• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
2

جزیره کیش میتواند بهترین الگو برای توسعه دیگر مناطق باشد

  • کد خبر : 2332
  • 03 دی 1395 - 18:52
جزیره کیش میتواند بهترین الگو برای توسعه دیگر مناطق باشد

خدادادی گفت: مناطق آزاد در جذب سرمایه، جذب توریست، ایجاد نشاط وآرامش موفق عمل کرده اند که امیدواریم با نگاه ملی به مسائل بتوانیم درتوسعه این مناطق که به توسعه کشور کمک کرده اند موفق عمل کنیم.

*رییس کمیسون اجتماعی مجلس ، سلمان خدادادی:

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از روابط عمومی واموربین الملل سازمان منطقه آزاد کیش ، سلمان خدادادی گفت: مناطق آزاد درهمه جای دنیا دررشد ورونق کشورها موثر هستند درکشورماهم مناطق آزاد از بدو تاسیس در روند توسعه کشور اثرمثبتی داشته اند.

وی افزود: منطقه ازاد کیش نیز منطقه ای اثر گذار وخوب است که نظرات زیادی را به خودجلب کرده است. خدادای افزود: بسیاری از مردم کشورما به جای سفرهای خارجی علاقمند هستند به جزیره کیش سفر کنند و از سویی بسیاری از سرمایه گذاریهایی که درحوزه مسکن درکیش انجام شده است اگر این جزیره وجود نداشت درکشورهای همسایه انجام می شد و چه بسیار از این دست سرمایه گذاریها که درکشورهای ترکیه ودبی انجام شده ودرحال حاضر مالکان این خانه ها با مشکلات حقوقی بسیاری دست به گریبانند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس گفت: منطقه آزاد کیش را یک الگوی خوب وشایسته برای توسعه مناطق دیگر و رونق اقتصادی کشور می دانیم .

وی افزود: به نظر من درکشور هم نباید نگاه به مناطق آزاد سیاسی باشد ما وجود ضعف را دراین مناطق انکار نمیکنیم همانطور که درهمه ارگانها ضعف وجود دارد اما باید ببینیم خروجی عملکرد این مناطق درکشور چیست. خروجی این مناطق درکشور ما توسعه ، عمران وآبادی ، اشتغال و رفع بحران های منطقه ای بوده ما باید با رفع نقاط ضعف، نقاط قوت را افزایش دهیم.

خدادادی گفت: مناطق آزاد در جذب سرمایه، جذب توریست، ایجاد نشاط وآرامش موفق عمل کرده اند که امیدواریم با نگاه ملی به مسائل بتوانیم درتوسعه این مناطق که به توسعه کشور کمک کرده اند موفق عمل کنیم.

وی افزود: درزمینه های فرهنگی و جذب سرمایه جزیره کیش موفق عمل کرده است و جذب این سرمایه گذاران به خصوص از کشورهای خارجی باعث می شود علاقمندی به  کشورمان افزایش یابد و همه برای توسعه این سرزمین تلاش کنند.

رییس کمیسیون اجتماعی مجلس اجرای الگوهای خوب مانند جلوگیری از تکدی گری، کاهش میزان طلاق ، افزایش توانمندیهای افراد با آموزشهای کارآفرینی و بسیاری اقدامات دیگر را الگوی خوبی برای دیگر شهرها دانست.

وی  درپایان  اشاره به عملکرد خوب دکتر مونسان درجزیره کیش  و همدلی واتحاد تیم مدیریتی جزیره کیش گفت : هرجا که این همدلی ووفاق در بین مسئولان دیده شود همه امور به خوبی پیش می رود .

*نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس ، علی رستمیان :

نایب رییس اول کمیسیون اجتماعی مجلس  گفت: گزارش خوبی از عملکرد منطقه آزاد کیش ارائه شد که درحوزه های اجتماعی وفرهنگی این منطقه می تواند الگوی خوبی برای کشور باشد.

