• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

کشف محموله کوسه ماهیان و ماهی قاچاق در کیش

  • کد خبر : 27197
  • 12 اسفند 1401 - 0:27
کشف محموله کوسه ماهیان و ماهی قاچاق در کیش

فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش از کشف محموله باله‌های کوسه ماهیان در خطر انقراض و ماهی قاچاق توسط دریابانان ناوگروه شناوری کیش خبر داد.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ ” علی اصغر جمالی ” در تشریح جزئیات این خبر گفت: دریابانان کیش حین گشت زنی در آب های حوزه استحفاظی، پس از هماهنگی با مراجع قضائی، یک لنج صیادی را توقیف و نسبت به بازدید و بررسی آن اقدام کردند.

وی ادامه داد: در بازدید و بررسی‌های به عمل آمده توسط دریابانان از لنج توقیف شده، مشخص شد؛ متاسفانه بیش از ۱۰۰ قطعه انواع کوسه ماهی کوچک و بزرگ در خطر انقراض جهت تهیه این محموله صید شده و از بین رفته اند و مقدار ۲ و نیم تن ماهی صید شده قاچاق و در این خصوص ۸ نفر دستگیر و یک لنج توقیف شد.

سرهنگ جمالی افزود: وجود این گونه های آبزیان در اکوسیستم‌های آبی نقش به سزایی دارد و این افراد سودجو قصد قاچاق و فروش باله‌های کوسه ماهیان در کشورهای همسایه را داشتند که توسط دریابانان کیش دستگیر و جهت سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضائی شدند.
فرمانده انتظامی ویژه و پایگاه دریابانی کیش خاطر نشان کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۱ تا کنون ۷۰۰ قطعه کوسه ماهی، ۲ تن و ۸۰۰ کیلوگرم باله کوسه ماهی و ۳۶ تن ماهی قاچاق کشف و در این رابطه ۱۲۱ نفر خدمه و ۶۲ فروند لنج توقیف شد.

گفتنی است، با توجه به اهمیت کوسه ماهیان طبق مصوبات شورای عالی حفاظت محیط زیست صید کوسه ماهیان ممنوع بوده و جریمه ضرر و زیان هر قطعه کوسه بر حسب نوع گونه از ۱۰۰ میلیون تا ۳۰۰ میلیون ریال تعیین گردیده است. کوسه ماهیان موجودات در خطر انقراض هستند و در فهرست سرخ IUCN (اتحادیه بین المللی حفاظت از محیط زیست) قرار دارند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=27197
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.