• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

تبدیل بندر چارک به دروازه تخصصی صادرات مصالح ساختمانی

  • کد خبر : 26907
  • 01 بهمن 1401 - 22:51
تبدیل بندر چارک به دروازه تخصصی صادرات مصالح ساختمانی

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش با رونمایی از طرح جامع بندرچارک با اعتبار یک هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال و بهره برداری در بازه زمانی یکساله از تبدیل بندرچارک به پورت تخصصی صادرات مصالح به کشورهای حاشیه خلیج فارس خبرداد.

به گزارش کیشوندنیوز، سعید پورزادی در شورای اداری مشترک کیش و چارک با تاکید برعملیاتی سازی طرح جامع چارک اظهار کرد: طرح جامع بندر چارک پس از یکسال با تلاش و پیگیری همکاران با اعتباری بالغ بر یک هزار و ۵۰۰  میلیارد ریال با هدف توسعه متوازن به عنوان دروازه ورود مسافارن به جزیره کیش در دستور کار سازمان منطقه آزاد کیش قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری نشست های ویژه با دبیر شورایعالی مناطق آزاد، استاندار هرمزگان و رئیس سازمان بنادر بر تبدیل چارک به پورت تخصصی صادرات مصالح ساختمانی به کشورهای حاشیه خلیج فارس تاکید کرد و افزود: برای این منظور نیاز به احداث برخی زیرساخت ها احساس می شد که کلنگ زنی های امروز در همین راستا انجام شد.

پورزادی افزود: مجوزهای لازم دریافت شده و به زودی پروژه ها در مسیر عملیاتی شدن قرار خواهند گرفت.

وی ادامه داد: پروژه موج شکن بازوی شرقی با ۳۵۹ میلیارد ریال اعتبار، لایروبی ۱۲۰ هزار متر مکعبی حوضچه بندر با اعتبار ۴۰۰ میلیارد ریال، ساختمان اداری گمرک با ۶۰۰ متر زیربنا با اعتبار ۲۰۰ میلیارد ریال و پروژه های پشتیبانی با اعتبار ۳۰۰ میلیارد ریال مانند طرح اطفاء حریق از جمله زیرساخت هایی است که در راستای توسعه هر چه بیشتر بندر چارک در بازه زمانی یک ساله اجرا و به بهره برداری خواهد رسید.

تدوین طرح توسعه خور بندرچارک و تبدیل آن به منطقه گردشگری با همکاری سازمان میراث فرهنگی از وعده هایی است پورزادی در این نشست برآن تاکید کرد و افزود: با همکاری مردم و مسئولان محلی و حمایت های استانداری و سازمان منطقه آزاد کیش، از ظرفیت های موجود در مسیر توسعه منطقه و کشور می توان استفاده کرد.

سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش همچنین بر زیباسازی فضا و مبلمان شهری به ویژه در ایام نوروز و استقبال از گردشگران و تعریض بلوار کیش تاکید کرد.

بازدید از بندر آفتاب در ۱۸ کیلومتری جزیره کیش و ادای احترام به مقام شامخ شهدای چارک از دیگر برنامه های سفر سرپرست سازمان منطقه آزاد کیش و هیئت همراه به بندرچارک بود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26907
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.