• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
11

تابستان سخت در کیش/ دلایل رکود این روزهای جزیره چیست؟/ اجازه تکرار اغتشاشات را نمی‌دهیم

  • کد خبر : 28280
  • 20 مرداد 1402 - 19:03
تابستان سخت در کیش/ دلایل رکود این روزهای جزیره چیست؟/ اجازه تکرار اغتشاشات را نمی‌دهیم

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش گفت: در حال سپری کردن تابستانی سخت هستیم که همزمانی دلایل مختلف باعث شده این رکود به وجود بیاید و اکنون از این قله سخت عبور کردیم.

به گزارش کیشوندنیوز، روز چهارشنبه به مناسبت روز خبرنگار سازمان منطقه آزاد کیش مراسمی جهت تجلیل از خبرنگاران جزیره با حضور دکتر سرهنگی مدیرعامل و فاطمی نژاد معاونت فرهنگی اجتماعی و جمعی از مدیران این سازمان برگزار کرد.

در این جلسه مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش به تشریح فعالیت‌های انجام شده دو ماه اخیر و بررسی وضعیت موجود و آینده کیش پرداخت و گفت: در حال سپری کردن تابستانی سخت هستیم، تصمیمات بیرونی هم مزید برعلت شده که شرایط اقتصادی سخت‌تر شود، البته در مقایسه با سال‌های گذشته وضعیت در این فصل تقریبا به همین شکل بوده است.

وی افزود: همزمانی دلایل مختلف عدم ورود گردشگر به کیش باعث شده این رکود به وجود بیاید، و امروز که در نیمه مرداد در قله این مشکلات هستیم و طبق چیزی که پیش بینی می‌شود و اگر اتفاق خاصی مثل اغتشاشات رخ ندهد که بخواهد که اقتصاد ما را به هم بزند در حال عبور از این پیک هستیم.

رحیم سرهنگی تأکید کرد: به همین منظور برای اقتصاد جزیره هم که شده اجازه نمی‌دهیم اغتشاشات سال گذشته در کیش تکرار شود.

وی به تشریح دلایل رکود اقتصادی و گردشگری در تابستان امسال پرداخت و گفت: عوامل مختلفی بر کم شدن گردشگر وجود دارد که اولین آن گرم شدن هواست.

مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: دومین مورد کم بودن تعداد پروازهاست، برخی هواپیماهای ایرلاین‌ها از رده خارج و تعداد هواپیماها در کل کشور کم شده است، ایرلاین‌ها اعتقاد دارند که نرخ گذاری بلیت به صرفه نیست و سود کم این صنعت باعث شده سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری ورود نکنند.

وی اظهار داشت: همزمانی جشنواره تابستانی با مراسم حج یکی دیگر از دلایل عدم ورود گردشگر به کیش بود که ایرلاین‌ها به سمت انتقال حجاج رفته بودند.

سرهنگی گفت: رکود اقتصاد جهانی و تاثیر آن بر اقتصاد کل مملکت باعث شده که سفر از سبد مردم حذف شود.

وی بیان داشت: همه این موارد یک طرف و ممنوعیت پروازهای چارتری مزید بر علت شد که گردشگر انگیزه‌ای برای سفر به کیش نداشته باشد که تصمیم درستی نبود.

مدیرعامل منطقه آزاد کیش ادامه داد: از طرف دیگر نمی‌شود همه پروازها را به چارتر کننده بدهند باید به صورت ترکیبی باشد، برای حل این مشکل مکاتبه کردیم و امیدوارم حل بشود.

وی عنوان کرد: حال و روز بازار خوب نیست اما تدابیری برای تا آخر سال و سال‌های آینده در فصل تابستان اندیشیده شده، باید به‌جای نگاه مقطعی و یک ماهه، تمام سال را مورد ارزیابی قرار بدهیم و امیدواریم پاییز و زمستان خوبی داشته باشیم.

