• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

گزارش عملکرد اجرائیات شرکت خدمات در پاییز

  • کد خبر : 24053
  • 26 دی 1400 - 11:03

اداره اجرائیات شرکت عمران، آب و خدمات درپاییز امسال با ۶۲۴ بازدید از مجموعه های ساختمانی و ۳۲۰ مورد کنترل تردد غیر مجاز موتورهای شارژی در مسیر ویژه دوچرخه در جهت حفظ نظم شهری تلاش کردند.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از روابط عمومی شرکت عمران، آب و خدمات کیش ، کارکنان اداره اجرائیات این شرکت که در سه بخش نظارت و کنترل بر ساخت و ساز شهری ، فعالیت صنوف و انضباط شهری فعالیت می کنند در سه ماهه سوم امسال  با ۶۲۴مورد بازدید از طرح های ساختمانی و ۱۸ مورد کنترل مجوز فعالیت پیمانکاران بر روند ساخت و ساز اصولی در سطح جزیره کیش نظارت کردند.

همچنین تعامل با نیروی انتظامی و اجرای طرح ساماندهی موتورهای شارژی و پلاک گذاری این موتورها از مهمترین اقدامات اداره اجرائیات در ماه های مهر ، آبان و آذر امسال بود. اعمال قانون در خصوص تردد  غیر مجاز موتور شارژی درمسیر ویژه دوچرخه سواری با هدف حفظ ایمنی ساکنان و گردشگران نیز از مسئولیت های این اداره بشمار می رود که آمار آن با رشد ۵۰درصدی نسبت به سه ماه دوم سال ، در پاییز امسال به ۳۲۰ مورد افزایش یافته است .

پلمپ چاه آب تعدادی از کارگاههای واقع در شهرک کارگاهی بعلت استفاده از آب چاه در تولید مصالح با هدف حفظ محیط زیست ، گشت زنی و نظارت گسترده در جهت پیشگیری از هر گونه ساخت و ساز و تعمیرات ابنیه قدیمی در بخش های تاریخی و روستای باغو، همکاری با مرکز بهداشت و نیروی انتظامی برای پلمپ کافی شاپ هایی که بصورت غیر مجاز اقدام به ارائه قلیان به مسافرین می کنند از دیگر فعالیت های اداره اجرائیات کیش در سه ماهه سوم امسال بوده است.

همچنین با توجه به اتمام اعتبار پروانه ساختمانی تعداد زیادی از مجموعه های ساختمانی در سطح جزیره ، به تمامی سرمایه گذاران توصیه و راهنمایی های های لازم در جهت تعیین تکلیف پروانه ساختمانی در شهرسازی ارائه شد.

در مجموع در فصل پاییز در بخش اقدام های اجرایی  نیز ۱۰۹ مورد برخورد با ساخت و سازهای فاقد مجوز معتبر و ارائه گزارش به شهرسازی ، ۶۷ مورد برخورد با عدم حضور مهندسان ناظر در مجموعه های در حال ساخت در مقاطع حساس (بتن ریزی)، ۲۱مورد پیگیری و اقدام در خصوص تخلفات ساخت و ساز اعلام شده از سوی شهرسازی ، ۹ مورد جلوگیری از حفر چاه های غیر مجاز و برخورد با چاه های غیر مجاز حفر شده، ۲۴ مورد  کنترل و نظارت بر جمع آوری، بارگیری، حمل و تخلیه نخاله های ساختمانی در سایت مجاز و ۱۱۷ مورد برخورد با آلودگی های ناشی از فعالیت های ساخت و ساز (صوتی، آب و هوا) از فعالیت های این اداره بوده اس که در تمامی این موارد آمار نظارتی اداره اجرائیات نسبت به سه ماهه قبلرشد داشته است .

نظارت و کنترل انضباط شهری نیز  یکی از مهم ترین بخش های فعالیت اداره اجرائیات است که شامل برنامه های این اداره در زمینه بهره برداری از مشاعات شهری، تامین انضباط شهری و حفاظت از مبلمان شهری است .

کنترل حفاری ها و برخورد قانونی با حفاری های غیر مجاز هم یکی دیگر از زمینه های فعالیت اداره اجرائیات است که در سه ماهه سوم امسال ۷۷ مورد کنترل گزارش شد .

جلوگیری از تکدی گری و دستفروشی در اماکن عمومی، ،جمع آوری سد معبر از بازارچه های خدماتی و ساختمان های در حال احداث ،کنترل بهره برداری از مشاعات شهری، رفع تصرف معابر عمومی مجاور تعمیرگاه ها و نمایشگاه های اتومبیل، از خودروهای پارک شده از جمله فعالیت های این اداره در بخش نظارت بر مشاعات شهری است.

در بخش نظارت و تامین انضباط شهری  نیز درطول سال در  زمینه جمع آوری سگ های ولگرد و برخورد با ورود احشام به فضاهای شهری ، بازدید و گزارش درختان قطع شده (موارد مجاز و غیر مجاز) به مراجع ذی صلاح (محیط زیست ، حقوقی و …)، رفع تصرف اراضی اشغال شده توسط افراد غیر مجاز ، بازدید از ابنیه متروکه و پاکسازی آن از متصرفان غیرمجاز ، کنترل خاموشی چراغ های هشدار دهنده بر روی برج ها ، کنترل ایستگاه های مینی بوس مکانیزه در خصوص اتراق افراد در آن و انتقال شناورهای بلاتکلیف به انبار فعالیت مستمر دارند  تا فضای شهری برای ساکنان و گردشگران امن، آرام و منضبط باشد.

برخورد و جمع آوری تابلوهای فاقد مجوز و غیر مجاز و گزارش و مستند سازی خسارات ناشی از حوادث (تصادف، سرقت و …) وارد شده به اموال عمومی از دیگر فعالیت های اداره اجرائیات است.

نظارت و کنترل بر فعالیت صنوف ، پلمپ اماکن غیر مجاز،پیگیری و اقدام در خصوص موارد اعلام شده از سوی مرکز بهداشت، کنترل اعتبار قراردادهای اجاره اماکن شرکت و برخورد با اشخاص فاقد قرارداد معتبر،پیگیری و اقدام در خصوص موارد اعلام شده از سوی مدیریت بازرگانی سازمان  ،همکاری در اجرای احکام قضایی صادره  و همکاری با پلیس راهور در خصوص توقیف خودروهای عمومی از دیگر مواردی است که در اداره اجرائیات شرکت عمران ، آب و خدمات با هدف نظارت بر فعالیت صنوف و حفظ نظم شهری کیش اجرا می شود.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=24053
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.