• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
0

توسعه همگون شهری مهمترین رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات کیش است

  • کد خبر : 22442
  • 17 تیر 1400 - 15:00
توسعه همگون شهری مهمترین رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات کیش است

مدیرعامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش گفت: توسعه همگون خدمات و طرح های مدیریت شهری مهمترین رویکرد شرکت در اجرای برنامه های مختلف است.

به گزارش کیشوندنیوز، عبدالنبی شرفی با اشاره به اینکه رویکرد این شرکت از اجرای طرح ها و برنامه های عمرانی و ارایه خدمات ، افزایش رضایتمندی ساکنان این جزیره است گفت: تمام خدمات شهری به منظور بهبود کیفیت زندگی ساکنان کیش در شهرک ها و مناطق مختلف شهری این جزیره اجرا می شود.

وی اضافه کرد: این شرکت هم اکنون دغدغه ها و مطالبات مختلف بومیان و ساکنان شهرک ها و مناطق مختلف جزیره را از جمله احداث و اصلاح معابر، ارایه مطلوب تر خدمات شهری، فضای سبز و زیباسازی شهری، مدیریت و انتقال پسماند را شناسایی کرده و به مروز زمان به این نیازها پاسخ خواهد داد.

تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به درخواست های بومیان 

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات کیش توسعه پایدار خدمات شهری در مناطق بومی نشین را از جمله برنامه های این شرکت اعلام کرد و یادآور شد: بدون شک محل سکونت بومیان جزیره از جمله سفین قدیم و جدید و کرمانشاهان از توسعه همگون مغفول مانده که نظر داریم به طور ویژه به این منطاق رسیدگی کنیم.

وی اضافه کرد: در جلسات مختلف با بومیان پیشنهاد تشکیل کارگروه ویژه رسیدگی به درخواست های آنان ارایه شده تا به صورت کارشناسی شده مطالبات آنان در این کارگروه برای تحقق بررسی و برنامه ریزی شود.

شرفی اضافه کرد: این کارگروه توسط آنان شکل خواهد گرفت و با نمایندگان شرکت عمران، آب و خدمات و سازمان منطقه آزاد بر اساس نیاز آنان در حوزه های خدمات شهری از جمله پسماند، جمع‌آوری زباله، اصلاح معابر، ساخت و ساز و زیباسازی اولویت بندی خواهد شد.

ایجاد پارک جنگلی با صیانت از فضای بومی در سفین 

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه تردد برخی ناهنجاری های اجتماعی از جمله بیماران مبتلا به اعتیاد در باغ‌های بومیان جزیره از جمله معضلات مدیریت شهری در جزیره است گفت: این شرکت در نظر دارد با همکاری بومیان براساس نظرات آنان یک پارک جنگلی در این منطقه ایجاد کند.

وی اضافه کرد: صیانت از فضای بومی باغ‌های در سفین قدیم به منظور حفظ اصالت کاربری این باغ‌ها و نخلستان ها ، مهمترین رویکرد شرکت عمران، آب و خدمات از ساماندهی و تبدیل این باغ ها به پارک جنگلی است و در این راستا نیازمند حمایت، راهنمایی و ارایه نظرات بومیان هستیم.

شرفی یادآور شد: با ایجاد پارک جنگلی در این محل علاوه بر اینکه بخشی از معضلات شهری ساماندهی می شود،  بلکه یک فضای تفریحی، محل پیاده‌روی و دوچرخه سواری  ویژه بومیان و ساکنان کیش نیز ایجاد می شود.

اولویت بندی طرح های عمرانی مدیریت شهری 

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات سازمان منطقه آزاد کیش با اشاره به اینکه سعی می شود طرح های عمرانی این شرکت در بخش خدمات شهری از پیوست های اجتماعی، فرهنگی و محیط زیستی برخوردار باشد افزود: در نظر داریم طرح های در حال اجرا را نیز بر اساس این پیوست ها اولویت بندی کنیم.

