• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

درخواست امام جمعه از قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پروژه پدیده کیش

  • کد خبر : 24249
  • 16 بهمن 1400 - 9:52
درخواست امام جمعه از قوه قضائیه برای تعیین تکلیف پروژه پدیده کیش

امام جمعه کیش گفت: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف بشود یکی از اینها پروژه پدیده کیش است که حدود ۸ سال معطل مانده است.

به گزارش کیشوندنیوز، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد حسن‌زاده در خطبه‌های این هفته نماز جمعه ضمن دعوت نمازگزاران به تقوای الهی، ماه رجب را فرصت خوبی برای تمرین تقوا و سیر معنوی دانست و گفت: عرفا سه اصطلاح تخلیه، تحلیه، تجلیه برای سیر سلوک دارند، یعنی ابتدا باید دلها را از اغیار خالی کرد، بعد باید روح را آرایش داد و در مرحله سوم روح را جلا داد، سه ماه رجب شعبان و رمضان را به مهمانی خدا تشبیه کرده‌اند و باید برای رفتن به ضیافت‌اله آماده شویم.

 افزود: رجب ماه تخلیه هست و هر کاری در این ۹ ماه انجام داده‌ایم باید خودمان را تخلیه کنیم و گفتن اذکار و خودسازی در این ماه باید محور کار‌ باشد.

امام جمعه کیش ادامه داد: روح را باید در ماه شعبان آرایش و زینت داد، شعبان ماه پوشیدن لباس تقواست، باید خودمان رابه اخلاق پیامبر آراسته کنیم، ماه رمضان هم ماه ضیافت‌الله است، ماه جلا دادن روح است.

وی در ادامه ضمن تسلیت سالروز شهادت امام هادی(ع) زیارت جامعه کبیره را یکی از آثار گرانقدر این امام معصوم عنوان کرد و گفت: حداقل یک بار در‌عمرمان این زیارت نامه را بخوانیم، مضامین عالی و بسیار مفصل هست.

حسن زاده افزود: ایام دهه فجر فرصت بسیار خوبی برای بیان دستاوردهای انقلاب است، انقلاب اسلامی دستاوردهای بسیار مهمی داشته است، جوانان باید دوران بعد و قبل از انقلاب را مقایسه کنند، دستاوردها در یک حوزه خاص نیست، در‌حوزه‌های مهم اجتماعی و سیاسی دستاوردهایی همچون ایجاد نظام ولایی، نظام ولایی بوده است.

وی ادامه داد: ایجاد برابری نسبی فرصت‌ها نیز از دستاوردهای انقلاب است، قبل از انقلاب فرصت‌ها در اختیار افراد و شهرهای خاص بود، امروز‌ می‌بینیم فرصت‌ها توزیع بهتری یافته است، در رشد علمی بالاتر از متوسط جهانی قرار گرفته‌ایم.

خطیب نماز جمعه کیش با ذکر اینکه انقلاب هم نظام ولایی ایجاد کرد هم رفاه را برای جامعه آورد افزود: جاده سازی، تولید دارو، برق‌رسانی، حوزه دفاعی، تولید فولاد و .. از جمله مواردی است که پیشرفت‌های چشمگیری داشته‌ایم و باید منصفانه این دستاوردها را دید و قضاوت کرد‌.

وی در ادامه رحلت آیت‌اله صافی گلپایگانی را تسلیت گفت و افزود: این مرجع بصیر یکی از یاران صدیق امام(ره) از استوارترین فقهای معاصر در اصول انقلاب اسلامی بود، معتقد بود که جایگاه شورای نگهبان باید حفظ شود، روز قدس روز حفظ هویت و نجات مسلمین است.

حسن زاده گفت: ایشان عمر پربرکتی داشتند و رعایت اصول بهداشتی و دینی باعث شد که حدود ۱۰۳ سال عمر کردند، ۱۵۰ اثر توسط وی تألیف شده است.

وی بیان داشت: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف بشود یکی از اینها پروژه پدیده کیش است که حدود ۸ سال معتل مانده است.

امام جمعه کیش گفت: از ریاست قوه قضائیه و دادستانی محترم درخواست می‌کنم که میز مخصوصی را برای پروژه‌های نیمه تمام جزیره بگذارید و مشکلات آنها را حل کنید و در عین حال که حقوق سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه‌گذاران، سهامداران حفظ بشود تدبیری شود که از راکد بودن خارج بشوند.

حسن زاده بیان داشت: پروژه‌های نیمه تمام بسیاری داریم که لازم است هرچه سریع‌تر تعیین تکلیف بشود یکی از اینها پروژه پدیده کیش است که حدود ۸ سال معطل مانده است.

وی گفت: از ریاست قوه قضائیه و دادستانی محترم درخواست می‌کنم که میز مخصوصی را برای پروژه‌های نیمه تمام جزیره بگذارید و مشکلات آنها را حل کنید و در عین حال که حقوق سازمان منطقه آزاد کیش، سرمایه‌گذاران، سهامداران حفظ بشود تدبیری شود که از راکد بودن خارج بشوند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24249
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. چرا پروژههای بزرگ اکثرا در جزیره به مشکل خورده یا اجراش طولانی شده یا نیمه تمام رها شده آیا عرضه یابی شده ؟