• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
4

وعده های به گل نشسته مسئولین کیش برای کشتی یونانی

  • کد خبر : 2279
  • 30 آذر 1395 - 9:24

متاسفانه جزیره کیش یکی از جاذبه های خود را از دست می دهد، جاذبه ای که بسیاری از گردشگران در کنار آن عکس یادگاری گرفته اند و این در حالی است که مسئولین به کلی ارزش معنوی آن را فراموش کرده اند.

به گزارش کیشوندنیوز و به نقل از سایت تیترشهر، کشتی یونانی یکی از جاذبه‌های گردشگری جزیره کیش است. این کشتی در ۴ مرداد ۱۳۴۵ در نزدیکی روستای «باغو» به گِل نشست. این کشتی در سال ۱۳۲۲ توسط شرکت ویلیام همیلتون در گلاسکو ساخته شد. وزن کشتی در هنگام ساخت ۷۰۶۱ تن و طول آن ۱۳۶ متر بوده است. این کشتی بین مالکان انگلیسی و ایرانی مختلفی دست به دست شده بود و آخرین مالک آن یک یونانی بود. نام‌های کشتی به ترتیب «امپایر ترومپت»، «نچرالیست»، «کوروش پارسی»، «همدان» و در هنگام به گل نشستن «کولا اف» بوده‌است. علت به گل نشستن کشتی همچنان در پرده‌ای از ابهام است. اما هر چه هست این کشتی بخشی از جاذبه و گاه هویت جزیره کیش به حساب می آمد.
بی توجهی طی سالیان سال سبب شده بود تا زنگ زدی وپوسیدگی شدید آن را به کلی نابود کند که در سال ۹۲ خبر بازسازی آن در سرخط اخبار گردشگری ایران قرار گرفت.
علی اصغر مونسان مدیر وقت روابط عمومی  منطقه آزاد کیش در مصاحبه ای گفته بود، نگرانی های مردم در باره پوسیده شدن کشتی یونانی بسیار زیاد است همین رو سازمان منطقه آزاد کیش از طرح های اجرایی برای بازسازی این کشتی استقبال می کند. پیش از آن نیز مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش از برنامه ریزی این سازمان برای میزبانی کشتی یونانی از تئاترهای صحنه ای جشنواره تئاتر فجر در مجاورت این نقطه گردشگری سخن گفته بود.
اما ۳ سال از زمان انتشار خبر بازسازی کشتی یونانی گذشته و هیچ اقدامی برای آن صورت نگرفته است، در حالی که گردشگران در سال های گذشته شاهد روند از بین رفتن و ترک برداشتن بدنه کشتی یونانی بودند، یک مقام منطقه آزاد کیش در دوره گذشته فعالیت در پاسخ به این پرسش که چه برنامه ای برای حفظ این کشتی در دستور کار دارید، گفته بود: این کشتی اصلا متعلق به ایران نیست که برای آن برنامه ای داشته باشیم.این در حالی است که کشتی یونانی با همین وضعیت، از کانون های پربازدید گردشگران در سفر به جزیره کیش است.
متاسفانه جزیره کیش یکی از جاذبه های خود را از دست می دهد، جاذبه ای که بسیاری از گردشگران در کنار آن عکس یادگاری گرفته اند و این در حالی است که مسئولین به کلی ارزش معنوی آن را فراموش کرده اند. بازسازی این کشتی می توانست به ارز آوری آن منجر شود اما سوء مدیریت کار را به جایی رسانده که مردم باید این روزها در کنار آهن پاره هایی زنگ زده عکس بی اندازند تا یاد و خاطره روزهای زیبا و غروب دلنگیز کیش در کنار کشتی یونانی زنده شود.
لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=2279
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. حالا باز خدا پدر قبلیا رو بیامرزه که دروغ نمیگفتن.
    اینها که فقط دروغ میگن