• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

وقوع تصادفات رانندگی در کیش ۳۰ درصد کاهش یافت

  • کد خبر : 26120
  • 03 آبان 1401 - 16:26
وقوع تصادفات رانندگی در کیش ۳۰ درصد کاهش یافت

رییس پلیس راهنمایی و رانندگی کیش گفت: امسال وقوع تصادفات در این جزیره نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۰ درصد کاهش یافت.

به گزارش کیشوندنیوز، سرهنگ مهدی توانگر روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: با وجود اینکه تصادفات در این جزیره کاهش داشته اما همچنان عمده تصادفات سال جاری به علت عدم توجه به جلو، عدم رعایت حق تقدم، سرعت  سبقت غیر مجاز عمده ترین دلیل وقوع این اتفاقات است.

وی رعایت قوانین از سوی کیشوندان را از جمله دلایل کاهش تصادفات در این جزیره اعلام کرد و افزود: براساس آمار فروانی تصادفات در چند سال گذشته ۱۰ نقطه حادثه خیز در این جزیره شناسایی و اعضای شورای ترافیک جهت اصلاح اعلام شده است.

وی با بیان اینکه یک مورد از این نقاط توسط شرکت عمران، آب و خدمات در حال اصلاح است یاداور شد: اصلاح این نقاط از ضرورت‌های کاهش تصادف در جزیره است، اما رانندگی با سرعت اعلامی تابلوهای راهنمایی و رانندگی و توجه به راننده به جلو می‌تواند سهم بسزایی در جلوگیری از حوادث رانندگی داشته باشد.

حرکت خودروها برابر با سرعت اعلامی تابلوهای نصب شده، اجبار استفاده از کمربند ایمنی برای تمام سرنشین‌ها، استفاده از چراغ راهنما قبل از رسیدن به میدان، است کامل خودرو در زمان عبور عابر پیاده، رانندگی بین خطوط، استفاده از راهنما برای تغییر حرکت از یک خط به خط دیگر از جمله قوانین راهنمایی و رانندگی در کیش است.

رعایت تمام قوانین راهنمایی و رانندگی در جزیره کیش اجباری بوده و در صورت بروز تخلف، جرایم به صورت مکانیزه با استفاده از دوربین های سطح معابر ثبت می‌شود.

هم اکنون در جزیره کیش بیش از ۱۹ هزار دستگاه خودرو وجود دارد که ۶۹۰  دستگاه آن تاکسی،  ۱۱۰ دستگاه آن مینی بوس و ون، ۶۵ دستگاه کامیونت و بقیه شخصی است.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=26120
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.