وی با اشاره به آمارهای ارائه شده درزمینه کنترل مواد مخدر، کاهش طلاق ، افزایش شادی آفرینی ونشاط اجتماعی وبسیاری از اقدامات فرهنگی انجام شده گفت: توسعه فرهنگی کیش نقطه عطف این گزارش عملکرد بود البته درحوزه صنایع نیز اقدامات جالبی انجام شده که چنانچه از این اقدامات برای سایر مناطق کشور الگوگیری شود می توان با اجرای این طرح ها باعث افزایش اشتغال، رونق اقتصادی، خود اتکایی و اجرای اقتصاد مقاومتی درکشور بود.

وی درادامه پیشنهاد کرد با کنترل کالاهایی که به کیش وارد می شوند جلوی ورود اجناس بی کیفیت به بازارهای این منطقه آزاد گرفته شود.

*عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ، احمد بیگدلی:

احمد بیگدلی با اشاره به اقدامات انجام شده درجزیره کیش گفت: جای خوشحالی دارد که درسه سال اخیر در جزیره کیش اقدامات ارزنده ای انجام شد ه است .

وی افزود: گزارش عملکردی که ارائه شد با افزایش اطلاعات به ما کمک می کند درمجلس بتوانیم قوانینی را به نفع مناطق آزاد ایجاد و تصویب کنیم .

وی ضمن تقدیر از مسئولان کیش به دلیل اقداماتی که دراین جزیره انجام شده است گفت: درحوزه های فرهنگی واجتماعی کیش می تواند مدلی برای سایر شهرها باشد زیرا بسیاری از معضلات دردیگر شهرهای کشور وجود دارد که برای رفع این معضلات تلاش های زیادی شده اما موفق نبوده درحالیکه می توان با بهره گیری از مدلهای فرهنگی واجتماعی کیش این مشکلات را رفع کرد.

*نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس ، سهیلا جلودار زاده:

سهیلا جلودار زاده، روند پروژه های عمرانی را در کیش مثبت خواند و گفت: روند عمرانی و اقتصادی به لطف خداوند در طول سه سال گذشته در کیش رشد خوبی داشته است تا جایی که بسیاری از پروژه ها تکمیل شده که جای امیدواری در مورد منطقه است.

این نماینده مجلس در مورد مسائل فرهنگی و اجتماعی کیش اظهار کرد: می توانیم از جزیره کیش به عنوان پایلوت مسائل فرهنگی کشور استفاده کنیم چرا که مرزها در اینجا باز است و میزان رفت و آمد در آن بیشتر است لذا ما می توانیم این منطقه را به عنوان منطقه مرزی فرهنگ ها مورد توجه قرار دهیم و راه حل ها و روش ها را در آن پیاده کنیم.

نایب رئیس دوم کمیسیون اجتماعی مجلس ادامه داد: اگر با این دید مسائل را ببینیم که نقطه برخورد فرهنگ ها را چگونه مدیریت کنیم، می توانیم آنچه را که وارد کشور می شود و خوب است، جذب کنیم و آنچه را که در درون کشور خوب است، تقویت کنیم و به عنوان یک فرهنگ مطلوب به کشورهای دیگر نیز عرضه کنیم.

جلودارزاده افزود: ما می توانیم این نقطه مرزی را به عنوان نمونه رفتار و برنامه ریزی داشته باشیم و مهندسی کنیم و از آن برای کل کشور استفاده کنیم.

وی کیش را خط مقدم فرهنگی خواند و اظهار کرد: در کیش جمعیت محدود و امکانات بیشتر است البته کیش مانند خط مقدم می ماند اما ظرفیت فرهنگی کشور ما در حدی هست که با هر فرهنگی برخورد کند و چنانچه با انرژی مثبت خود باشد روی آن تاثیرگذاری قوی داشته باشد لذا این امر بستگی به مدیریت فعلی منطقه دارد که از این فرصت برای داخل کشور استفاده کند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2332
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.