• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

پلمب ۱۰ روزه دو نانوایی در کیش بدلیل کم فروشی / مردم حق دارند تا نان خود را وزن کنند

  • کد خبر : 2729
  • 27 دی 1395 - 8:59
پلمب ۱۰ روزه دو نانوایی در کیش بدلیل کم فروشی / مردم حق دارند تا نان خود را وزن کنند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش اعلام: دو نانوایی در کیش بدلیل کم فروشی به مدت ۱۰ روز پلمب شدند و اینکه مردم حق دارند تا نان خود را وزن کنند

معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش روز یکشنبه در حاشیه پلمب( مهر و موم کردن )دو واحد نانوایی متخلف با تاکید بر اینکه نان قوت هرروزه مصرف مردم است گفت : شهروندان به مسئولان خود برای کنترل و رسیدگی میزان و بهداشت نان اعتماد کامل دارند .
ابراهیم رضوانی افزود : یکی از مواردی که در جزیره کیش با دقت و حساسیت پیگیری می شود وزن چانه های خمیر در نانوایی ها است که این دو واحد نانوایی به دلیل کم فروشی چندین بار تذکر دریافت کرده بودند که متاسفانه تذکرات ثمر بخش نبود و منجر به بسته شدن این دو واحد شده است .
وی با تاکید بر اینکه وزن چانه های خمیر باید ۱۶۰ گرم باشد تصریح کرد: این دو نانوایی ۲۰ تا ۴۰ گرم خمیر کمتر از حد معمول برای تهیه نان استفاده می کردند.
رضوانی با بیان اینکه پیش از پلمب این مراکز اطلاع رسانی عمومی انجام می شود تا مردم برای تهیه نان با مشکل روبرو نشوند؛ اظهار کرد : این دو مرکز به مدت ۱۰ روز بسته خواهند شد و در صورت تکرار تصمیمات دیگری اتخاذ خواهد شد.
وی عمده تخلف های نانوایی ها را استفاده از جوش شیرین و کم فروشی اعلام کرد و گفت :نانوایی ها حق استفاده و نگهداری جوش شیرین در نانوایی را ندارند.
معاون فرهنگی و اجتماعی منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه در طول سال تنها ۲۰ درصد از نانوایی ها به دلیل کم فروشی و یا مصرف جوش شیرین تعطیل شده اند اظهار کرد: به زودی کارنامه ای تهیه و در نشریات منتشر خواهد شد تا مردم بدانند که کدام نانوایی و به چه علت پلمب شده است .
رضوانی با بیان اینکه مردم حق دارند تا نان خود را وزن کنند و یا چانه های خمیر را مشاهده کنند افزود: هر عدد نان لواش باید ۱۶۰ گرم وزن داشته باشد و تشخیص وجود جوش شیرین نیز تخصصی است که بازرسان غله بصورت ناشناس بعد از تهیه نان آن را به آزمایشگاه ارسال می کنند و در صورت وجود جوش شیرین با متخلفان برخورد می شود .
معاون فرهنگی اجتماعی سازمان منطقه آزاد کیش با تاکید بر اینکه سفیدی نان نشان دهنده کیفیت مناسب نان نیست گفت : نانوایی های که برای تهیه نان خود از سبوس استفاده می کنند نان های آنان تیره تر است که یکی از مزیت های یک نان خوب محسوب می شود.
وی گفت: شهروندان در کناراین موارد اگر از سوختگی ،ضخامت و خمیر بودن نان شکایت داشته باشند می توانند با اطلاع به اداره غله و تغزیرات آرد و نان در معاونت فرهنگی اجتماعی اقدام کنند .
رضوانی تصریح کرد : در گذشته مجوز نانوایی ها در کیش خرید و فروش می شد و سبب رانت شده بود اما اکنون مجوز نانوایی قائل به فرد است و قابل واگذاری نیز نیست و تنها کسی که مجوز داشته باشد می تواند نانوایی را اداره کند.
وی توضیح داد: برای صدور مجوز نانوایی هیچ محدودیتی وجود ندارد و تنها بر اساس قاعده و فاصله های مشخص این مجوز صادر می شود.
رضوانی گفت : با توجه به اینکه مجوزها سالانه صادر می شود در صورت مشاهده تخلف بیش از حد از تمدید مجوز نانوایی جلوگیری خواهد شد .

منبع: ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2729
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.