سرهنگی اظهار داشت: باید کاری کنیم بدون حضور سازمان بازار بتواند سر پای خودش بایستد، نهاد بخش خصوصی در جزیره تقویت شود و خودش برنامه‌ها را برگزار کند.

وی گفت: رسانه‌ها می‌توانند تصویری جذاب از گردشگری کیش ارائه بدهند و در این امر به جذب گردشگر کمک کنند، سطح خدمات هتل‌ها و گردشگری با کیفیت‌تر و جذاب‌تر باشد.

انتهای پیام/ ۱۰۱۲

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=28280
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۲۴
  1. بقول معروف نمیشه هم خر و داشت هم خرما رو، هم بلیط گران به مردم بدید هم انتظار گردشگر داشته باشید،انتظار داشته باشید محصولات غذایی ارزان شود. هم همه چیزو گران بدید هم انتظار بازار خوب داشته باشید. نمیشه راه گردشگر خارجی رو ببندید هم رونق اقتصادی داشته باشید. تا وقتی همین سیاست غلط را داشته باشید کیش به همین منوال خواهد بود بلکه بدتر هم بشود.

  2. اوضاع خراب اقتصادی خراب رو انداخت گردن رکود جهانی!!!!!و اعتراضات مردم!!!همه موارد رو هم میگه امیدواریم..آقای مدیر پس تو دقیقا چیکار میکنی؟میشه بگی؟
    هواپیما هم حتما مردم توش زیاد تکون میخورن خراب میشه..تحریم هم تقصیر مردم هست تقصیر بالا دستی های شما نیست که ۴۴سال هست تحریم هستیم.با وقاحت کامل از مدیران بی نظیر زمان پهلوی ایراد می‌گیرند!امثال جناب عالیخانی،رضا نیازمند،جناب هویدا و در ارتش نیز امرایی مانند جناب خسروداد و جهانبانی…من خودم شخصا از چندین نفر حمایت هی مستقیم این عزیزان رو از شخص خودشون شنیدم..حد اقل برید مدیران قبلی کیش رو برگردونید.

  3. سلام .
    بهترین راه بعد از ارزان شدن بلیط و بیشتر شدن پرواز
    اینه که اجازه ورود گردشگر خارجی رو بدید .
    همین الانش هم نصف خانم های جزیره حجاب اختیاری دارن پس با این شرایط دیگه مشکل حجاب رو مثل قبل برای گردشگران خارجی نداریم.
    فقط میمونه داشتن یه مدیر دلسوز و کاردرست که بتونه واسه جزیره درست تصمیم بگیره….

  4. آقا باسواد هر گفتی هیچ ارتباطی با رکود کیش ندار اول بدبختی ملت از پول و گرانی بلیط وخیلی چیزهای دیگه اگر سواد داری کف بازار ملت را ببین جیب تو پر پوله فکر مردم نمیدونی مرد حسابی خودم ۱۰ سال پیش در مرداد ماه در کیش بودم چرا الان نمیتوانم بیایم میگی گرما متاسفم برای کسیکه این پست به این مهمی رو داده بشما واقعا متاسفم

  5. آخه مرد حسابی خود اغتشاشات به خاطر اقتصاد و گرانی است .

  6. علت فقط گرونی وبی پولی ومشکلات اقتصادی هست من هرسال میرفتم امسال حساب کردیم ۳ نفر بریم نزریک ۳۰و۴۰ میلیون میشه 😓😓

  7. آخه عموجان گردشگر مخ خر خورده استامبول بره که ارزونتر براش می افته.،!!!

  8. من چند روز پیش مسافرت رفتم کیش

    در یک جمله (( صد رحمت به پادگان ))

    اصلا کیش نرید . خیلی مزخرف شده .

