• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

تهران تعطیل شد، پروازهای کیش افزایش یافت، راه زمینی بسته شد!

  • کد خبر : 22544
  • 29 تیر 1400 - 15:25
تهران تعطیل شد، پروازهای کیش افزایش یافت، راه زمینی بسته شد!

افراط و تفریط، چندگانگی و نبود تصمیم‌گیری واحد و تصمیمات نخ‌نمای مسئولان منطقه آزاد کیش، اوج تناقض را در این شرایط به نمایش گذاشته است.

به گزارش کیشوندنیوز، آمار مبتلایان به کرونا در کیش به اوج خود رسیده و صف مراکز تست کرونا هر روز طویل‌تر می‌شود و در شرایط به اصطلاح “قرمز پررنگ” به سر می‌بریم.

در این سو اما تقریباً هیچ محدودیتی برای بازارها و تفریحات برقرار نیست و همزمان با تعطیلی چند روزه تهران، ساکنان آنها بار خود را برای سفر به کیش بسته‌اند.

تعداد پروازهای کیش هم امروز افزایش حدود ۵۰ درصدی داشته‌ و از روزی ۲۳ پرواز به ۳۴ پرواز رسیده است، و قیمت بالای بلیت‌ها نشان از تکمیل تقریبا کامل ظرفیت پروازهای ورودی هستند.

این افزایش پرواز در حالی رخ می‌دهد که سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور عنوان کرده “هیچ مجوزی به شرکت‌های هواپیمایی مبنی بر افزایش تعداد پروازها در ایام تعطیلات ۶ روزه تهران و البرز نداده‌ایم”.

استانداری هرمزگان هم ادارات خود را تا شنبه تعطیل کرد و امکان تمدید این تعطیلی را محتمل دانسته، همچنین سفرهای زمینی در سطح استان تحت کنترل هستند.

نکته جالب اینجاست که امروز اعلام شد که تا شنبه مسیر دریایی ورود به کیش به‌طور کامل بسته شد و حتی کیشوندان هم نمی‌توانند از طریق زمینی به جزیره بیایند!

کادر درمان کیش نیز هشدارهای لازم را می‌دهند و ملتمسانه از مردم می‌خواهند تا پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند.

افراط و تفریط، چندگانگی و نبود تصمیم‌گیری واحد و تصمیمات نخ‌نمای مسئولان منطقه آزاد کیش، اوج تناقض را در این شرایط به نمایش گذاشته است.

این شرایط نشان از به‌هم ریختگی اوضاع را دارد و به نظر می‌رسد شورای سلامت کیش توان کنترل شرایط را ندارد.

اما نکته حائز اهمیت که باعث دلگرمی کیشوندان شده، تسریع واکسیناسیون در جزیره است که این روزها با نظم و سرعت خوبی در حال انجام است.

دلگرمی دیگر نیز نیم نگاه وزارت بهداشت برای واکسیناسیون ساکنان جزایر کیش و قشم بود که چندین بار تلویحاً به آن اشاره شده بود اما با صحبت‌های امروز نمکی این امید کم‌رنگ شد و تا پایان دولت واکسیناسیون یکباره ساکنان انجام نمی‌شود و طبق روال این کار انجام می‌شود.

به هر حال در این شرایط بحرانی ابتدا باید پیک چهارم این ویروس را کنترل کرد، بعد دلخوش به واکسیناسیون بود وگرنه خدای ناکرده خسارت‌های جبران ناپذیری را به‌خاطر بی‌تدبیری و بی‌توجهی پرداخت خواهیم کرد، لازمه کنترل این پیک هم اتخاذ تصمیمات قاطع و جدی است.

کیشوندان که بی‌شک می‌توان گفت رعایت پروتکل‌های بهداشتی آنها در این دوران مثال‌زدنی و بی‌نظیر بوده است، گرچه خسته از محدودیت‌های کرونایی شده‌اند اما لازم است با صبر و حوصله بیشتر این چند ماه باقیمانده را سپری کنند.

انتهای پیام/ مرتضی رضائی

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22544
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.