• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
7

سرطان هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان‌پذیر تر است

  • کد خبر : 26973
  • 12 بهمن 1401 - 12:12
سرطان هرچه زودتر تشخیص داده شود، درمان‌پذیر تر است

یک دوره کلاس آموزشی به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با موضوع:سرطان سینه و دهانه رحم ،در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز، یک دوره کلاس آموزشی به مناسبت هفته ملی مبارزه با سرطان با موضوع:سرطان سینه و دهانه رحم ،در سالن شهید همت مرکز خدمات جامع سلامت بوعلی برگزار شد.

خانم دکتر یارمحمدی متخصص زنان و زایمان در جمع پرسنل بهداشتی درمانی مرکز بهداشت ضمن تاکید بر توجه به علائم هشدار دهنده سرطان گفت: سرطان هر چه زودتر تشخیص داده شود درمان پذیر تر است. اقدام سریع برای معاینه سینه و تشخیص زودرس و درمان این بیماری حائز اهمیت است. خود آزمایی سینه یکی از ۳ روش تشخیص زودرس سرطان سینه است. (دو روش دیگر ماموگرافی و معاینه بالینی می باشد) .

وی افزود: خود آزمایی سینه، یک روش بدون هزینه با اجرای ساده و در فواصل معین در منزل می باشد که انجام آن به زنان در سنین باروری توصیه شده است.

متخصص زنان و زایمان گفت: سرطان دهانه رحم از سرطانهای شایع خانمها در سراسر جهان است، که پس از ضایعات پیش سرطانی دهانه رحم ، ایجاد میشود. فاصله زمانی بین تبدیل ضایعات پیش سرطانی به سرطان واقعی ،زمان مناسبیب رای تشخیص به موقع است. از این رو استفاده از روش بیمار یابی این سرطان که به وسیله ی بررسی سلولهای ریزش شده دهانه رحم ایجاد می شود دردرمان ضایعات ، قبل از سرطانی شدن اهمیت ویژه ای دارد،آزمایش پاپ یا پاپ اسمیر (Pap Smear) نیز به عنوان یکی از تست‌های غربالگری بیماری‌های دهانه‌ی رحم است و بهترین وسیله برای شناسایی عوارض پیش‌ سرطانی و مخفی تومورهای کوچکی است که به سرطان گردن رحم منتهی می شوند،اگر سرطان گردن رحم زود شناسایی شود، می ‌توان آن را درمان کرد.

وی ضمن تأکید بر اهمیت غربالگری سرطان دهانه رحم، آخرین دستورالعمل‌های مربوط به غربالگری و نحوه صحیح تهیه پاپ اسمیر را آموزش داد و در رابطه با واکسن‌های HPV توضیحات لازم را داد.

شایان ذکر است ،براساس تفاهم نامه مرکز بهداشت کیش با آزمایشگاه شهریار ، آزمایش پاپ اسمیر از ۱۵ تا ۳۰ بهمن با ۵۰ درصد تخفیف برای افراد بدون بیمه انجام می‌شود. زنان بالای ۳۰ سال می‌توانند برای غربالگری، نمونه گیری و دریافت معرفی نامه در روز‌های غیر تعطیل در نوبت صبح به نزدیک‌ترین مرکز بهداشت محل سکونت خود مراجعه کنند. افراد بالای ۵۰ سال نیز برای انجام آزمایش سریع و رایگان غربالگری سرطان روده بزرگ و تشکیل پرونده، به مراکز بهداشتی محل سکونت خود مراجعه کنند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26973
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.