقر در محل پیش از سرایت آتش به طبقات بالایی توانستند آن را مهار و دود حاصل را توسط هواکش از محل حادثه خارج کنند .

رئیس آتش نشانی کیش با هشدار به غیر استاندارد بودن برخی از سیم های اسپلیت ها گفت : خانواده ها قبل از گرم شدن هوا و استفاده دائم از کولر گازی از استاندارد بودن اسپیلت ها و سیم کشی های آن اطمینان حاصل کنند تا شاهد بروز حوادث ناگوار نباشیم .
وی گفت : این آتش سوزی خوشبخانه هیچ تلفات جانی به همراه نداشت .

اسدی زنوز به کیشوندان توصیه کرد تا ساختمانهای خود را بیمه آتش سوزی کنند تا در صورت بروز حادثه ضرر جبران ناپذیر متوجه آنان نشود.
وی تاکید کرد : نیروهای کارشناس آتش نشانی کیش آمادگی دارند تا در زمینه های آموزشی و کارشناسی داخل منازل به ساکنان جزیره کیش خدمات آموزشی ارائه کنند .

یکی از شایع ترین موارد آتش سوزی در کیش غیر استاندارد بودن سیم کشی برخی از اسپلیت ها (کولر گازی ) است و اینکه برخی ساکنین جزیره کیش که برای مدت طولانی خانه خود را رها می کنند و به سرزمین اصلی می روند، خنک کننده های خود را روشن می گذارند که این امر موجب ذوب شدن کابل غیر استاندارد می شود و در نتیجه آتش می گیرد.

منبع : ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=3977
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.