• امروز : افزونه جلالی را نصب کنید.
3

پایان سومین جشنواره موسیقی کیش

  • کد خبر : 21329
  • 08 اسفند 1399 - 14:08
پایان سومین جشنواره موسیقی کیش

مراسم اختتامیه سومین جشنواره موسیقی کیش با تقدیر از گروه های موسیقی برتر در مرکز همایش های بین المللی کیش برگزار شد.

به گزارش کیشوندنیوز به نقل از ایرنا، حمید هادی دبیر جشنواره هدف از برگزاری این جشنواره را اشاعه فرهنگ موسیقی جمعی و بومی، حفظ و تبدیل سنت ها و فرهنگ اقوام ایرانی،و روایت جشن ها و مراسم آیینی عنوان کرد و گفت: نوآوری و آفرینش نغمات و ملودی ها با نگاهی نو مبتنی بر فرهنگ موسیقایی بومی ومعرفی جزیره زیبای کیش با نشان هنری، و خدمت به رونق گردشگری هنری و ایجاد بستری مناسب برای عرضه آثارموسیقی قومی و محلی و ابلاغ پیام دوستی و محبت و مودت در سایه تلاش جمعی از مجرای موسیقی بومی اصیل و ایرانی از رهگذر برگزاری این جشنواره محقق شد.

وی در ادامه با اشاره به اینکه شناخت هر قومی در تاریخ را می توان در موسیقی و ادبیات آن جست و جوکرد افزود: توجه به این گونه موسیقی نگاهی شگرف در ریشه تاریخی آن دارد و از آنجا که هر موسیقی روایت تاریخی مردمان روزگارش است،با حس مودت و همکاری جمعی در جشن و سرور و پایکوبی و سماع،بزم و رزم و به صورت غم وشادی آفریننده آن هستند.

وی ادامه داد: در فراز و نشیب دوران،مستند سازی موسیقی حرکات آیینی نواحی ایران صیانت از جلوه های ماندگار موسیقایی این سرزمین هنرمند پروراست. همچنین این امر مهمترین عامل درحفظ و گسترش ذخایر فرهنگی است و با اجرای این گونه جشنواره ها سرمایه های ملی و میراث معنوی و فرهنگی مردم ایران زمین از فراموشی و خاموشی حفظ می گردد.

هادی در ادامه افزود: از زمان اعلام عمومی سومین جشنواره موسیقی حرکات آیینی کیش درمرداد ماه ۱۳۹۹ و با همت هنرمندان موسیقی نواحی ایران و همکاری محققین و پژوهشگران عرصه موسیقی براساس اهداف جشنواره پس از بررسی آثاررسیده به دبیرخانه مجموعا۸۷ اثر مرتبط برای کاندیدای عنوان برتری انتخاب شدند، و در مرحله نهایی ۳۸ اثر منتخب برگزیده وازبین برترین ها ۸ گروه براساس شرایط فراخوان جشنواره انتخاب گردیدند.

وی تصریح کرد: ادای احترام به میراث داران و راهیان فرهنگی کشور بخشی دیگر از این جشنواره را رقم زد که به فراخور موضوعی جشنواره درهر دوره ،پس از بررسی سوابق پیشکسوتان هنر موسیقی در شورای سیاست گذاری به پاس سال ها تلاش مجدانه و متعهدانه از خدمات هنری آنها تجلیل به عمل آمده که در نوع خود ارزشمند بوده و در سه دوره متوالی جشنواره موسیقی کیش لحاظ گردیده است.

در ادامه این مراسم از گروه های موسیقی «میسان» خوزستان،«فاروق کیان و سرو» خراسان،«چیکسای» کرمانجی،«شنه» شاهوی سنندج،«هامون» سیستان،«ایگیدلر» اردبیل، و «زندگی» مازندران و «زاروگه» هرمز تقدیر به عمل آمد.

لینک کوتاه : https://kishvandnews.ir/?p=21329
تبلیغات بنری تلگرام

ثبت دیدگاه

در انتظار بررسی : 0انتشار یافته : ۰

دیدگاهها بسته است.