• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

اجرای برنامه های موثر آموزشی دستور کار مدارس الغدیر کیش

  • کد خبر : 2719
  • 26 دی 1395 - 19:57
اجرای برنامه های موثر آموزشی دستور کار مدارس الغدیر کیش

طی سه ماه اول سال تحصیلی ۹۶-۹۵ با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان اقدامات گسترده ای توسط واحد آموزش شرکت عمران، آب و خدمات کیش در مدارس هشت گانه الغدیر کیش انجام شده است.

به گزارش پایگاه خبری کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل سازمان منطقه آزاد کیش، واحد آموزش شرکت عمران، آب و خدمات کیش در راستای خط ­مشی این شرکت و با توجه به نیازها و تخصص­های لازم، در دو حوزه آموزش ضمن خدمت و نظارت بر عملکرد مدارس غیردولتی الغدیر  فعالیت می­کند که در حوزه آموزش ضمن خدمت، با توجه به نیازسنجی­های صورت گرفته از تمامی واحدهای شرکت، ضمن هماهنگی با مؤسسات آموزشی، با بکارگیری امکانات سخت ­افزاری و نرم ­افزاری موجود، برنامه ­ریزیهای لازم را انجام داده و نسبت به برگزاری دوره­ های آموزشی ضمن خدمت اقدام می کند.

بنابر این گزارش، در سه ماهه نخست سال تحصیلی  ۹۶-۹۵ ، به جهت بهبود و توسعه فضاهای فیزیکی و آموزشی در مدارس هشتگانه الغدیر اقدامات قابل توجهی صورت گرفته است که از آن جمله می توان به افزودن رشته علوم انسانی به رشته های متوسطه دوره دوم، تفکیک دبستان پسرانه به دوره اول و دوم و نیز راه اندازی مرکزمستقل پیش دبستانی در دوره اول و دوم اشاره کرد.  در همین ارتباط و در حوزه بهسازی و تجهیز فضاهای فیزیکی مدارس، افزودن بیش از ۵۰۰۰ جلد کتاب و تجهیز کتابخانه ها، ساخت گلخانه ها، باغ پرندگان و آکواریوم و نیز تعمیر، تجهیز، نوسازی امکانات و فضاهای ورزشی از جمله اقدامات صورت گرفته است.

با توجه به اهمیت حوزه فناوری در مدارس سعی شد با هوشمند سازی، تامین تجهیزات کامپیوتری، تجهیز سایت های رایانه ای مدارس و افزایش تعداد دوربین های مدار بسته به منظور ایمن سازی محیط فیزیکی مدارس اقدامات مفیدی صورت پذیرد.

از سویی دیگر انجام طرح آموزش متمرکز زبان انگلیسی ترمیک در مدارس الغدیر جهت دانش آموزان پایه های سوم ابتدایی تا هفتم با همکاری موسسه علوم و فنون جهت کاهش دغدغه خانواده ها نسبت به یادگیری زبان انگلیسی دانش آموزان، راه اندازی آزمایشگاه مرکزی شیمی، زیست و فیزیک با امکانات و تجهیزات کامل و آموزش دانش آموزان در فضایی مناسب با انجام آزمایشات خلاق با کاربرد علوم در کنار آموزش های تئوری از دیگر اقدامات واحد آموزش این شرکت است.

با توجه به اهمیت اطلاع رسانی صحیح و کارآمد به خانواده ها و نیز لزوم اهتمام به استفاده از فناوری های نوین ارتباطی، راه اندازی ۸ و بسایت مستقل برای هر یک از مدارس و همچنین اطلاع رسانی دقیق و آنلاین اخبار مدارس در کانال های تلگرامی مدارس و نیز فصلنامه زیر گنبد طلا، اولیا را در جریان آخرین اخبار و اطلاعات مدارس قرار داده و بستری مناسب جهت ارتباطی دو سویه فراهم آورده است.

همچنین،  در این مدت در مدارس الغدیر مسابقات، نمایشگاه ها، همایش ها و جشنواره های علمی،  فرهنگی، هنری و ورزشی برگزار شد که از آن جمله می توان به همایش آشنایی با المپیادهای علمی، مسابقات پژوهشی جابر بن حیان، جشنواره های عصر خلاق، نمایشگاه کتاب، کارگاه های آموزشی و آمادگی جهت حضور در نمایشگاه هفته سبز، مسابقات علمی و پژوهشی از جمله نجات تخم مرغ، جشنواره های مناسبتی همچون جشنواره های دفاع مقدس و … ، حضور در مسابقات قرآن و اذان، پیاده سازی طرح پرلز جهت بهبود سواد خواندن میان دانش آموزان اول تا ششم دبستان، اردوهای مطالعاتی، کلاس های تقویت پایه جهت دانش آموزان متوسطه دوره اول و دوم، آزمونهای جامع کشوری مرآت و گزینه دو، کلاس های موضوعی، کلاس های فوق برنامه مانند عکاسی، مجسمه سازی، نقاشی، شعر و ادبیات، کارگاه چوب، کمک های اولیه، زبانهای آلمانی و فرانسه و ….  و مسابقات گوناگون فرهنگی و ورزشی اشاره کرد.

در حوزه ورزش  این مدارس نیز سعی شد تا با پیاده سازی طرح متمرکز آموزش ورزش و در راستای پویایی و شادابی دانش آموزان به تخصصی کردن آموزش ورزش همت شود، از این رو با همکاری معاونت ورزش و تفریحات سالم شرکت عمران، آب و خدمات کیش و مربیان مجرب، طرح استعدادیابی ورزشی انجام شد که این طرح موقعیت مناسبی را فراهم آورد تا دانش آموزان با کشف و تجربه زمینه های مختلف ورزشی، رشته ورزشی مورد علاقه خود را شناسایی کنند. در این راستا کسب عناوین قهرمانی کشوری و جهانی در رشته های ووشو، اسکواش و تیراندازی با کمان افتخارات بزرگی است که توسط دانش آموزان مدارس الغدیر کسب شد.

همچنین، اقدامات لازم در این مدارس تنها با همراهی اولیا نقش مهم خود را ایفا می کند. از این رو با برگزاری جلسات دانش افزایی، جلسات مشاوره عمومی و اختصاصی، کارگاه های آموزشی نحوه تدریس دروس از جمله کارگاه ریاضی و نیز جلسات مستمر ویژه اولیاء دانش آموزان و مربیان از دیگر اقدامات انجام شده واحد آموزش درجهت بهره گیری از همکاری خانواده ها است.

لازم به ذکر است، مدارس  هشت گانه غیردولتی الغدیر با برخورداری از مساحتی بالغ بر ۶۴ هزار متر مربع و ۶۱ کلاس درس برای بیش از ۱۰۰۰ دانش آموز توانسته است سرانه فضاهای آموزشی بسیار مطلوبی را به آموزش دانش آموزان جزیره کیش اختصاص دهد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2719
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.