• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
1

فوتبال دوستان کیشوندی که قربانی بی‌توجهی‌اند!

  • کد خبر : 22445
  • 17 تیر 1400 - 16:46
فوتبال دوستان کیشوندی که قربانی بی‌توجهی‌اند!

این روزها فوتبالیست های بومی کیش همانند گذشته مورد بی توجهی و بی مهری مسئولین واقع شده اند

به گزارش کیشوندنیوز، کیش همواره محلی برای تفریح و گذراندن اوقات فراغت برای همگان بوده و به نوعی بهشت تفریح ایرانیان تلقی می شود. آنچه که از این جزیره کوچک و منطقه آزاد مهم ایران بر ذهن ها مانده همین ظرفیت عظیم و مهم آن است که بدون شک توانسته بر همه ظرفیت های دیگر آن مستولی شود. اما آیا واقعیت همین است و کیش تنها جزیره ای برای تفریحات است و دیگر هیچ پتانسیلی در آن نهفته نیست؟

قطعا اینگونه نیست و این جزیره مهم خلیج فارس با وجود کیشوندانی که در آن مشغول زندگی هستند هم می تواند حرفهایی در همه زمینه ها برای گفتن داشته باشد. همانطور که می دانید این جزیره تحت لوای منطقه آزاد اداره می شود و به نوعی مستقل از عناوین اداری سیاسی رایج در کشور است. اما همین امر فرصتی است تا مدیریت در این منطقه بتواند با درایت و پشتکار از این موهبت برای کیش و آینده آن موهبتی بسازد.

کیش همواره جزیره ای برای دیگران بوده و هیچگاه نتوانسته در زمینه های مختلف برای کیشوندان فرصتی برای عرض اندام فراهم کند. به عنوان مثال اگر بخواهیم جزئی تر به یک مسئله موجود در آن بپردازیم می توانیم به ورزش کیش و به ویژه فوتبال آن اشاره کنیم.

 این منطقه همواره محلی برای برگزاری اردوهای تیم ملی و یا انجام بازی های تدارکاتی سایر تیم ها بوده است و انصافا هم از لحاظ میزبانی شرایطی مشابه سایر کشورهای حاشیه خلیج فارس را داراست و چه بهتر که تیم های ملی و باشگاهی برای انجام بهتر بازی های خود با کشورهای عربی در این جزیره زیبا اردوهای خود را برگزار نمایند اما آیا از این ظرفیت بالقوه ، فوتبال کیش هیچگاه برای توسعه فوتبال خود استفاده کرده است؟!

 هم اکنون که نگاهی به لیگ های مختلف فوتبالی بیاندازیم، متوجه خواهیم شد هیچ نامی از کیش و یا نماینده کیش در مسابقات داخلی ایران نیست در حالی که این منطقه به لحاظ زیرساختی حتی با شهرهای دارای نماینده در حد لیگ برتر، قابل مقایسه است.

گرچه کیش در تقسیمات سیاسی کشور زیرمجموعه استان هرمزگان معرفی میشود اما خود به دلیل مستقل بودن، قابلیت توجه و توسعه بیشتر فوتبالی را داراست.

اینکه مسئولین فوتبال کیش به چه میزان به این ظرفیت های بالقوه آشنایی دارند و از آن استفاده می کنند، بر همگان مبهم است اما باتوجه به عدم حضور نمایندگانی از این منطقه در رده های مختلف باشگاهی می شود حدس زد کیشوندانی که توانایی های قابل توجهی در فوتبال دارند ممکن است به دلیل عدم توجه به این ظرفیت ها نتوانسته باشند قابلیت های خود را برای کیش به کار ببندند و طبیعتاً به دلیل بهبود روند کار خود، مجبور به حضور در شهرها و یا استان های همجوار بوده باشند.

به هرحال آنچه که مهم جلوه می کند این است که کیش دارای امکاناتی است که شاید خیلی از شهرهای کشور آرزوی آن را دارند اما مدیران ورزش و به ویژه فوتبال آن تاکنون استفاده مناسبی از آنها برای مطرح شدن نوجوانان و جوانان این منطقه در سطح ملی و بین المللی نداشته اند.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22445
تبلیغات بنری تلگرام

برچسب ها

نوشته های مشابه

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۱
  1. اخه کیش مسئول نداره برا فوتبال شما ببین پازوکی شده مسئول فوتبال یه کار مثبت از این داداشا دیدین تو کیش که فوتبال ببنید شما