  9. اینهمه حرف زد یک کلمه حقیقت رو نگفت
    وقتی مردم پول ندارن کیش که نمیان هیچ خرید تو شهر خودشون هم نمیتونن کنن قیمت اجاره خانه و خوراک از حقوق دونفر کارمند بیشتر است

  10. آقا رحیم ببخشید ، فرمودید امسال اجازه اغتشاشات نمی دهید!!؟!!
    مگر سال قبل داده بودید!!!
    واقعا؟
    پارسال اجازه دادید و امسال اجازه نمی دهید؟؟
    عجب!

  11. سلام به همه دوستان سیاست گذاری‌های اشتباه مسئولان اصلا جایی در این رکود ندارد ؟ کسی که کیش می‌رود به دنبال شادی و خوشگذرانی می‌رود آیا این مهیا است ؟ آیا انصافا دلیل کیفیت هتل است پس چرا هتل‌های بی کیفیت استانبول که مثلا ۴ ستاره هم هستند به اندازه هتل آپارتمانهای کیش کیفیت دارند چرا دلایل را درست ریشه یابی نمی‌کنیم چرا درد را تشخیص نمی‌دهیم تا علاج را سریع انجام دهیم؟

  12. جناب دکتر عزیز مشکل اصلا چیزی که شما فرمودید نیست چرا که اگر یک سری به سایت های فروش بلیط آنلاین بزنید به راحتی میتوانید بلیط کیش را با نرخی در حدود ۳۴۰۰ رفت و برگشت بیابید اما توجه کنید که تور زمینی وان نهایتا برای یک نفر در حدود همین هزینه بلیط هواپیماست با این توصیف که سفر زمینی به وان از مسیری زیبا صورت می‌پذیرد و تور هوایی دوبی هم از ۱۲ تومان شروع می‌شود که نیازی به توضیح تفاوت های دوبی و کیش نیست. فرمایش شما بیشتر برای پاک کردن صورت مسئله است نه حل آن

  13. قیمت در کیش از ترکیه ارمنستان آذربایجان و حاشیه خلیج فارس و ……بیشتر است.کدان عاقل میاد اینجا غواصی که گران‌تر و بی کیفیت ترین است.قیمت غذا با کشورهایی اروپا یکی است.

  14. آقای سرهنگی سلام علیکم. بنده ۱۱سال است کیش زندگی میکنم ومتاهلم و کار دولتی دارم و تقریبا راه پول در آوردن در اینجا رو بلدم . نظرات احمقانه آدم های مایوس رو تحویل نگیریدهمون ۱۰سال پیش هم همین آدم هابودن. کیش رو باید محلی تفریحی برای همه اقشار باشد چه مذهبی و غیر مذهبی.و تجارت از دل تفریح در میاد اگه خواستید باید با کسانی مثبت اندیش هستن و غر نمیزنن بارش افکار کنید و این جلسه مشاوره با رواسای قبلی سازمان خیلی عالی و زیرکانه بود احسنت بر شما .غرور مانع پیشرفته. تمام جاهایی که میخان مشتری جلب کنند هزینه رفت و آمد رو رایگان یا بسیار ارزون میکنن بازار راه میافته من الله توفیق

  15. سلام آدم که خوابه می شود بیدار کرد و خوابه زده هرگز انگار کیش تازه کیش شده وشما تازه مدیر

  16. از کرامات شیخ ما اینست
    شیره را خورد و گفت شیرین است
    یک کرامات دیگرم دارد
    ابر را دید و گفت می بارد

