• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

بازخوانی آرمان آزادی قدس در جزیره کیش

  • کد خبر : 24840
  • 10 اردیبهشت 1401 - 22:37
بازخوانی آرمان آزادی قدس در جزیره کیش

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان برای ایرانیان چهل و سه سال است یادآور فریاد آزادی خواهی برای مردمان مظلوم فلسطین است و مردمان جزیره کیش نیز هرساله همصدا با سایر هموطنان به بازخوانی این آرمان پیوستند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، چهل و سه سال از نامگذاری آخرین جمعه ماه مبارک رمضان توسط امام راحل (ره) با عنوان روز جهانی قدس سپری می‌شود و وحدت و یکپارچگی در تحقق این آرمان نه تنها مختص مردم ایران نیست بلکه به نقطه واحد و مشترک امت اسلامی تبدیل شده است.

فلسطین برای مسلمانان جهان تداعی کننده دریای خون کودکان مظلومی که بیش از ۶ دهه است مورد تجاوز و اشغال صهیونیست های خون خوار قرار گرفته تا همین دلیلی باشد برای خلق روز جهانی قدس که در آن روز تمامی مسلمانان با برآوردن فریاد وحدت خواهان آزادی خواهی جهان اسلام باشند.

داستان فلسطین اشغالی رمان تلخی است از ظلم و ستم یکی از ارتش های دنیا در مقابل دستان خالی جوانان و نوجوانانی که سنگ تنها سلاحشان برای دفاع از وطنشان شده است و ورق زدن این رمان در حوصله این گزارش نمی گنجند همین بس که مادران و خواهران این سرزمین شهادت عزیزانشان پررنگ ترین خاطرهایشان است.

برای همراهی با شعور شعور مردم کیش در حمایت از مظلومیت مردم فلسطین آخرین جمعه ماه رمضان با راهپیمایی کنندگان همراه می شوم و پای گفت و گو با پیرمردی می نشینم که می گوید تمام این ۴۳ سال را در این راهپیمایی با افتخار حضور داشتم و ادامه می دهد: بیت‌المقدس مکانی است که پیروان همه ادیان الهی بر قدسی بودن آن متفق‌القول هستند پس اشغالگران چگونه انتظار دارند ما پشت چنین سرزمین را خالی خواهیم کرد.

یکی دیگر از راهپیمایی کنندگان خود مردی حدود چهل ساله است و پسر کوچکش را با خود به این راهپیمایی آورده بود بی‌کفایتی سران کشورهای عرب و اتحاد کشورهای استکباری با رژیم صهیونیستی را زمینه‌سازی برای بیرون کردن مسلمانان و جایگزین کردن یهودی‌ها در فلسطین می داند و اضافه می کند: کودکان ما باید از تاریخ آگاه باشند و بدانند که برای حذف هویت اسلامی بیت المقدس درگیری فلسطینی‌ها غیر مسلح با رژیم بی‌رحم اسرائیل آغاز شد. 

یکی از جوانان که خود را دانشجو معرفی کرد نیز در پاسخ به سوالم برای علت حضور خود در این راهپیمایی گفت: ما مسلمین قدس را قبله اول خود می دانیم و بر این اساس به عنوان یک مسلمان نگاهی استراتژیک و عقیدتی به آن داریم و بر این اساس راهپیمایی روز قدس جنبه عقیدتی و ایمانی دارد و باید بستری فراهم شود تا مسلمین با همدلی، برادری و وحدت، نگاه خود را بر روی این مرکز ثقل یعنی قدس متمرکز کنند.

در انتهای صف راهپیمایی با یکی از بانوان هم صحبت می شوم و او می گوید هربار که مادران فلسطینی را در تلوزیون می بینم عکس عزیزانشان را به آغوش گرفته و گریه می کنند قلب و دلم می لرزد و برایشان آرزوی آزادی از چنگال ظالمان می کنم.

شلوغی خیابان ها و ازدحام جمعیت راه را برای ادامه مصاحبه ام کوتاه کرد و دیگر نتوانستم مصاحبه را ادامه دهم و رژه مظلومیت کودکان فلسطین، چشمان من را ناخوادگاه به صف شعار دهندگان و آزادی خواهان فلسطین کشاند.

امام خمینی(ره) در روز ۱۶ مرداداد سال ۱۳۵۸ مصادف با سیزدهم رمضان ۱۳۹۹ هجری قمری که همزمان با دوره تازه‌ای از جنایات بی‌رحمانه رژیم اشغالگر صهیونیستی در لبنان بود را به عنوان روز جهانی قدس تعیین کرد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24840
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.