• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

۳۷۰۰ چادر آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی

  • کد خبر : 27202
  • 16 اسفند 1401 - 2:17
۳۷۰۰ چادر آماده ارائه خدمات به گردشگران نوروزی

رییس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد تسهیلات سفرهای نوروزی کیش برضرورت به همراه داشتن چادر های شخصی برای اقامت در کمپ های اسکان نوروزی تاکید کرد.

به گزارش کیشوندنیوز، محسن نظرپور رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲، صبح شنبه ۱۳ اسفند در نشست خبری این کمیته که با حضور اصحاب رسانه و چند تن از روسای کمیته های فرعی کمیته اسکان در سالن اجتماعات سازمان منطقه آزاد کیش برگزار شد؛ با بیان این که پذیرش گردشگر درکمپ های اسکان نوروزی کیش آغاز شده است اظهار داشت : با توجه به تقارن عید نوروز با ماه مبارک رمضان و پیش بینی  ورود زود هنگام مهمانان نوروزی کمپ های اسکان امسال از ۱۰ اسفند برای پذیرش گردشگران آماده شده است.

رییس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد نوروزی تصریح کرد: در مجموع سه کمپ اسکان با ظرفیت برپایی ۳۷۲۰ چادر و ۲۸۰ چشمه سرویس بهداشتی و حمام در فضایی به وسعت ۱۵۷۰۰۰ هزار متر مربع برای ارائه خدمات به گردشگران نوروزی آماده شده است.

به گفته محسن نظر پور کمپ خانوادگی واقع در محوطه مقابل مصلای بزرگ کیش با ظرفیت برپایی ۳۲۰۰ چادر، کمپ مجردی در زمین شماره دو فوتبال با ظرفیت ۳۰۰ چادر و کمپ اسکان جانبازان در قالب ۴۱ اتاق و امکان برپایی ۲۲۰ چادر در مدارس ابن سینا، کوثر و مولوی، آماده پذیرش مسافران هستند و در راستای رفاه گردشگران علاوه بر ساختمان اداری، پایگاه هلال احمر و آتش نشانی ، بوفه خرید و محل هایی برای شارژ تلفن همراه تعبیه شده است.

رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی با اشاره به اقدامات انجام شده این کمیته در سطح جزیره کیش برای استقبال از مهمانان نوروزی، از کاشت هفت و نیم میلیون گل اطلسی جهت بهبود طراوت شهری ، زیبا سازی و رنگ آمیزی تابلوها و المان های شهری، نورپردازی معابر و میادین، آسفالت خیابان ها به مساحت ۱۱۵ هزار مترمربع، پیاده رو سازی به مساحت ۶۶ هزار مترمربع برای استقبال از گردشگران نوروزی خبر داد و تاکید کرد: از نیمه شعبان تا نیمه ماه مبارک رمضان، نورپردازی ویژه سطح جزیره کیش را در دستور کار داریم و در این خصوص، مکاتبات لازم جهت همکاری تمام اصناف کیش انجام شده است.

محسن نظرپور با اشاره به اینکه عدم واردات خودرو به جزیره کیش در سال های اخیر عمده ترین چالش برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کیش بوده است افزود: اجرای طرح نظارت بر وضعیت خودروها ، سیستم های خنک کننده و کارت تردد رانندگان با هدف ارتقای کیفیت خدمات ناوگان حمل و نقل عمومی کیش در حال اجرا است.  

وی همچنین از بکارگیری پیمانکار واجد شرایط برای راه اندازی بازار میوه و تره بار و عرضه محصولات با کیفیت و قیمت مناسب در نوروز امسال خبر داد.
رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی از افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب کیش از ۱۰ هزار متر مکعب به ۱۷ هزار و ۵۰۰ مترمکعب در روز خبر داد و افزود: در بخش های زیرساختی برای ارائه خدمات به گردشگران در ایام پرتردد سال آمادگی لازم را داریم و در این میان پیش بینی تامین سوخت و آب و برق با همکاری شرکت پخش فرآورده های نفتی و شرکت آب و برق کیش انجام شده است.

محسن نظرپور با اشاره به اهمیت تعامل اصحاب رسانه  برای فرهنگ سازی و جلب مشارکت مردمی در زمینه تفکیک زباله از مبدا و حفظ نظافت شهری ، ابراز امیدواری کرد ساکنان و گردشگران با همکاری لازم در ایجاد محیطی سبز، زیبا و حفظ طراوت و شادابی کیش شرکت عمران، آب و خدمات شهری را یاری کنند.

رسیدگی به وضعیت پلاژ بانوان و آقایان، تعیین ساعات کاری مجموعه های در حال ساخت و تاکید بر تامین مصالح این پروژه ها تا ۲۰ اسفند، لزوم حصارکشی اطراف بناهای در حال ساخت و نیمه تمام، بهسازی سرویس های بهداشتی سطح شهر، ساماندهی مسیر ویژه دوچرخه،افزایش ۲۰ دستگاه مینی بوس برای تقویت ناوگان حمل و نقل عمومی کیش، هرس روزانه درختان سطح شهر و تولید روزانه ۵۰ تن ضایعات گیاهی ، نصب برچسب قیمت خدمات حمل و نقل عمومی در مبادی ورودی، از جمله مواردی بود که در نشست خبری رئیس کمیته اسکان و خدمات رفاهی ستاد هماهنگی خدمات سفرهای نوروزی ۱۴۰۲ مطرح شد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27202
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.