    از کرامات مدیر ما اینست که دلایل مختلف رکود در تابستان سخت کیش را توضیح میدهند و طوری بدیهیات را تعریف میکنند که انگار کشف تازه ای کرده اند ، اون بدیهیات را بچه های پیش دبستانی در جزیره کیش هم میدانند ولی حداقل باید یه فرقی بین بچه پیش دبستانی با مدیر عامل سازمان که هردو بدیهیات را میدانند این باشد که آقای مدیر عامل بعد از تشریح بدیهیاتِ دلایل رکود ، راهکار مدیریتی هم ارائه بدهند نه اینکه بفرمایند « باید کاری کنیم بدون حضور سازمان بازار بتواند سر پای خودش بایستد » و خودشان را کنار بکشند و وعده کمبزه با خیار در آینده بدهند و بفرمایند « امیدواریم پاییز و زمستان خوبی داشته باشیم »
    آقای مدیر عامل در ادامه در مورد پروازها میفرمایند « برای حل این مشکل مکاتبه کردیم و امیدوارم حل بشود » اولا که جناب آقای مدیر عامل، مشکلات اگر با مکاتبات حل میشد که تابحال همه مشکلات کیش حل شده بود چراکه مدیران قبلی در مورد همه مشکلات کیش با پایتخت نشینان مکاتبه کرده بودند ولی مشکلات همچنان پابرجا هستند، دیگر اینکه اگر پایتخت نشینان در پاسخ مکاتبه شما بنویسند که : باید کاری کنیم بدون حضور پایتخت، کیش بتواند سر پای خودش بایستد! چه حالی به شما دست میدهد؟
    از کراماتی که مدیران باید داشته باشند اینست که وقت بزارند و کارهای مدیران قبلی رو بررسی کنند و بدانند که با کمبزه درمانی و خیار درمانی و انشاله درمانی و ماشاله درمانی، کاری از پیش نمیرود و بدانند اگر میخواهند از آنها نام نیکی در کیش بماند باید کاری کنند کارستان و اگر مدیریت بلدند مدیریت کنند تا تابستانهای گرم، سخت نگذرد.

  17. حقیقتا چند موئلفه در جذب گردشگر موثر است ابتدا ارزانی سفر (بلیط هواپیما ؛ هزینه لندیکراف‌؛ قیمت اجناس) دوم ارزان بودن مکان های گر دشگری ؛ و سومین گزینه که تاکنون تاثیر زیادی در جذب داشته واز چشم پنهان بوده ؛ نظم اجتماعی کیش بوده است که متاسفانه‌ بسیار. کمرنگ شده است چند ماه قبل به کیش آمدم دیگر از توقف تاکسی ها واحترام آنان به عبور از خط عابر پیاده خبری نبود سرعت تاکسی ها بیش از اندازه و یک نوع یاغی گری در رانندگی درکیش مشاهده می شد دربلوار نیما کورس و صدای دلخراش ماشین ها درنیمه های شب آرامش را ازکیش گرفته بود موتور های برقی به عاملی برای ناامنی درکنار سواحل تبدیل شده است این نمونه ها بهترین جاذبه کیش بودند که خدشه دار شده است بنابراین تنها زیبایی کیش ؛؛ باقیمانده است که گردشگر با دودوتا کردن میتواند جای دیگری حتی خارج از کشور را جانشین آن کنند‌ پپیشنهاد بنده برای ارزانی معافیت تعرفه واردات ؛ اعم از اجناس و خودرو است دیگر از خودروهای روز وشیک در کیش خبری نیست یک رشد ناهمگون بین ساختمان سازی و رفاهیات مردم‌ ایجاد شده است اگر کسی درکیش مریض شود تکلیفش با کرام الکاتبین است بنابر این ایجاد نظم اجتماعی ؛ ارزانی خدمات و تخصیص مجوزهای ویژه واردات و نگاه تخصصی وکارشناسی به گردشگری میتواند تاحدی مشکلات کیش را حل نماید وهمانطور که ویژگی های هرشهر آنرا بعنوان پایتخت فرهنگی وغیره معرفی کرده است کیش را پایتخت کنسرت ایران ویا هرچیز دیگر معرفی نمایند جشنواره غذا های دریایی درسطح وسیع ودریک هفته خاص نیز پیشنهاد دیگری برای رونق گردشگری در این جزیره زیبا است به شکلی که این جشنواره هزاران نفر را از سراسر ایران برای خوردن غذاهای دریایی به کیش بکشاند‌ ویا موارد دیگر که می شود انجام داد

