• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

معتادان، متکدیان و افراد ولگرد از جزیره کیش جمع آوری می شوند

  • کد خبر : 2727
  • 27 دی 1395 - 8:32
معتادان، متکدیان و افراد ولگرد از جزیره کیش جمع آوری می شوند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش از اجرای طرح جمع آوری معتادان، متکدیان، افراد ولگرد و مشکوک از روز دوشنبه در جزیره کیش خبر داد.

به گزارش کیشوند نیوز و به نقل از ایرنا، ابراهیم رضوانی مورد جزئیات اجرای این طرح اظهار کرد : نظر به تاکید مدیر عامل منطقه آزاد کیش بر داشتن جزیره ای عاری از هرگونه آسیب اجتماعی، این اقدام با همکاری نیروی انتظامی و اجرائیات شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش از روز دوشنبه ۲۷ دی ماه در جزیره کیش اجرا خواهد شد.
وی اظهار کرد : با توجه به مهاجرت برخی افراد به جزیره کیش و ایجاد سکونت گاههای غیر رسمی و بروز پدیده حاشیه نشینی و همچنین پدیدار شدن برخی آسیب های اجتماعی تلاش داریم تا با همکاری مردم ، کیش را از این آسیب ها مصون نگه داشته و اعلام کنیم که جزیره کیش معتاد ،ولگرد و متکدی ندارد.
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش تکدی گری را طبق مواد ۷۱۲ و ۷۱۳ قانون مجازات اسلامی مصوب سال ۱۳۷۰ مجلس شورای اسلامی جرم عنوان کرد و افزود : مطابق ماده ۷۱۲ هر کس تکدی یا کلاشی را پیشه خود قرار داده باشد و از این راه امرار معاش کند یا ولگردی نماید به حبس از یک تا سه ماه محکوم خواهد شد و چنانچه با وجود توان مالی مرتکب این عمل شود علاوه بر مجازات مذکور تمامی اموالی که از طریق تکدی و کلاشی بدست آورده است مصادره خواهد شد.
وی اظهار کرد: همچنین مطابق ماده ۷۱۳ هر کس طفل صغیر یا غیر رشیدی را وسیله تکدی قرار دهد یا افرادی را به این امر بگمارد به سه ماه تا دو سال حبس و استرداد تمامی اموالی که از طریق مذکور بدست آورده است محکوم خواهد شد.
رضوانی با بیان اینکه مردم محور اصلی همکاری برای اجرای این طرح هستند از کیشوندان خواست تا به محض مشاهده افراد کارتن خواب ، ولگرد ،معتاد و یا مشکوک با پلیس ١١٠ یا ١٣٧ واحد اجرائیات تماس بگیرند .
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش گفت : برای اجرای این طرح واحدهای مشترک گشت پلیس و اجرائیات در نظر گرفته شده است که پس از جمع آوری این افراد ،از جزیره طرد خواهند شد .
وی در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه چه تضمینی وجود دارد تا این افراد به جزیره بازنگردند؟ به ایرنا گفت : پیش از انتقال این افراد، تمامی اطلاعات همراه با تصاویری از آنها ثبت و ضبط خواهد شد که امیدواریم تا پایان سال شاهد حضور چنین افرادی حتی یک نفر در جزیره کیش نیز نباشیم .

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2727
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.