• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

دوازده کیشوند قربانی پیامک های جعلی کلاهبرداران

  • کد خبر : 22848
  • 02 شهریور 1400 - 15:40
دوازده کیشوند قربانی پیامک های جعلی کلاهبرداران

رئیس پلیس فتا کیش گفت: در یک ماه گذشته ۱۲ نفر از ساکنان کیش قربانی پیامک های جعلی کلاهبرداران شدند

به گزارش خبرنگار پایگاه خبری پلیس؛ سرهنگ”محمدرضا رضایی” با بیان اینکه در حدود یک ماه گذشته هک تلفن همراه با پیامک جعلی به عنوان شگرد جدید کلاهبرداران از مردم مورد استفاده قرار گرفته است، گفت: با استفاده از این شگرد ۱۲نفر از ساکنان کیش پس از هک تلفن همراه مورد قربانی کلاهبرداران قرار گرفتند.

وی اضافه کرد: در این شگرد کلاهبرداران پیامک هایی جعلی با محتواهای مختلف از جمله ابلاغ الکترونیک قضایی، پرداخت یارانه و سجام به شهروندان ارسال می کنند و با قراردادن یک لینک جعلی در پیامک به دنبال فریب شهروندان هستند.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش افزود: پس از بازکردن لینک یک اپلیکیشن مخرب به عنوان سامانه روی تلفن همراه آن ها  نصب شده و از آنجایی که برخی از شهروندان از این سامانه ها و نحوه فعالیت آن ها آگاهی ندارند دردام این کلاهبرداران اینترنتی قرار می گیرند.

سرهنگ”محمدرضا رضایی” تصریح کرد: فعالیت کلاهبرداران در این شگرد به گونه ای است که از سیم کارت و تلفن همراه شخصی که نرم افزار در داخل آن نصب شده به قربانی پیامک ارسال می کنند و به گونه ای که صاحب تلفن همراه عامل جرم شده مورد سوء استفاده قرار می گیرد.

وی گفت: شهروندان توجه داشته باشند برای ورود به سامانه های مختلف قضایی از جمله ثنا و پرداخت یارانه دولت هیچگونه وجهی نباید پرداخت شود و به شهروندان تأکید کرد لینک های مشکوک را بازنکنند و به سرشماری پیامک های دریافتی دقت کنند که از مراجع رسمی ارسال شده است.

رئیس پلیس فتا فرماندهی انتظامی ویژه کیش به شهروندان توصیه کرد: در فضای مجازی و دنیای دیجیتال هرنوع محتوایی به صورت جعلی قابل طراحی است و مجرمین از هویت ها و نرم افزارهای جعلی استفاده می کنند، بنابراین قبل از نصب هر نرم افزار و یا وارد شدن به لینک به اصالت آن توجه کنند.

شهروندان در صورتی که از اصالت نرم افزارها مطمئن نیستند می توانند موضوع را با پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir در میان بگذارند.

   

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22848
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. من اول اردیبهشت یک شبه ۱۱ میلیون از حسابم هک شد که حقوق یک ماه همسر سر سکوی نفتی در دمای ۵۰ درجه هست تا الانم درگیرم که طرف پیدا شده اول محترمانه اول خواستنش نیومد بعد دوباره جلسه و الان بعد از ۴ ماه تازه باید برم دنبال توقیف اموال اون کسی که از بدبختی مثل من کلاه برداری کرده نه حسابش توقیف کردین نه بهش فشاری از طرف دولت اعمال شده واقعا جهان سوم هستیم ننگم میاد بگم تویی کشوری زندگی می‌کنم دزد صاف صاف راه میره من باید برای در آوردن یک لقمه نون خودم به آب و آتیش بزنم اول مسئول محترم شما همین خبر زودتر منتشر کنید جلوی این دزدهاتون بگیرید نه گرفتار شدیم تازه بعد از ۴ ماه خبر بدید البته وقتی کشوری مسئول خزانه اش خاوری باشه من می هستم