  18. با عرض سلام و احترام
    چرا اگر کیش کلاس ظاهری و امکانات رفاهی و بخش گردشی آن تقویت شود خانواده های نسبتا مذهبی به سمت کشورهای همسایه بروند .وقتی که تاکسی‌های اونجا دربو داغون باشند و خیابونهای در حال خراب شدن و وقتی پراید و کوییک اونجا رفت و آمد کنند چه جاذبه ایی واسه گردش گر میمونه.وقتی ماشینهای رده پایین اونجا قوانین رو زیر پا بزارن چه رفتنی داره.هوای گرم درسته ولی یک سری مشکلات داره واسه کیش و دیدگاهها رخ میده قبلا اینجور نبود و کیش کلاس خیلی بالایی داشت

  19. حالا نوبت توست ؟؟؟؟

  20. جناب دکتر درود
    یک موضوعی که فراموش کردم در کامنت قبلی عرض کنم عدم نوسازی و به روزرسانی خودروهای جزیره میباشد که همواره یکی از علل مسافرت به جزیره خصوصا از سوی قشر جوان بوده است و خصوصا در سال‌های اخیر که بعلت مشکلات حوزه ارزی ورود خودروهای خارجی به کشور ممنوع شده بود می‌توانست باعث جذب دوستداران خودرو شود ولی متاسفانه خودروهای جزیره اغلب بیش از ۵ سال از عمرشان سپری می‌شود و بعضا شاهد هستیم خودرو های رنت اصطلاحا مستهلک شده اند و اشتیاقی برای سفر ایجاد نمی کنند و امروزه همان خودروهای قدیمی ارزش بالایی پیدا کرده و این ارزش افزوده باعث شده تا اجاره ها هم بالا برونو و جنابعالی با مذاکره به هیئت دولت مینواتید مجوز واردات دوباره خودرو را اخذ و یا به آژانس های توریستی در قبال ورود تعداد مشخصی مسافر به جزیره مجوز مربوط به نوسازی خودروهای جزیره را به این گروه اعطا بفرمایید تا عملا آژانسها را تشویق نمایید از جیب خود به مسافران سوبسید بدهند و بار مالی برای دولت نداشته باشد و از طرفی خودروهای جزیره نو نوار شوند و از طرف دیگر ضمن تزریق درآمد به اقتصاد جزیره از طریق حقوق گمرکی وضع شده درآمدی هم برای دولت ایجاد خواهد شد و این موضوع با جلب نظر کارشناسان محترم همچنان که یک جاذبه جدید به جزیره اضافه خواهد کرد ،بار مالی برای اهالی ، سازمان و جتی مالکان فعلی خودروها نخواهد داشت

  21. سختگیرهای حجاب و … مخرب حضور توریست هست

  22. واقعا حیف از این جزیره زیبا با ناکارآمدی مسئولان،
    اولا حتما سفر با هواپیما نباید باشه شما یه خط ریلی ‌قطار تندرو از بندرعباس به چارک بزارین با اون جاده مزخرفش و امکاناتی برای اسکان در چارک که خودبخود توسط بخش خصوصی ایجاد میشه اونوقت کشتیهای بزرگ‌تر مسافری برای جابجایی مسافر نیاز هست و این راهی برای تنوع و کاهش هزینه سفر ، این حداقل کار ممکن تا رفع تحریم‌ها و ‌ایجاد شعب کمپانیهای بزرگ در کیش هست، همین الانشم واردات کالای چینی عامل مهمی و انگیزه خوبی برای تجارت چمدانی گردشگران ایرانی میتونه بحساب بیاد که تجار خرده بتونن با هزینه کم اجناس چین رو‌ در کیش خریداری کنن بشرط برداشتن قوانین پیچیده و دست و‌پاگیر واردات و‌صادرات و اینکه واردات عمده به کیش کاملا بدون عوارض گمرکی باشه