• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

حوزه گردشگری کیش نیاز به تبیین و تغییر رویکرد دارد

  • کد خبر : 28955
  • 18 مهر 1402 - 8:22
حوزه گردشگری کیش نیاز به تبیین و تغییر رویکرد دارد

علی اصغر شالبافیان لازمه تبیین و تغییر رویکرد در حوزه گردشگری کیش را آماده سازی طرحی نو با هدف تقویت نگاه به صنعت گردشگری و نقش آفرینی در سطح کشور و بین المللی عنوان کرد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در مراسم پاسداشت و قدردانی از پیشکسوتان و فعالان حوزه گردشگری کیش که با حضور رحیم سرهنگی شامگاه یکشنبه ۱۶ مهر در سالن خلیج فارس مرکز همایش های بین المللی، برگزار شد؛ به نقش موثرگردشگری بر اقتصاد کشور در سطح دولتی و بخش خصوصی تاکید کرد.

علی اصغر شالبافیان در ادامه سخنان خود با اشاره به جایگاه ویژه جزیره کیش در حوزه صنعت گردشگری که می تواند برای رونق بخشی به برخی از بازارها موثر باشد، اظهار داشت: کشور به نقش محوری کیش در جغرافیای گردشگری نیاز دارد و این مهم باید مورد توجه ویژه قرار گیرد.

به گفته شالبافیان، فعالان بخش خصوصی کیش علاوه بر نقش آفرینی در قلمرو کیش؛ باید گام های موثر و تحول آفرین در قلمرو کشوری و بین المللی بردارند.

وی با بیان این که در منطقه آزاد کیش، طرحی نو با هدف تامین نیازمندهای آتی کیش در حال آماده سازی است، گفت: باید به تاسیسات گردشگری این منطقه اهتمام ویژه داشت؛ چرا که کیش یکی از اصلی ترین مقاصد گردشگری کشور محسوب می شود.

معاون گردشگری وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی با اشاره بر ظرفیت های ارزشمند صاحب نظران حوزه گردشگری کیش و نقش پیشرو این منظقه در سطح کشور، افزود: باید از ظرفیت ها و تجارب کسب شده در حوزه مختلف بهره لازم را برد.

علی اصغر شالبافیان به واسطه حضور افراد متخصص با نقش های متعدد از تمام استان ها در جزیره کیش؛ این منطقه را عصاره و چکیده تجربه یک کشور عنوان کرد، و بیان داشت: رونق بخشی به حوزه صنعت گردشگری باعث فعال شدن و زنده نگهداشتن جزیره کیش می شود و باید مولفه های رشد و ارتقاء این صنعت مورد اهتمام ویژه قرار گیرد.

شالبافیان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به تسریع در رفع مشکلات پیش رو، خاطر نشان کرد: کمبود پروازها تهدیدی برای جزیره است که با تلاش بی وقفه و تدبیر اندیشیده از سوی سازمان منطقه آزاد کیش به زودی از این مشکل با موفقیت گذر خواهیم کرد.

وی، گفت: با تقویت مطالبه گری حوزه گردشگری که از سایر حوزه های حاکمیتی محسوب می شود بیشتر از گذشته به آن توجه شده است.

علی اصغر شالبافیان در رابطه با چهار گروه”صنعت، کشاورزی، خدمات و نفت” که رشد اقتصادی آنها از سوی بانک مرکزی مورد مقایسه قرار گرفته شده است، اظهار داشت: گروه نفت با ۱۲ درصد بالاترین رشد و بخش خدمات در مرحله دوم با نرخ رشد ۶ و ۲ دهم درصد و زیر مجموعه بخش خدمات را به خود اختصاص داده است؛ دو زیر گروهی که بیشترین رشد را داشته و مربوط به صنعت گردشگری است.

مهدی ادیبان نیز در این مراسم با اشاره به برنامه هفتم توسعه گفت: دولت نقش مهمی در توسعه و ارتقاء گردشگری را دارد که می توان به میزبانی سالیانه بیش از ۱۰ میلیون گردشگر مناطق آزاد کشور اشاره کرد.

سرپرست معاونت گردشگری سازمان منطقه آزاد کیش عنوان کرد: امیدواریم با برنامه ریزی های مناسب و ادامه روند فعلی، نسبت به رشد و شکوفایی صنعت گردشگری در سال‌های آینده اقدام کنیم.

غلامرضا خلیلی نیا بر ضرورت توسعه زیر ساخت‌های گردشگری در مناطق آزاد تاکید کرد و گفت: با توسعه زیرساخت‌های آب،‌ برق، پزشکی و درمانی می‌توان در توسعه گردشگری مناطق گام‌های موثری برداشت.

خلیلی نیا با اشاره به این موضوع که شرایط آب و هوای پاک و فضای سالم کیش می‌تواند در تبدیل شدن آن به قطب گردشگری کمک کند گفت: اقدامات مطلوبی از سوی مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش در رسیدگی به حوزه های بهداشت و درمان صورت گرفته است که باید از آن ها قدردانی کرد.

سرپرست معاونت گردشگری دبیرخانه شورایعالی مناطق آزاد و ویژه اقتصادی رویدادهای ورزشی را یکی دیگر از عوامل مهم در توسعه گردشگری منطقه آزاد کیش بر شمرد و بیان کرد: جزیره از زیرساخت های ورزشی مناسبی برای میزبانی از مسابقات برخوردار است.

به گفته غلامرضا خلیلی نیا “گردشگری مذهبی” نیز از دیگر مواردی است که باید نسبت به توسعه آن در جزیره کیش توجه کرد.

شایان ذکر اسث، آیین رونمایی از کتاب “راهنمای سفر به ایران” نوشته دکتر فرشید کریمی و تیم سفرهای عمو نوروز در این همایش برگزار شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28955
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. توریست دنبال آزادی های فردیه سختگیریهای حجاب کم بشه شرایطش مثل سال قبل خوب میشه