• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ” اد بزن پول بگیر “

  • کد خبر : 26966
  • 10 بهمن 1401 - 22:28
کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ” اد بزن پول بگیر “

رییس پلیس فتا جزیره کیش از کلاهبرداری در شبکه‌های اجتماعی با ترفند ” اد بزن پول بگیر” خبر داد و عنوان کرد: مراقب باشید که این روش حربه جدید کلاهبرداران برای کلاهبرداری و خالی کردن حساب شهروندان می باشد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس فتا: سرگرد بابایی رئیس پلیس فتا جزیره کیش اظهار کرد: یکی دیگر از شگردهای کلاهبرداران سایبری راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالور است، در این گروه‌ها که با عنوان “اد بزن، پول بگیر”  نیز شناخته می‌شوند این طور به کاربران خود القاء می‌شود که در ازای دعوت تعداد مشخصی کاربر به گروه، مبالغی به حساب آن ها واریز می‌شود.

این مقام انتظامی به کاربران فضای مجازی هشدار داد: کاربران از عضویت در گروه‌های ناشناس و همچنین بازکردن لینک‌های ناشناس یا حتی نصب نرم‌افزار از منابع غیرمعتبر خودداری کنند چراکه یکی از شگردهای کلاهبرداران سایبری، راه‌اندازی گروه‌هایی در شبکه‌های اجتماعی و دعوت از کاربران برای افزودن مخاطب و جذب فالوور است. 

این مقام مسئول در ادامه افزود: در برخی موارد افراد کلاهبردار با ارسال لینک‌های جعلی(صفحات فیشینگ) به بهانه واریز هدیه اضافه کردن عضو ، با سرقت اطلاعات حساب های بانکی کاربران و دسترسی به حساب های بانکی افراد اقدام به خالی کردن حساب و یا سوء استفاده از حساب افراد می نمایند.

سرگرد بابایی از شهروندان خواست: هشدار‌های پلیس فتا را جدی گرفته و در صورت اطلاع از هرگونه فعالیت مجرمانه در فضای مجازی یا پیام رسان‌های موبایلی مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس www.cyberpolice.ir   و یا از طریق شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ گزارش نمایند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26966
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.