وی یادآور شد: با اولویت بندی طرح های عمرانی بخش خدمات شهری این شرکت بر اساس پیوست های آن، تحقق مطالبات مردم مناطق مختلف تسریع پیدا می کند و شرکت فرصت آن را دارد که به بخش های مغفول مانده از توسعه همگون توجه بیشتری داشته باشد.

شرفی یادآور شد: ایجاد پارک جنگی سفین، انتقال سایت بازیافت و تبدیل سایت فعلی به یک مکان گردشگری، آسفالت معابر، ایجاد مسیرهای پیاده‌روی، توسعه فضای سبز، بهسازی معابر شهرک های صنعتی و کارگاهی از برنامه های شرکت است تا با این رویکرد ، خدمات یکسانی در مناطق مختلف ارایه کند.

افزایش نظارت ها بر حمل و نقل عمومی جزیره 

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره کیش گفت: این شرکت در نظر دارد طی ماه های آینده فضای بهتری را در حوزه حمل و نقل جزیره ترسیم کرده تا بتواند با اتکا به فناوری های نوین با همکاری بخش خصوصی گام بلندی در ارتقای این خدمات بردارد.

وی اضافه کرد: در این راستا به دنبال تقویت تاکسی های اینترنتی هستیم و به تمام اپ های موجود بومی و ملی نگاه یکسانی خواهد بود تا هردو بتوانند با قدرت بیشتری در مسیر ارایه خدمات مطلوبتر گام بردارند.

شرفی همچنین افزایش نظارت ها بر تاکسی های خطی و شرکت های خصوصی را از دیگر برنامه های شرکت اعلام کرد و یادآور شد: در این راستا بر عدم اجرای مصوبات شورای ترافیک و همچنین تخطی از فعالیت تاکسی های خطی نیز نظارت بیشتری خواهیم داشت.

پیشکسوتان کیش را از تجارب خود محروم نکنند

سرپرست شرکت عمران، آب و خدمات جزیره  کیش یادآور شد: این شرکت در گذشته شاهد حضور افراد مختلف در حوزه های مدیریتی و اجرایی بود که در این راستا از تجارب ارزشمند همه افراد به صورت بهینه استفاده خواهد داشت.

وی افزود: تقاضا داریم که تمام پیشکسوتان و صاحب نظران جزیره خود را در کنار شرکت قرار دهند ، برای این منظور افراد مختلف در حوزه های مدیریت شهری شناسایی و برای استفاده از تجارب ارزشمندشان  دعوت خواهند شد.

شرکت عمران، آب و خدمات در سال ۱۳۶۶ به عنوان بازوی اجرایی سازمان منطقه آزاد کیش با پذیرش مسئولیت های مختلف در امور خدمات مطلوب شهری ، عمرانی و زیر بنایی، بسترسازی و فراهم کردن امکانات ، توسعه زیرساخت و مکانیزه نمودن سامانه ناوگان حمل و نقل عمومی فعالیت خود را آغاز کرده است.

مطالعه و اجرای طرح های زیربنایی عمرانی، توسعه و نگهداری، راهبری و نگهداری امور شهری در قالب پروژه ها، مستحدثات عمومی و خصوصی، ارایه خدمات آتش نشانی، جمع‌آوری ، انتقال ، تصفیه فاضلاب مطابق استانداردهای ملی و بین المللی ، توزیع و تامین آب و پساب از طریق شبکه های انتقال ، برای آبیاری فضای سبز از جمله وظایف این شرکت است.

 از دیگر وظایف این شرکت نظافت شهری و معابر عمومی و نظارت فنی برساخت و ساز شهری، صدور مجوز و پایان کار ساختمان، – نظارت بر خدمات تبلیغاتی و وصول هرگونه عوارض مجاز و مصوب در چارچوب ضوابط و مقررات قانونی، تامین و تولید آب شیرین و آب مصرفی فضای سبز منطقه،  برنامه‌ریزی، مدیریت، انتقال و احداث شبکه و واگذاری انشعابات توزیع و فروش آب است./ایرنا

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=22442
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.